MGroup

همایش کاربران گنو/لینوکس شیراز عجیب اما واقعی!

Posted on: سپتامبر 28, 2007

خوب من هم طبق معمول تمام شهرها توی این همایش هم بودم!

 

آخه من مشهد زندگی میکنم و دانشجوی شیرازم و برادرم هم اصفهان زندگی میکنه و در نتیجه با ۳ تا از گروه های کاربری لینوکس در ۳ شهر مختلف در ارتباطم!

 

خوب بگذریم از این حرف ها و بریم سراغ همایش کاربران گنو/لینوکس در شیراز.

 

اول که باید تبریک بگم به دوستان به خاطر اینکه تصمیمات جدی برای فعال بودن گرفتند .

 

ولی خوب یک فرق هایی که این همایش لینوکس با بقیه ی جاها داشت این بود که تا آخر مراسم اصلا هیچ لینوکسی مشاهده نشد و تمام کارها با ویندوز! انجام شد.

 

جالبه حتی اسلاید ها وکلیپ های فلش هم توی ویندوز پخش شد و اصلا محیط لینوکس بصورت زنده اجرا نشد و فقط یکسری کلیپ فلش از طریقه ی نصب اون نمایش داده شد.

 

فیلم انقلاب اپن سورس (revolution os) رو هم انقلاب سیستم عامل ترجمه کرده بودند و از همه عجیب تر نبود زیرنویس فارسی برای اون بود !

 

یعنی واقعا انتظار داشتند که دوستان شرکت کننده چیزی هم فهمیده باشند! البته یکی از دوستان هر از چند گاهی یک ترجمه ی چند ثانیه ای هم انجام میداد!

 

حالا این ها به کنار یکی از نازیبا ترین صحنه ها در این همایش ارایه نرم افزارهای غیر آزاد برای مجازی سازی لینوکس بر روی ویندوز بود !

 

درصورتی که نرم افزارهای قدرتمندی مثل virtualBox وجود داره و نیازی یه نرم افزارهای غیرآزاد نیست.

 

گرچه خوشبختانه اون رو هم معرفی کردند ولی مانوور بیشتر روی مشابه غیر آزاد بود.

 

جالبه در آخر دو cd به شرکت کننده ها دادند که یکی داخلش توزیع اوبونتو بود و اون یکی کلیپ های فلش طریقه نصب لینوکس به علاوه ی اون نرم افزار غیر آزاد همراه با کرکش!!!!!! بود.

 

خوب انشالا طوری بشه که دیگه اینجور مسایلی پیش نیاد و روی اینجور همایش های عمومی بیشتر کارکنیم تا ملت دچار اشتباه نشن و به راه راست هدایت بشوند!

3 پاسخ to "همایش کاربران گنو/لینوکس شیراز عجیب اما واقعی!"

متاسفم …. چرا ما چیزی رو که ادعاشو داریم خودمون ازش استفاده نمی کنیم …. مگه اوپن افیس چی کم داره ……
ممنون از گزارشت

من از ویندوز استفاده می‌کنم اما جدیداً دارم به لینوکس فکر می‌کنم. خبر این همایش رو توی همین وبلاگ خونده بودم. خیلی دلم می‌خواست بیام، اما تبلی کردم. انگار خبری هم نبوده.

راستش هدف از این حرف ها تلاش در جهت برگذاری همایش هایی بهتر و کاملتر است.
راستی تو سمینار بعدی حتما شرکت کنید چون قطعا بهبود های زیادی خواهد داشت.

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,400 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
