MGroup

اخلاقیات ماکروسافتی !

Posted on: ژوئیه 18, 2007

تا حالا به تفاوت طرفدارهای ماکروسافت (یعنی طرفدارهای یک شرکت ) و طرفدارهای اپن سورس ( یعنی طرفدارهای یک جامعه آزاد ) دقت کردید.

 

خب اولین تفاوت چشمگیر بین این دو خصوصیات اخلاقیشون هست. چیزی که من خیلی طرفدارشم و باهاش حال می کنم.

 

فرض کنید که یک ماکروسافتی دستوری می نویسه که در cd-rom رو میزنه بیرون ، حالا موقعی که ازش می پرسید چطوری این کار رو انجام دادی اول یک نگاه عاقل اندر سفیه بهت می کنه و بعد یک پوزخند میزنه که چقدر ما سطحمون پایینه و اون کارش درسته !! بعد می گه حالا برو یک لیوان آب برام بیار ! و چند تا چیز جدید بهم یاد بده ، خب حالا تازه بهتون میگه که هنوز براتون زوده تا بخواین ازین کارها انجام بدین و تمام!!!!!.

 

به هیچ عنوان این چنین اتفاقی در کسی که خصوصیات اخلاقی اپن سورسی داره ، اتفاق نمی افته.یعنی شدید ترین ویژگی که علاقه ی زیاد من به برنامه نویسی رو چند برابر کرده و احساس بهتری در برخورد با اپن سورسی ها دارم بی ادعا بودن اون هاست.

 

طرف کلی کار بلده و وقتی ازش میپرسی به راحتی و بدون هیچ ماکروسافتی گری! بهت میگه (البته اگه بخوای تنبل بازی در بیاری و همه چیز رو بدون هیچ تلاشی بپرسی به نتیجه نمیرسی ها).

 

سوالی که بعضی مواقع افراد ماکروسافتی با حالت تعجب زیاد از من می پرسند اینه که تو واقعا حاضری کدی که مینویسی رو در اختیار همه قرار بدی !؟ و خودش میگه که هرگز حاضر نیست همچین کاری انجام بده!!!

 

بعد اینجاست که من کلی میخندم و میگم حالا چی نوشتی یا من تنهایی چی میخوام بنویسم که این قدر بخوام ازش محافظت کنم!

 

وقتی تو دنیای اپن سورس نگاه می کنم اینقدر کد خوب و برنامه های کار درست میبینم ( از قبیل کرنل لینوکس و هزاران برنامه ای مورد استفاده در لینوکس ) که وقتی یکی میگه حاضر نیست کدش رو انتشار بده کلی بهش میخندم و بهش میگم باشه کدت رو برای خودت نگه دار و تا 100 سال دیگه که یک نفر پیدا بشه و یک میلیارد بخاطر برنامه ی قدرتمندت بهت پول بده!!!!!!!! منتظر بمون.

 

سعی کنید اخلاقتون اپن سورسی باشه.

3 پاسخ to "اخلاقیات ماکروسافتی !"

[…] نرم‌افزارهای انحصاری رو مهرداد بعد از اینکه پست اخلاقیات ماکروسافتی رو نوشته بودم بهم معرفی کرد , بد نیست اون رو هم […]

😀 خیلی عالی بود، من واقعا لذت بردم

سلام خیلی جالب بود من که کلی حال کردم دقیقا همه اینها واقعیت داره من خودم با چندتاشون روبرو شدم

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,387 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
