MGroup

تعصب یعنی بستن چشم و باز کردن دهان

Posted on: اکتبر 14, 2007

خوب توی پست تعصب یعنی چی؟ دوست عزیزم ،سجاد موسوی، تعصب رو اینگونه تعریف کردن!

یاد یه خاطره ای افتادم که شاید برای شما هم جالب باشه! (برای خودم که جالب شد!!)

چند ماه پیش، یکی از دوستان ۸۱ی ماکروسافتیم بهم گفت: «مهرداد می‌دونستی MySQL کلید خارجی نداره!»

خوب اولش با خودم فکر کردم: «مگه می‌شه؟؟، چه بد!!» و از جایی که هنوز با MySQL کار نکرده بودم و اطلاع زیادی ازش نداشتم!! گفتم: «نمی دونم! اطلاعی ندارم! هنوز ازش استفاده نکردم!» 😦

خوب هیچی نگفت! (برام مهم نبود در اون لحظه چه فکری می کنه! چون واقعا نمی دونستم)

شب که توی اتاق داشتم فیلم می‌دیدم! یه دفعه یاد حرف اون افتادم!

فیلم رو قطع کردم (یادم نیست چه فیلمی بود، فقط می‌دونم که اونو هیچ وقت تا پایان ندیدم!) و سریع رفتم سراغ کتاب MySQL Press-MySQL Language Reference خوب دنبال لغت Foreign key گشتم! و به این رسیدم:

mysql.png

خوب همونطور که می‌بینید جدول خصوصیات جدید MySQL است!

اما در مورد کلید خارجی با Foreign key همون طور که می‌بینین از نسخه‌ی 3.23 پیاده سازی شده!!

اما به دلیل سربار داده ایه زیاد چک کردن درستی و تمامیت داده ها در چند جدول، توی MySQL فقط جداول InnoDB از کلید خارجی پشتیبانی می‌کنند. (البته از نگارش ۵.۱ به بعد همه‌ی جداول از آن پشتیبانی می کنند!)

پس سریعا یه sms پیامک بلندبالا براش فرستادم، و در اون این مسئله رو بطور کامل بهمراه منبع درج کردم!!!

البته یه رونوشت از اون رو برای یکی از دوستام فرستادم! علتش:

یه چند تا از این بروبچه های ماکروسافت زده ورودی ۸۱ کلاس های آزمایشگاه پایگاه‌داده‌ها رو در دست داشتن و یکی شون همون روز به من گفت فردا می‌خوام یه نیم ساعتی در معایب MySQL صحبت کنم!!

خوب این مطلب رو فرستادم و بهش گفتم: برای اطلاع تو فرستادم، اگه فردا فلانی همچین چیزی گفت، جوابشو بده! 😉

خوب پس می بینی که من چشمامو نبستم و حرف بزنم!! 😀

برچسب‌ها: ,

2 پاسخ to "تعصب یعنی بستن چشم و باز کردن دهان"

اخ قربون تو پسر غیر متعصب برم
من مرده ی این بر و بچ حرف گوش کنم!!!!

مجید یک کمی از این آقا مهرداد ما یاد بگیر…..!!!!!!!!!!!
آخرش یا فرزانه یا یکی دیگه ترورت می کنه.

مهرداد جان
تو تنها کسی نیستی که با مدرک حرفت رو ثابت می کنی
خیلی از لینوکس کارها هستند که بی دلیل و مدرک لب از لب باز نمی کنن
فکر می کنم باتر کاپ رو همتون بشناسید (عرفان)
عرفان رو مثال می زنم چون 1سال یسشتر که باهاش رابطه ی نزدیک دارم و همه اخلاقاش دستمه

عرفان ادمیه که حتی ساده ترین حرفاش هم رو حساب و کتابه و بدون اینکه در مورد مطلبی اطلاعی نداشته باشه هیچ وقت در اون مورد اظهار نظر نمی کنه

کاش هممون یاد بگیریم اگه در مورد مطلبی اطلاعات کافی نداریم، هیچ وقت اظهار نظر نکنیم

سلام. یک موضوع بی‌ربط به پست.(اگر واسه وبلاگ یه بخش تماس با نویسنده بذارین بد نیست!)
من از شما یه سی‌دی addon گرفته‌بودم. خیلی خوب و کارراهانداز بود. چرا همون رو مثل هما نمی‌دین بیرون؟ یا لااقل توی linuxshop به‌فروشین. من همون رو گرفته‌ام و چند تا بسته‌ای که اضافه لازم داشتم(مثل boost , webmin) روش اضافه کردم و همیشه با کوبونتوم استفاده می‌کنم.
یه موسسه‌ای هم هست که بنا به احتیاج از لینوکس استفاده می‌کنن و من مسوول فنی‌شم. تا حالا از suse استفاده می‌کردم. اما بعد از همایش شما کلا اومدم روی کوبونتو. البته به همراه اون cd شما.
به هر حال یه کاریش بکنین.

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,400 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
