MGroup

روز آزادی نرم افزار بر همگان مبارک!

Posted on: سپتامبر 15, 2007

امروز ۱۵ سپتامبر روز آزادی نرم افزار رو به همه طرفداران نرم افزارهای آزاد تبریک عرض می کنم!!!!

جشن هم به خوبی برگزار شد:

قرار بود ساعت ۲ شروع بشه، پس ما ساعت ۱:۲۰ در محل حاضر شدیم ولی مسئولی که قرار بود در رو باز کنه نیومده بود!

بالاخره ساعت ۲ رسید و در باز شد.

همون موقع چندین نفر اومدن تو، که من اصلا فکرشم نمی کردم!

خوب تا سیستم رو برای ارائه آماده کردیم سالن پر شد! و مجبور شدیم مبل هایی که جمع کرده بودیم رو بیاریم و وسط بچینیم تا ملت بشینن!

در ابتدای کار غیر از یک نفر که با سیستم اومده بود بقیه دست خالی بودن. (و من با خودم گفتم دیدی گفتم کسی سیستم نمیاره! 😉 ) ولی تا وقتی ارائه تموم شد! سیستم ها رسیدن، و همه مشغول شدن!

 

من قرار بود پشتیبان سخت افزار باشم و با اکیپی که داشتیم درایور مودم و کارت گرافیک نصب کنیم!

ولی همه جا یه دستی می رسوندم، از توضیح بعد از نصب تا جواب دادن به سوالات.

 

غیر از دو تا مودم که چون چیپستش برام جدید بود نتونستم نصب کنم، بقیه مودم ها نصب شدن!

و کارت گرافیک ها هم نصب شد! ( البته غیر از یه کارت nvidia که هر کاری کردم راه نیفتاد! و یه ati که اصلا سرور X تشخیصش نمی داد، و اصلا نتونستیم راش بندازیم! 😦 )

یه سیستم هم که دم افطار به تور من خورد! یکی از بچه ها روش اوبونتو نصب کرده بود ولی توی نصب از هما مشکل داشت. منم نتونستم، یه مشکل دیگه هم سیستم داشت ویندو دیکوریتور(window Decorator) گنوم دائم کرش(Crash) می کرد! هرکاری کردم نشد! 😦

بعد دادم یکی از بچه ها روش کوبونتو نصب کنه! وقتی لایو بالا اومد، هر کلیدی از صفحه کلید رو که می زدی سرور X ریستارت می شد. 😦

Nautilus رو صدا زدم بعد اون هم فرید بهنیا رو صدا زد؛ با اون که در میون گذاشتیم گفت یه کناپیکس بدین! 🙂

دادیم و روش نصب کرد. خوب دیگه بعد از چند ساعت براش یه لینوکس نصب کردیم! (بنده خدا قبل از افطار اومده بود تا بعد از افطار طول کشید!)

 

در کل برنامه ها خیلی خوب پیش رفت!

توی این برنامه با آقای شادی فر (ناتیلوس خودمون) و فرید بهنیا آشنا شدم!

من تو همین مدت اینقدر با ناتیلوس گرم و صمیمی شدم که هرکی نمی دونست فکر می کرد مدت هاست حداقل اینترنتی با هم آشناییم 😉 .

به قول مجید با بچه های لینوکسی خیلی راحت صمیمی می شیم! (چون خیلی شبیه همیم! 🙂 )

 

چند تا عکس از برنامه:

از راست به چپ:

آقای حسینی، دوست ناتیلوس، مجید، خودم با دلم، مهدی دهقان، فرهاد هدایتی فرد ، داود حکیمی مود، مصطفی عبدالعلی زاده که اون ته نشسته، آرش ضابطیان و بابک مقیمی عزیز!

image012_blog_s.jpg

اکیپ پشتیبانی(از راست به چپ):

مصطفی عبدالعلی زاده، مهدی دهقان، من و مهدی عطائیان

pic00012_blog_s.jpg

ببنین جا نیست، ملت دو نفری روی یه مبل نشستن!

pic00013_blog_s.jpg

 

بچه ها در حال نصب(از چپ به راست):

بابک مقیمی، مجید خودمون و اون دو تای دیگه هم مراجعه کننده!!

pic00014_blog_s.jpg

 

 

با ناتیلوس هم عکس گرفیتم ولی من ندارم! ایشالا برسه می زارم! 😉

18 پاسخ to "روز آزادی نرم افزار بر همگان مبارک!"

