MGroup

غیر OpenSource آره یا نه ؟!

Posted on: ژوئیه 7, 2007

خوب همانطور که از عنوان مشخصه می خواهم در مورد استفاده از نرم افزارهای غیر OpenSource صحبت کنم و می خواهم شما هم نظرتون رو در این مورد بگین.

قبلا وقتی دوستام در مورد استفاده از ویندوز و استفاده از نرم افزارهای اون صحبت می کردند من همیشه باهاشون مخالفت می کردم و میگفتم امکان نداره دیگه از چیزی که اسم ماکروسافت یا هر شرکت دیگه ای که تو کار‌ OpenSource و Linux نیست استفاده کنم . خوب اول ها فکر می کردم این کار خیلی عالیه ( که البته پاک کردن ویندوز برای یادگیری و استفاده کامل از لینوکس بسیار مفید بود و بعد از ۱ ماه کار مداوم با لینوکس و یاد گیری بعضی از کارهاش دیگه فکر برگشتن به ویندوز حالم رو بد می کنه و استفاده از اون رو ستم به کاربرمی دونم!) ولی الان یک مقدار متفاوت به قضیه نگاه می کنم.

یکی از مزایایی که استفاده از نرم افزارهای غیر OpenSource و مخصوصا سیتم عامل ماکروسافت داره , اینه که وقتی با لینوکس کار میکنی تازه می فهمی که ویندوز ( به قول استیو جابز ) عجب جهنمیه !

خب ویندوز فقط یکی از مزایای $m (ماکروسافت) هست!!!

یکی دیگه از مزایای جهنمیش asp.net هست . خوب من مدتی با اون کار کردم ( نه خیلی کم ) و چون فکر میکردم همیشه باید ازش استفاده کنم! سعی کردم اون رو خوب یادبگیرم .( این ها همه مال دوران جهالتمه ها ! ).

اما دنیای نرم افزار آزاد یک برگ برندهٔ دیگه در این زمینه هم داشت –> PHP .

از یادگیری شروع کنیم تا درگیری با پروژه کلی با PHP حال کردم و باز همون قضیه پیش اومد! برگشت هرگز.

آخه $m همیشه از یک سیاست کثیف استفاده می کنه و تا وقتی از اون استفاده میکنید متوجه نمیشید اون هم درگیری زیاد شما با محیط خودش هست. برای ارتباط با پایگاه داده تو asp.net اگر بلد نباشید که کلی وقتتون رو اول میگیره و درکل هم کار زیاد داره ولی تو PHP5 با دو تا دستور این کار رو براتون انجام میده. خب آیا $m این کار به این سادگی رو واقعا نمیتونه پیاده کنه یا نمی خواهد پیاده کنه؟! البته برای تبلیغ VS در هر ورژن جدید اون میگه که از قبلی کارها رو سریع تر و راحت تر می تونین انجام بدین !

و کاربراش هم همیشه منتظر ورژن بعدی اون هستن!!!

خوب , بریم سراغ مزیت بعدی! ++vc .

من از طرفدارهای شدید ++C هستم و خب تو این زمونه هم کار تو حالت کنسول جواب نمی ده , پس رفتم سراغ ویژوالش.

من (در دوران جهالتم ) چندین روز با ++vc ماکروسافت درگیر بودم (غیر دات نتیش!) و داشتم واقعا کلافه می شدم.اون موقع تازه داشتم با دنیای آزادی آشنا می شدم و فقط به این نتیجه رسیده بودم که از net. باید دوری کرد.

همونطور که گفتم تو محیط $m برای یک کار کوچیک آدم کلی درگیر محیط میشه , همون موقع از IDE borland 2006 استفاده کردم و کارم رو خیلی راحت تر از IDE ماکروسافت انجام دادم! (این یک مثال غیر آزاد بود! در دوران جهالت.)

و اما دنیای OpenSource اینجا هم برگ برندشو رو کرد. –> +GTK و QT .

خب تصمیم MGroup بر QT شد و باهاش کار کردیم و حالش رو میبریم(با فارسی هم مشکلی نداره).

اما می مونه بحث هایی مثل استفاده از نرم افزارهایی مثل vista و mac os x.

در واقع قدرت نرم افزارهای آزاد را در صورت استفاده ای کوتاه مدت از نرم افزارهای غیر آزاد مخصوصا $m ی میشه خیلی واضح تر احساس کرد.

خب با تعصبی که ما لینوکسی ها(یا بهتر بگم نرم افزار آزادی ها) روی سیستم عاملمون و نرم افزاراش داریم در موقع استفاده از نرم افزار های دیگه هیچ وقت راحت نیستیم(چون کلمه ی زیبای آزادی رو ندارند) ولی شاید، باید باهاشون مدتی کار کنیم تا از مزایای غیر طبیعیشون ! استفاده کنیم.!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نظر شما چیه ؟

2 پاسخ to "غیر OpenSource آره یا نه ؟!"

[…] «گنو در آستانه ۲۰ سالگی» نوشته ریچارد استالمن و پست «غیر Open Source آره یا نه؟!» نوشته مجید رو توصیه می […]

من دوست دارم یک مساله رو بیان کنم و جدی میگم و تعریف نمیکنم ! ولی شما خیلی گرم و زیبا صحبت میکنید و که به وبلاگ شما علاقه زیادی دارم! و دنبال میکنم مطالبشو

همواره موفق و پیروز باشید🙂

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,042 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
