MGroup

Amarok بهترین پخش کننده موسیقی

Posted on: اکتبر 11, 2007

amarok_logo.png

تصمیم گرفتم یکی از نرم‌افزارهای مورد علاقه‌ام رو معرفی کنم!! (تصمیم برای معرفی نرم‌افزارهای مورد علاقه‌ام، رو خیلی وقته گرفتم ولی …)

Amarok بهترین پخش کننده موسیقی

خوب اگر کاربر KDE باشید، حتما Amarok را می شناسید، و اگر کاربر Gnome هستید، احتمالا تا حالا اسمشو شنیدین!

پنجره‌ی Amarok:

 

amarok_s.png

خوب حالا می‌خوام از امکانات و خصوصیات Amarok بگم: (تا مثل من عاشقش بشید!)

۱- Amarok قابلیت ساخت کلکسیونی از موزیکهای شما را دارا می‌باشد!

خوب فایده اش اینه که همه‌ی موزیک هاتون رو توی این پنجره دارین و نیازی نیست برای گوش کردن به یک موزیک توی پوشه ها(که توی سیستم من خیلی قروقاتی هستند) بگردین!!

۲- امکان گشتن(search) توی موزیک ها بر پایه ی نام موزیک، نام خواننده یا هنرمند، و یا نام آلبوم!

۳- امکان نوشتن مستقیم روی CD و MP3 Player

دیگه لازم نیست توی فایلها بگردی!! لازم نیست فایلها رو مرتب کنی!! 😉

۴- امکان تعیین حالات مختلفی برای پخش یک لیست شامل: تکرار یک track ، یک آلبوم، یا کل لیست، انتخاب موزیک تصادفی یا آلبوم تصادفی از توی لیست.

۵- وقتی یک موزیک داره پخش می‌شه اگه از لبه‌ی Context تب Artist رو انتخاب کنید!! صفحه مربوط به هنرمند/خواننده‌ کنونی توی ویکیپدیا رو میاره!! (که توی عکسی که انداختم، صفحه‌ی کریس دیبرگ رو می‌بینین!)

۶- برای گرفتن Lyric ترانه‌ای که داره پخش می شه به تب Lyrics برین!

۷- توی لبه‌ی Playlists هم چیزایه جالبی دستگیرتون می‌شه!!

مثلا وقتی که نمی دونین چی گوش کنین! با انتخاب Random Tracks 50 برنامه خودش ۵۰ تا از موزیک ها رو بطور تصادفی انتخاب می کنه! یا می تونین با انتخاب Random Mix بزارین برنامه بطور تصادفی موزیک ها رو کم کم اضافه کنه!

یا موزیک هایی که تا حالا پخش نشدن رو گوش کنید، یا اونایی که خیلی گوش می دید!

چه جالب اگه پای سیستم کسی بشینید خیلی راحت با Amarok می‌تونین بفهمین چی گوش می کنه!!!!!!!!!

۸- یکی دیگه از کارایی که Amarok می کنه اینه که همینطور که روزها می‌گذره و شما به موزیکهای گوناگونی گوش می کنین، Amarok براساس الگوریتمی که نمی دونم چیه!! علاقه‌مندی‌های شما رو تشخیص می‌ده!!

خوب اگه خیلی وقته از اون استفاده می‌کنید، برای دونستن اینکه از کدوم خواننده خوشتون میاد! کافیه از منوی tools پنجره Statistics رو باز کنید! حالا می‌تونین بفهمین خواننده‌های مورد علاقه تون کیا هستن! آلبوم ها چی!! و موزیک ها !!

یک نمونه:

 

amarok_statistics.png

این رده بندی اینجا بر اساس دو موضوع است، یکی Score که خود Amarok زحمتشو می‌کشه! و دیگری Rating که شما باید زحمتشو بکشین!! (که من نکشیدم!)

خوب اگر هم یکی شو نخواستین از پنجره تنظیمات می تونین حذفش کنین!!

۹ – مثل اکثر برنامه های KDE شما می تونین برای Amarok میانبرهای عمومی تنظیم کنید، که توی بقیه پنجره ها که هستید بطور مستقیم روی Amarok کنترل داشته باشید!

