MGroup

کاربران متعصب لینوکس

Posted on: اکتبر 7, 2007

توی پستی که درباره لینوکسی شدنم گفته بودم (شکوه را به کامپیوترها باز گردانید… ) یکی از دوستان حرف از تعصب زدند که من هوس کردم اینا رو بگم: 😉

کاربرانی که تازه با لینوکس آشنا می‌شن، (اونایی رو می‌گم که از لینوکس خوششون میاد!) در ابتدای کار اینقدر مجذوب و مبهوت این سیستم، چه از نظر فنی و چه از نظر فلسفی می‌شن!! که دیگه حاضر نیستن هیچ جا ویندوز ببینن! حاضر نیستن از ویندوز خوبی‌ای بشنون و …

با شوق و ذوق زیادی سعی می کنن همه‌ی دوستانشون (اونایی که براشون مهمن!)  رو با این سیستم آشنا کنن!

بهشون بگن ببین چه سیستم خوبی، ببین چه دنیای قشنگی ببین ….

خوب گاهی در این قضیه افراط هم می‌شه!!! مثلا تا مدتی با ویندوز و کاربران ویندوز مشکل دارن! تا مدتی نمی‌تونن ببینن یکی داره ویندوز نصب می‌کنه! … من خودم، قبل از لینوکس با سرور SQL ماکروسافت کار می کردم و با #C ،تا حدی که بعضی از دوستام مشکلاتشون رو از من می‌پرسیدن، بعد از مهاجرتم هر کی می‌پرسید می گفتم چیزی یادم نیست!! خوب بچه ها فکر می‌کردن من عمدا نمی‌گم!! (بعضی وقتا عمدی بود، بعضی وقتا هم نه!)

یکی از بدجنسی هام این بود: کول دیسکمو برداشتم و به همه کامپیوتر هایی که ویروسی بودن، وصل کردم و انواع و اقسام ویروس رو با خودم داشتم و تا مدتی هرجا می رفتم سیستم ها ویروسی می‌شدن! خودمم که مشکلی نداشتم!!! هر وقتم فایلاشو می‌دیدم کلی بهشون می‌خندیدم! 😀  (اونقدام آدم بدجنسی نیستم، ولی باید به آدما گفت که سیستمتون خیلی ضعیفه! 😉 مثل کاری که استالمن اون اول کار کرد :D)

بعد از مدتی قضیه براشون عوض می‌شه!!

مثلا من الان اصلا برام مهم نیست که به دوستام بگم بیاین از این سیستم استفاده کنید!!! چون عقیده دارم هر کسی لیاقت آزادی رو نداره!! تمام آدمای بدبختی که توی دنیا می بینی، چه بدبخت در دنیای واقعی، چه در دنیای مجازی تنها مشکلشون اینه که لیاقت آزادی رو ندارن!

خوب  داشتم از تعصب می گفتم:

من آدم متعصبی هستم! چون عقیده به آزادی دارم، آزادی استفاده از کامپیوتر به هر نحو که خودم می‌خوام، نه به نحوی که اونا می‌خوان(اونایی که نمی‌خوام اسمشونو ببرم)

من به کسی که می‌خواست روی لینوکس  nero Linux  که یه نرم‌افزار غیر آزاد تحت لینوکس است رو استفاده کنه، تنها به این دلیل که اون براش آشنا تره گفتم برو از ویندوز استفاده کن!! (یه خورده هم با عصبانیت گفتم 😀 )

چرا؟ چون با اون آشنا تری!

 

 

اون روزا روزای جالبی بود 🙂

تقریبا ترم پیش بود! ما آزمایشگاه سیستم‌عامل داشتیم و توی آزمایشگاه به ما کار کردن با لینوکس، و برنامه نویسی C با استفاده از GCC رو یاد می دادن!

اون موقع ها هر وقت لینوکس یه error می‌داد یا یه برنامه کرش می‌کرد بچه ها می‌گفتن: «هِ اینم از لینوکست مهرداد»!!!

اون موقع ها زیاد مسخره شدم! حرف های جالب و ناجالبی شنیدم، دعوا کردم(لفظی‌ها) و …

یادمه یه‌بار به یکی از دوستام گفتم: «پیامبرا چه بدبختی‌ای می‌کشیدن!!!!!»  (یه جورایی درکشون می کردم 🙂 )

این پست ما هم شد درد دل 😀

7 پاسخ to "کاربران متعصب لینوکس"

تعصب محکوم به نابودیه٬ شما هنوز هم تو جو هستین متاسفانه 🙂

بی نظیر بود… البته من برنامه نویس نیستم و فقط یک کاربر ساده و بی نوای لینوکسم اما مثلا الان در ویندوز هم از cd burner xp pro که شبیه k3b هست استفاده می کنم!!!

تعصب داريم تا تعصب!!!!
امروزه مي تونم بگم خيلي از پيشرفت هاي لينوكس مديون تعصب كاربرانش است!!
كاربران و برنامه نويس هايي كه حاضر به استفاده از برنامه هاي غير آزاد نبودن! پس براي خودشون و ديگران برنامه هاي آزاد قوي اي مي ساختند!!!
اينكه الان از اكثر سخت افزار هاي قديمي و جديد پشتيباني مي شه!!!!

آخه مي دونين مشكل چيه
اون موقعي كه شما تازه تب لينوكس گرفته بودتون و داشتين همه رو هم به استفاده از لينوكس ترغيب مي كردين جوري رفتار مي كردين كه من خودم سعي مي كردم هيچ وقت جلوي شما از Win استفاده نكنم ولي هيچ تلاشي هم براي يادگيري linux نمي كردم
شايد تعصب براي كسي كه يه موضوع رو قبول كرده باشه خيلي هم پذيرفتني باشه ولي در دعوت از بقيه براي پيوستن به اون مسلك نتيجه ي عكس مي ده
ولي خوب بايد اعتراف كنم داره نرم نرمك حس خاصي در وجودم نسبت به لينوكس به وجود مي آد

من نه تنها مثل تو فکر می کنم که حتی معنقدم اصلا باید سیستم عاملی به نام ویندوز از روی زمین محو بشه مگه اینکه اونم اپن سورس شه که خوب لیاقتش رو نداره… همه با هم تا نابودی میندوز.

این قسمتش حسابی خندیدم :دی

«»یکی از بدجنسی هام این بود: کول دیسکمو برداشتم و به همه کامپیوتر هایی که ویروسی بودن، وصل کردم و انواع و اقسام ویروس رو با خودم داشتم و تا مدتی هرجا می رفتم سیستم ها ویروسی می‌شدن!»»

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,690 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
