MGroup

رای منفی اعضای ISO/IEC به استاندارد مخدوش ماکروسافت!

Posted on: سپتامبر 4, 2007

 

روز ۲ سپتامبر مهلت ۵ ماهه ی اعضای ISO/IEC برای رای دادن به استاندارد پیشنهادی ماکروسافت تمام شد!

و در نهایت استاندارد پیشنهادی ماکروسافت با شکست روبرو شد!!!! (منبع خبر)

۱۰۴ کشور دنیا در این مجمع حضور دارند! (مِن جمله ایران ما:D)

 

قبل از این، استاندارد ODF یا Open Document Format که فرمتی متن باز است، استاندارد ISO/IEC بود!!

که با این پیشنهاد قرار بود استاندارد ooxml ماکروسافت جایگزین آن، بعنوان استانداردی جهانی برای فرمت اسناد گردد!

 

لازمه ی تصویب یک استاندارد:

داشتن حداقل ۲/۳ (۶۶/۶۶٪) آراء مثبت!

و نبود بیش از ۱/۴ (۲۵٪) آراء منفی است!

 

که استاندارد مذکور (ooxml)هیچکدام از این شرایط را نداشت!!!

 

۵۳٪ رای مثبت و ۲۶٪ رای منفی نتیجه نهایی این رای گیری است!!!!!!!!!!!!

باید به اطلاع برسونم ایران نیز از جمله کشور هایی است که به این پیشنهاد رای منفی داده است!

 

این پیروزی را بر همه آزادی خواهان در سراسر دنیا مبارک باد!! باشد تا شاهد پیروزی های بیشتر اینان باشیم!

4 پاسخ to "رای منفی اعضای ISO/IEC به استاندارد مخدوش ماکروسافت!"

یه سوال می‌پرسم مردونه راستش رو بگو. اعدامت نمی‌کنم. D:
ببینم این مطالبی که اینجا نوشتی دزدی نبود؟ آخه من یه جای دیگه عین این جمله‌بندی‌ها رو دیده بودم!!!

می شه بگی کجا خوندی؟

خوب یه خبر رو همه جا می گن! (معلومه که تکراریه!)

خوب منم یه جایی خوندم! (یادم نیست کجا!)
و اینو گذاشتم! ممکنه بعضی عباراتش مثل اون باشه! (چون مثلا از اون عبارت خوشم اومده!)
مثلا این: «باید به اطلاع برسونم ایران نیز از جمله کشور هایی است که به این پیشنهاد رای منفی داده است»

این که چیزه عجیبی نیست!
مثلا یه سر اینجا ها بزن:
http://mhmazidi.wordpress.com/2007/09/08/os-day/
http://gooyait.wordpress.com/2007/09/07/%d8%ac%d8%b4%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b1%d9%85%e2%80%8c%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%88-%d9%86%d8%b5%d8%a8-%d8%a7%d9%88%d8%a8%d9%88%d9%86%d8%aa%d9%88
😉

خوبه، پس اعتراف کردی که دزدیدی!
راستش الان یادم نیست کجا خوندم اما صد در صد مطمئن‌ام که این جمله‌بندی رو قبل از شما دیدم. به هر حال اینکه اگر از این جمله‌بندی خوشت اومده حرفی توش نیست. اما اگر می‌خوای تو وبلاگ خودت ازش استفاده کنی بهتره به منبع لینک بدی. اگر این کار رو نکنی مثل این می‌مونه که من بگم از جمله‌بندی «بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم…» خوشم اومده و بیام تو وبلاگ خودم به اسم خودم منتشرش کنم! خیلی ضایع هست، مگه نه؟
امیدوارم از این به بعد این مورد رو رعایت کنی. واقعا ما باید از اصلاح خودمون شروع کنیم تا جامعه‌ای خوب داشته باشیم.
راستی امروز یه دزد دیگه هم تو تکنوتاکس گرفتم! D: اون دیگه خیلی ضایع بود!

نه
من همچین چیزی نگفتم!!!!!!!!!!!!!!
که اگر اعتقاد داشتم دزدیدم! هیچ وقت این کار رو نمی کردم! (کار که اعتقاد داشته باشم درست نیست نمی کنم!)
من یکی دو از جمله هاشو بازنویسی کردم!
خوب یه خبر رو که نمی شه کاریش کرد!

هر چند زیاد برام مهم نیست ولی باید بگم یه خورده با دقت نگاه کن:
اولا برا این گفتم لینکشو بده چون چند جا بعد از این که من نوشتم دیدم نوشتن! البته من نمی گم کپی کردن! (اصلا به اینش توجه نکردم!)
هر چی فکر می کنم غیر از همون جمله بقیه اشو یا خودم نوشتم یا : اینشو از متن خبر انگلیسی ترجمه کردم:
«لازمه ی تصویب یک استاندارد:
داشتن حداقل ۲/۳ (۶۶/۶۶٪) آراء مثبت!
و نبود بیش از ۱/۴ (۲۵٪) آراء منفی است!
که استاندارد مذکور (ooxml)هیچکدام از این شرایط را نداشت!!!»

بازم می گم من با نظرت مخالفم! و هیچ ایرادی در این قضیه نمی بینم!
تنها لینکی که لازم بوده بزارم لینک منبع خبر بوده! (که گذاشتم)

لینک رو اینجا:
https://mtux.wordpress.com/2007/09/07/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%9f%d8%9f%d8%9f/
می دن! که متن کامل رو گذاشتم!!!! نه جایی که با خوندن یه خبر اونم از منبع انگلیسی یه چیزی بنویسی!!!

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,690 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
