MGroup

بهترین سیستم عامل!؟!؟!؟

Posted on: سپتامبر 7, 2007

یه بحثی توی فروم تکنوتاکس هست بنام: بهترین پیشنهاد ها برای بهترین شدن یک سیستم عامل ایرانی

اونجا یه نفر مطرح کرده که :

همه ما ایرانی هستیم ( البته مهمون نواز هم هستیم) اما برای استفاده از یک distro فقط این چیزایی که این جا نوشتیم کافی نیست
این که یه distro ایرانی روی سیستم های دنیا نصب بشه خیلی خوبه ، اما ubuntu رو نگاه کنین از اون طرف دنیا برای ما cd , dvd هاشونو میفرستن ، suse با حمایت novell داره غوغا میکنه و fedora و red hat و debian خوب بیشتر فکر کنیم
ما اگر بهترین ویرایش ها رو انجام بدیم و قوی ترین distro رو داشته باشیم تا وقتی که تبلیغ نکنیم و تا وقتی که حمایت مالی عظیم از پروژه نشه ، امکان موفقیت هم کم میشه
پیشنهاد من اینه : 1-خودمون از لینوکس ایرانی استفاده کنیم 2- اونو به دوستامون معرفی کنیم 3- به اصلاحش کمک کنیم
!

خوب دیدم بیراه هم نمی گه بنده خدا!! و البته منم موافقت کردم!

همیشه شعار ایرانی، جنس خوب ایرانی بخر رو می گم! (به کلمه ی خوب توجه کنید!)

 

 

مهرداد: البته من توزیع های برپایه ی دبیان رو ترجیح می دم!

وجدان مهرداد*: خوب پارسیکس هم همینطوره!

مهرداد: خوب برای من زیاد بودن مخازن نرم افزاری خیلی مهمه!

وجدان مهرداد: خوب پارسیکس بر مبنای مخازن دبیانه! تازه از اوبونتو هم بهتر! آخه تو نصبه بعضی پکیج های دبیان توی اوبونتو مشکل داری!

مهرداد: وصد البته به بعضی دلایل تصمیم دارم از اول مهر توزیعم رو عوض کنم!

وجدان مهرداد: تا حالا به دبیان فکر می کردی! از حالا به پارسیکس فکر کن!

مهرداد: یک فاکتور مهم دیگه برای من توی انتخاب توزیع بودن افرادی خِبره است که بتونن مشکلات احتمالی رو حل کنن!

وجدان مهرداد: خَرِه؛ پارسیکس کار ایرانی هاست! (آلنِ عزیز و …) پس دیگه مشکل کجاست؟ (توی اوبونتو بعضی مواقع مجبور بودی کلی انگلیسی بلغور کنی تا یکی پیدا بشه مشکلی که توی ایرانی ها کسی جوابت نداده رو حل کنه)

مهرداد: خوب بذار فکرکنم…

مهرداد: آها! بابا من از KDE استفاده می کنم! الانم از kubuntu استفاده می کنم!

وجدان مهرداد: مامان!!! این که پرسیدن نداره؛ تا پریروز kde رو توی اوبونتو نصب کرده بودی و استفاده می کردی، و مشکلی نبود… تازه؛ اول مهر که می خوای KDE4 نصب کنی و تست کنی و یه کمکی -اگه بتونی- به توسعه دهنده هاش کمک کنی! خوب روی پارسیکس نصب کن!

مهرداد: پشتیبانی از سخت افزار ها!

وجدان مهرداد: پارسیکس چون بر پایه ی کانوتیکس هست پشتیبانیش از دبیان و اوبونتو هم بهتره! (اینو چند جا خوندی!!!) دیگه چی؟

مهرداد: انگارتو راست می گی! – امان از وجدان آگاه!!!!!!!!!!!!!!! 😮 –

مهرداد: خوب پس از حالا به پارسیکس فکر می کنم!… البته جهت افرادی که دارن فکر می کنن چرا از اول مهر!! -> چون من از اول مهر به اینترنت پر سرعت (توی دانشگاه) دسترسی دارم! و فعلا ترجیح می دم با اوبونتو بمونم! تا اول مهر!!!! البته سعی می کنم بهش وابسته نشم! (همیشه گفتم سعی کن در زندگی به هیچ چیز و هیچ کس وابسته نشی! – دلبستگی خوبه اما وابستگی! به هیچ وجه! – به قول … «درست از همان لحظه که بیش از حد وابسته می شوید همه چیز را به گند می کشید!» یا دمه توی ماتریکس۱ که از فیلم هاییست که تا حالا بارها دبدمش! جایی که مورفیوس می خواست دشمنان رو به نئو معرفی کنه! یه حرف قشنگ زد! که در مورد طرفداران ایرانی ویندوز(چون فرقشون با طرفدارای خارجی در اینه که نمی دونن طرفدار چی هستن!) هم صدق می کرد! گفت:« باید اینو بدونی که این آدمها هنوز آماده ی رهایی نیستن! خیلی هاشون اینقدر حقیرانه و سر سپرده متکی به سیستم هستند که برای دفاع از اون حاضرن بجنگن!!»)

 

پس؛ ایرانی از «توزیعِ خوبِ ایرانی» استفاده کن!!

———————————————————————-

* بدلیل استفاده نکردن از یک توزیع ایرانی، وجدان درد گرفتم! 😉

2 پاسخ to "بهترین سیستم عامل!؟!؟!؟"

سلام برشما !
فراموش نکنید استاد محترم جنگ سر استفاده از کدوم دیسترو نیست .
Open Source
تنها هدف است ولا غیر .
علایق شخصی و هدف های کوچک قابل احترام هستند ولی از هدف اصلی نباید دور شد !

سلام
البته!!!!!!!
منم در این پست بحثم سر توزیع بوده!! (درسته title شو زدم بهترین سیستم عامل!)
اگر یه نگاه به چند پست اخیر(من جمله فایرفاکس) بیندازین متوجه می شین که فقط هدف استفاده از کامپیوتر نیست! بلکه آزادی مهمتر است!
البته من می گم آزادی!! نه متن باز!

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,532 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
