MGroup

DELL و پشتیبانی از لینوکس

Posted on: ژوئیه 23, 2007

خوب همون طور که همه می دونن شرکت DELL هم چند وقتیه که بخاطر درخواست کاربران برای نصب پیش فرض لینوکس بجای ویندوز روی لپتاپ ها و دسکتاپ هاش به جمع بقیه پیوسته!!;)

و روی چند مدل از کامپیوترهای همراه و کامپیوتر های رومیزیش (فارسی را پاس بداریم!) لینوکس اونم توزیع اوبونتو رو نصب کرده!!

جند روز پیش که رفته بودم توی ویکی لینوکسش دیدم یه درایور برای مودمهای با چیپست Conexant داده!!

البته قبل از این توی سایتی بنام Linuxant درایور براش بود! منتها درایور هاش با سرعت ۱۴ کیلو بیت بر ثانیه بود (دیگه دایال آپ چیه که نصف بشه(!! آخه من قبلا هم که از ویندوز وصل می شدم سرعت رو ۲۸ و ۳۳ کیلو می نوشت!!) آره اگه درایور با سرعت ۵۶ کیلو می خواستین هم باید ۱۹ دلار می دادین (شایدم ۲۹ دقیق یادم نیست- البته این طوری راحت تره آدم یه مودم دیگه بخره!;)!)

گرفتم و نصب کردمD!!! (قبل از اون برای اینترنت دایال آپ تو خونه از کامپیوتر رومیزیم استفاده می کردم و اونجا هم توی اوبونتو نرم افزاری که به طور پیش فرض برای وصل شدنه چیزی نمی نویسه که با چه سرعتی وصله یا … فقط وصل و قطع می کنه!!!)

اولش توی گنوم بودم و زیادم برام مهم نبود با چه سرعتی وصله چون زیاد فرقی با اون یکی سیستمم نمی دیدم!!

امروز که از محیط دسکتاپ KDE با kppp وصل شده بودم نگاه کردم و دیدم نوشته Connecting at 57600 ولی توی صفحه ایکه log می کرد نوشته بود max 14kb/s گفتم شایدم این طوره!!

اومدم روی دسکتاپم که تست کردم دیدم :

نوشته Connecting at 28000 و اونجا هم نوشته max 10kb/s – آره انگار DELL درایور ۵۶ کیلویی رو گذاشته!! که دمش گرم نمی دونم چطوریه که تو ایران داره با 56kb/s هم وصل می شه!!! آخه اون روز با نرم افزار باحال Gkrellm داشتم مانیتور می کردم ارتباط با اینترنتمو 7KB و 8KB می نوشت!!! که اگه ۵۶ کیلو بیت بر ثانیه باشه می شه ۷ کیلو بایت بر ثانیه!!!88| هرچند باورم نمی شه ولی خوب اون اینطور می گفت!!!

آخرین سخت افزار از سیستمم که توی لینوکس درایور نداشت هم حل شد و و تنها نرم افزار اختصاصی و غیر آزاد روی سیستمم اینه!!!(

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,400 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
