MGroup

لینوکس و ویندوز، ‌قدرت محاسباتی

Posted on: اکتبر 7, 2007

ترم پیش یه روز که از دانشگاه رسیدم اتاق بحث بچه ها طبق معمول بالا گرفته بود و اینبار سر cpu سیستم هاشون بود!!

داستان از این قرار بود، برای کل‌کل cpu هاشون میومدن با ماشین‌حساب ویندوز عدد ۵۰۰۰۰فاکتوریل رو حساب می‌کردن!

خوب برای یکی که پردازنده‌ی ۲.۸ سلرون داشت، زمان محاسبه ۲۷ ثانیه شده بود و برای اون یکی که 1.7 Centrino بود ۲۶ ثانیه.

به منم گفتن بیا تو که ادعات می شه حساب کن ببینیم چقد می‌شه!  (اون موقع من هنوز روی سیستمم ویندوز داشتم)

گذاشتیم و شد ۲۵ ثانیه!!!!

خیلی سختم اومد !!!! cpu ی من ۲مگ کش داره! 1.66 Core Due نباید اینقد زیاد بشه!

سریع ریبوت کردم و رفتم توی سوزه!

kcalc (ماشین‌حساب KDE)رو اجرا کردم زمان محاسبه کمتر از ۴ ثانیه شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

و اینجا بود که دوستام به برتری یک نرم‌افزار آزاد پی بردند!!

طبق بررسی ما اگر خفن ترین cpu ی دنیا رو بدین به ماشین حساب ویندوز زمان محاسبه‌ی ۵۰۰۰۰ فاکتوریل می‌شه ۲۰ ثانیه!!!!  😉

و جالب بود که در هر دو حال(هم ویندوز هم لینوکس) cpu ی سیستم با آخرین توانش(البته فقط با یه هسته) کار می کرد!!!!! 😮

 

عمو بیلی باز بگو کی نرم‌افزار بهتری می سازه، شرکتها یا هکرها!!!

13 پاسخ to "لینوکس و ویندوز، ‌قدرت محاسباتی"

واسه منم دقیقن شد ۲۵ ثانیه!

منظورت رو دقیقا متوجه نشدم یعنی می رفتید خونتون و این تست رو انجام می دادید یا همون سر کلاس؟یه سوال دیگه هم داشتم تو از چه نسخه ای از لینوکس استفاده می کنی(اوبنوتو یا پارسیکس یا…)؟می بخشید چند تا سوال دیگه هم داشتم آیا لینوکس از نظر شناختن سخت افزار در چه سطحیه؟(آخه فایلهای نصب سخت افزارها exe هستند ولی بزرگترین مساله من مودم هست مال من corecess 3112ug مدل usb هست)آیا برای نصب لینوکس هارد رو باید کلا فرمت کرد؟

ریشه ی این سرعت بالا توی چی می تونه باشه؟
چون کد های لینوکس باینری نیستند انقدر سرعت بالاست؟
یا اینکه ؟؟
علتش چیه؟

گناهكار عزيز گفتم كه سيستم براش مهم نيست!! اينقدر اين برنامه بد نوشته شده كه روي هر سيستمي اجرا كني همينقدر مي‌شه!!! (البته سيستم هاي ضعيفتر معلوم نيست!)

sia جان :
من دانشجو هستم و توي خوابگاه هستم! پس ما توي يك اتاق بوديم!!
من الان از پارسيكس استفاده مي كنم و قبلش از اوبونتو! (زياد فرقي نمي كنه!)
درباره ي سخت افزارها مودمهاي usb و داخلي اسمشون winmodem است! پس يه مقداري لينوكس باهاشون مشكل داره!
البته !!!! الان خيلي هاشون رو مي توني توي لينوكس نصب كني!!
بد نيست يه سر به سايت تكنوتاكس technotux.org و كاربران اوبونتوي ايران ubuntu.ir بزني!
اگه پستهاي ديگه ي منو بخوني نوشتم كه در اولين بار نصب هيچ مشكلي برام پيش نيومد! فقط بايد با دقت پيش بري!
در حال تهيه ي يك جزوه ي مهاجرت به لينوكس هستيم!! شايد به دردت بخوره 🙂