۱۰- از منوی tools می توانید پنجره Cover Manager رو باز کنید، برای دیدن Cover آلبوم هایی که دارید، و می تونید اونایی رو که ندارید از Amazon بگیرید!!! تا حالا ازش استفاده نکرده بودم ولی الان که Fetch Missing Covers رو زدم خیلی حال کردم!!! 😛

حتی کاور آلبوم های معین و سیاوش قمیشی که بصورت پینگلیش اسمشون نوشته شده بود رو گرفته!!! (البته یه چند تایی رو هم اشتباه گرفته 😦 )

اینم پنجره‌ی Cover Manager من با یه سری از آلبوم ها:

 

amarok_cover_manager.png

۱۱- شما می توانید برای انجام کارهای خاصی اسکریپت هایی که برای Amarok نوشته شدن رو بگیرید و استفاده کنید!(یه چیزی تو مایه های پلاگین!) برای اینکار از منوی tools پنجره‌ی Script Manager رو باز کنید، اسکریپتهای موجود رو می تونید ببینید، و یا اسکریپتهای جدیدی بگیرید.

و البته توانایی ها و امکانات دیگری هستند که یا من استفاده نمی کنم، مثل Radio Streams یا من نمی دونم!!! 😉

 

Amarok – Rediscover your musics

8 پاسخ to "Amarok بهترین پخش کننده موسیقی"

مطلب عالی بود ، اگه این لینوکس وایه هر کاری نیاز به اینترنت نداشت من لحظه ای واسه مهاجرت درنگ نمیکردم
——————-
مهرداد:
اگه بخوای بدون اینترنت هم می شه!!

یادمه یکی از بچه ها تعریف می کرد چند سال پیشا که اینترنت ADSLهمه جا نبوده و لپتاپ هم نداشته PC رو می زده زیر بغل می رفته کافی نت!!! برای Update کردن سیستمش!!!
پس تنها باید تصمیم بگیری! بقیه اش (سخته ولی می ارزه!)

موفق باشی

اینو هم می گفتی که لازم نیست برای فرمت های مختلف هزار تا پخش کننده نصب کنیم . مثلا میشه با آماروک فایل های real رو با mp3 توی یک لیست واحد داشت و گوش داد ! خدایی برا خودش
کاش نسخه ی گنوم هم داشت که مجبور نمیشدم اینهمه بسته براش نصب کنم ! 😦
kde یعنی amarok+k3b
البته برای من ها 🙂

———————–
مهرداد:
توی گنوم من از Exaile استفاده می کردم!!
تازه شروع شده پروژه اش! (مثل Amarok نیست ولی خوبه! یه تستش بکن)

آره Amarok یعنی زندگی….
اما amin جون KDE یک سری مشکلات کوچیک داره که با KDE4 داره حل میشه !
مثلا من با gedit خیلی حال میکنم چون با فارسی خیلی خوب کار میکنه (که تو KDE4 این مشکل در kate به طور مثال حل شده)
و یا KOfiice که قراره جای OpenOffice رو از لحاظ قدرت بگیره !
ولی در کل من اصرار خاصی بر استفاده از تمامی نرم افزارهای KDE ندارم چون بیشتر حال میکنم دستم تو این زمینه باز باشه…

سلام
من هم Amarok رو تو گنوم نصب کردم و ازین دوست عزیز هم که فرمودن میشه متشکریم!
اما قبلا همیشه تو KDE از همین استفاده می کردم الان هم بهتر از این نیافتم!

بدرود

از amarok هر چی بگیم کم گفتیم. player یعنی amarok
😀
واقعا بهترینه

[…] هم درباره Amarok یه پست کامل گذاشتم، ولی الان می خوام چند تا از اسکریپت ها (یه چیزی تو همون […]

سلام

من خیلی از این آماروک استفاده می کردم ولی الان چند وقتیه که فقط از Exaile استفاده می کنم.
Exaile هم خیلی خوبه.

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,690 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