خیلی خوب شد عکس‌های گرفته شده رو گذاشتین 😉

موفق باشید !

سلام …
چرا اینقدر شرمنده می‌کنید !!!
به من یکی که واقعا خوش گذشت ، به قول شما انگار سالیان درازی است که همدیگر رو می‌شناختیم … واقعا با حال بودین …!!!
این هم لینک ۳ تا عکس:
(آقا مهراد و آقای عبدالعلی‌زاده و دیگران در تاریکی !!!)

من و آقای فرید بهنیا

این هم آخرین عکس :

کلا خیلی خوش گذشت . ممنون از شما !

ممنون دوستان!
شما باحال تر بودین! همین که این همه راه از بجنورد اومده بودین،
ممنونم؛ خاطره ی خوبی برای ما شد! 😉

سلام
منم به سهم خودم از همه دوستاني كه اين جشنو ترتيب دادن تشكر ميكنم 🙂
انشاالله در جشنهاي بعدي بازم ببينمتون… راستش به من كه خيلي خوش گذشت و خيلي چيزا ياد گرفتم.

بازم مرسي…
———————————————————-
مهرداد:
ایشالا بازم ببینمتون!
منم از این که اومدین و به جشن ما صفا دادین از شما متشکرم!
شرمنده از این که نوشتم دوست ناتیلوس آخه اینقدر مست هم صحبتی با شما بودم، یادم رفت اسمتون رو بپرسم! 😉

ًآقا من ازعینکتون دارم مانیتور رو میبینم 😀
روز آزادی نرم افزار هم مبارک . جدا با دیدم عکسا روحیه گرفتم
دست مریزاد.

—————————————–
مهرداد:
ممنون!

عالی بود

تبریک و صد تبریک

سلام
خواهش مي كنم منم يادم رفت اسم بچه ها رو بپرسم آخه خيلي غرق در لينوكس و اطلاعات دوستان شده بودم
اسم من
آرمين

واقعا عالی بود. با افراد خوبی آشنا شدیم. نمیشناسم و نمیشناسم در عکس اولی فرهاد هدایتی فرد و داود حکیمی مود هستیم. از تمام کسانی که وقت گذاشتن و اومدن تشکر می کنم.

آقا شرمنده که نمی شناختم!
و ممنون که اطلاع دادی!
امیدوارم باز هم ببینمتون …

خيلي با حالي

سلام.
جای منم خالی!
من رفتم technotux، ديدم جشن تو مشهد بوده، گفتم حتما شما هم رفتين، بعد لينکو باز کردم، گفتم آخ جون عکسم داره، يه لينک ديگه باز کردم، وای!!!
تا باشه از اين جشنا باشه. موفق باشين.

ممنون!
البته اصفهان و تهران هم جشن بود!
ولی اصفهانی ها توی سایت ها اعلام نکردند!

شما که تو گروه ما عامل نفوذی هم فرستاده بودید (مجید جان رو می گم)

واقعا خوشحال شدم که 2تا از بچه های لاگ مشهد رو تو اصفهان دیدم
معذرت می خواهیم که جایی اعلام رسمی نداشتیم
ما بخاطر اینکه توانایی استقبال از بیشتر از 200 نفر رو نداشتیم (کلاس نمی گذارم / جدی می گم)تو تکنوتاکس و طرح ملی اعلام نکردیم

ضمنا اسم سایت اصفهان لاگ رو تو لیست وبلاگتون چرا نمی بینم ؟
عکس های مارو می تونید تو سایت ببینید http://www.isfahanlug.org

امری هم بود من خودم دربست در خدمتم

البته آقای موسوی من خبر داشتم از جشن شما!!
و توی پستی که مربوط به این جشن قبل از برگزاری گذاشتم هم لینک سایت شما و جشن شما رو گذاشته بودم!!

[…] لینوکس, yazdlug, yazdtakfa, تکفا آخر تابستون بود، سرمست از جشن نصب لینوکس که با بچه ها توی مشهد برگزار کردیم، توی مسیر اومدن به […]

[…] که خیلی باحاله، اولین جلساتمون در پروسه‌ی برگزاری جشن روز آزادی نرم‌افزار و برگزاری یه جشن نصب لینوکس در … بود! بعد از چهار ماه حالا که جلساتمون قراره دوباره پا […]

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,690 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