khajavi عزيز:
ريشه ي اين سرعت در برنامه هاي خوبي است كه نوشته مي شه!!!
در دنياي متن باز برنامه هاي ضعيف محكوم به فنا هستند!!
يه علتش ديگه اش همون آزاد بودن يا در دسترس بودن سورس كد است!! اينگونه هر كسي مي تونه برنامه رو بگيره و ايراداتشو گزارش كنه!!(ايراداتي منطقي كه باعث ضعيف بودن برنامه مي شن!)
ولي در يك برنامه ي غير متن باز شما هر چقدر هم كد بدي بنويسي كسي نمي فهمه!!
و يه علتي كه خيلي ها نمي تونن برنامه هاشون رو متن باز منتشر كنن همينه!! (مي دونن چه گندي توي كد زدن 😉 و آبروشون مي ره!!)

الان چون اینترنتم تو اوبنتو راه نیفتاده دارم با ویندوز کار میکنم. 60 بار سیستم هنگ کرد ولی تو اوبنتو، افکت ها رو هم فعال کردم(همچین کاری تو ویندوز بکنید سرعت کامپیوتر میشه یک هشتم) ، چند تا برنامه با هم باز میکنم، البته برنامه سنگین، حسابی به کامپیوتر فشار میارم ولی آخ نمیگه 😉
——————————————————–
مهرداد:
خوب چرا سعی در راه اندازی اینترنت نمی کنی؟؟
اونقدام سخت نیست!!
البته آزادی هزینه ای داره که باید پرداخت کنی 😀

انقدر از این لینوکس گفتین که الان کل هاردم رو دارم تغییر می دم از اول پارتیشن بندی می کنم تا لینوکس بریزم !!!

تبریک می گم!!! (بعد ها به خاطر این تصمیم به خودت افتخار می کنی!!)

salam man az ubuntu sohbat mikonam
hame chiz rooye zamin roo be rahe?

————————————————–
مهرداد:
خوب چرا عصبانی می شی؟
این زمان به سیستم شما بستگی داره!!(cpuت چیه؟)
من از Kcalc ماشین حساب KDE حرف زدم!!!
نه از هر ماشین حسابی که توی لینوکس است!!!!

من که عصبانی نشدم !!!

مهرداد جان من فکر نمیکنم به Os ربطی داشته باشه٬ این Kcalc رو خیلی توپ نوشتن
برو اینکارو با gcalctool بکن اصلا نمی‌تونه حساب کنه!

آرش جان چند تا پست بالاتر همین مسئله رو گفتم!
من در این مطلب نرم‌افزارهای آزاد رو با لینوکس نشون دادم، و نرم‌افزارهای غیرآزاد رو با ویندوز 😀
می دونم، ماشین حساب گنوم این رو حساب نمی کنه.
پس بیشتر یک نرم افزار آزاد رو با یک نرم‌افزار غیر آزاد مقایسه کردم 😀

سلام
من می خوام روی کلاستر لینوکس کنم و تست کنم کلاستر چقدر رو سرعت اثر می گذارد دنبال یه برنامه برای bench mark می گردم اگر کمکم کنید ممنون می شم

———————————————————————-
مهرداد:
والا دوست عزیز ما که در این زمینه هیچ تجربه ای نداریم! فکر می کنم اگر این سوال رو در یکی از انجمن های فارسی یا غیر فارسی مطرح کنید جواب های بهتری خواهید گرفت! 😉

سلام
من این برنامهKcalc رو میخواستم اگه میشه ذث ایمیلم سند کنید.

——————————————
مهرداد:
اگه برای ویندوز می‌خوای که باید بگم نیست!
ولی اگه برای لینوکس:
از مخازن نرم‌افزاری توزیعتون باید نصب کنید! و این برنامه یه فایل نیست که من واستون بتونم بفرستم!

موفق باشید

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,692 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
