MGroup

جهان‌سوم اینجاست!

Posted on: اکتبر 21, 2007

امشب وقتی وارد اتاق شدم،(دیشب با بچه ها حساب کردیم، جایی که بهش می‌گیم اتاق، حدود ۷۰ متره 😮 ) مهیار(دوست و هم‌اتاقیم) یه صفحه از ویژه‌نامه‌ی روزنامه‌ی جام‌جم امروز بهم داد، که تیتر مطلبش این بود: «لینوکس و دفاع»

 

pica4.jpg

شرمنده که گوشی با کیفیت دم دست نبود 😦

بعد گفت ببین چه چرندیاتی نوشته!!!!!

خوب اول بگم که از روزنامه‌ی جام‌جم انتظار زیادی نداشتم، و ندارم. پس این مطلب بیشتر برای اینه که بدونیم چرا جهان سومی هستیم!!!!!

نویسنده مطلب بهروز کمالیان بود!!

در درجه اول به نظر شما این تیتر یعنی چی؟؟ منظور نویسنده از این تیتر چیه؟؟ حالا تا آخر این سوال برای شما هم مثل من حل نخواهد شد!

خوب مطلب یه‌جورایی امنیتی بود !!! (عنوان صفحه که امنیت بود!)

مقاله بیشتر به نحوه‌ی حمله به لینوکس، و پاک کردن رد پاها هنگام حمله اشاره داشت! و بیشتر شبیه به این بود که مطلب رو از یکی از این گروه هایی که ادعای خرابکاری و هکری شون می‌شه به نام آشیانه برداشته بود! (که اگه اینطور باشه، اونا هم سوادی در حد … داشتند)

خوب بعد از خواندن مطلب متوجه شدم، نویسنده نه از امنیت سر رشته‌ای داشته، نه از لینوکس اطلاعی داشته، نه حتی از کامپیوتر و برنامه‌نویسی! نه از اینترنت، و جالب ترین نکته این که حتی از مقاله نویسی و روزنامه نگاری هم هیچی بارش نبوده!!!!! 😮

خوب دلایلم بر این مدعا:

در مورد امنیت:

برای پاک کردن رد پا بعد از خرابکاری در لینوکس باید، فایلهای ثبت وقایع رو پاک کنی!! خوب اینکار دو راه داره!!! یا بوسیله‌ی یک اسکریپت که بطور خودکار این کار رو انجام می‌ده!!!!!!!!!!!!! یا با داشتن پسورد ریشه می‌ری و فلان فایلهای متنی رو دستکاری می کنی!

خوب خسته نباشی!!! اولا برای اجرای اون اسکریپت خفنی که گفتی به پسورد root نیاز داری!! و معلومه که با داشتن پسورد root هرکار و هر خرابکاری ای می‌تونی بکنی!!!!!!!!!!!!!!!!!! (خداییش خیلی برام سخته که بهش فهش نمی دم!)

نویسنده حتی نمی‌دونست، هکر کیه؟؟ و خرابکار کیه؟؟

در تمام مطلب فایلهایی که log سیستم درشون ذخیره می شه رو گفته بود و ابزارها، و روش هایی برای دستکاری توی این فایلهای متنی!!!!!!!!!!!! =))

واقعا مقاله‌ی پر باری بود!!!!!!!!!!

در مورد لینوکس:

برای این یکی از هر خط مطلب یه دلیل می تونی پیدا کنی! همین بس که فرق هکر با کرکر(Cracker) رو نمی‌دونست!!!

طبق حرفهای این دوستمون شما با دستکاری در فایل /etc/passwd می تونین پسورد یک کاربر رو عوض کنین!!! (دیگه این یکی رو نمی‌شه بخشید! …)

در مورد کامپیوتر و برنامه‌نویسی:

در بخشی از مطلب نوشته بود: «Scriptای نیز توسط تیم آشیانه نوشته شده که با اجرا شدن به صورت اتوماتیک می تواند تمامی فایل های ثبت وقایع و فایل های ثبت پوسته ی فرمان را از درون سرورهای لینوکس پیدا کرده و سپس پاک کند. این برنامه که با زبان برنامه‌نویسی C نوشته شده است تنها در سیستم عامل های لینوکس می تواند مسیر ها و ردپاها را حذف کند.»

توجه نکردین!؟!؟! اسکریپت رو با زبان C نوشتن!!!

در مورد اینترنت:

«در سایت آشیانه که به آدرس http://www.ashiyane.org/forums دریافت کنید. »

خوب این آدرس فروم آشیانه است، نه سایت آشیانه!!!

در مورد روزنامه‌نگاری:

در قسمتی از مطلب نوشته: «در عکس زیر چگونگی انجام این کار با اجرای این برنامه که Log Cleaner نام دارد مشخص است»

ولی در زیر هیچ عکسی دیده نمی‌شه!!!

بابا ما خودمون اینکاره ایم! این نشون می ده که مطلب کپی/پیست(Copy/Paste) شده و حتی بعد از کپی کردن یه نگاه هم بهش ننداختن، که این قسمت رو حذف کنن!!!

 

هزارتا نکته جالب دیگه توش بود که می‌شد، یک شبانه‌روز به بدبختی این ملت خندید! 😦

بله دوستان یه روزنامه ای که توی ایران یک روزنامه‌ی کثیر النتشار هست و کلی خودشو آدم حساب می کنه!!!! مطالبش اینطوریه! (خداییش مدتها بود جام‌جم ندیده بودم! و خدا رو شکر کرم که ندیدم، تا به بدبختی هامون غصه نخورم…)

 

این بود مقاله‌ی بی سر و ته؛ تنها و تنها صفحه پر کنِ آقای کمالیان در روزنامه‌ی پر بار جام‌جم!

چه عکس ضایعی هم وسط صفحه انداخته بود، که اونم بی معنی بود!

20 پاسخ to "جهان‌سوم اینجاست!"

بهروز کمالیان مدیر آسیانه‌ست٬ از این مقالات آب‌دوغ‌خیاری هم زیاد می‌نویسه٬ از این راه داره نون می‌خوره دیگه 🙂

فکر میکنی طرف اصلا میدونه root یعنی چی که حالا بیاد مقاله بنویسه ! بابا اینا هم تقصیر ندارن . از بس محدودیت گذاشتن برای بیچاره ها که خودشون هم نمیدونن چی می نویسن 🙂
راستی چطور مسیر سی دی رو تو پارسیکس عوض کردی ؟ تو فایل fstab ?! من هر کار کردم نشد ! یعنی dvd دبیان رو به مخازن اضافه نمیکنه 😦

مهرداد بابایی چرا داغ کردی ؟

حرس خوردن نداره که!! همچین چیزایی اصلا ارزش فکر کردن و اهمیت دادن هم نداره

بیخیال

اما از نکته بینیت و نکته سنجیت ممنونم

سلام!
یه مشت گاو و گوسفندن دیگه 🙂
راستی یه چیزی شبیه windows live writer برای اوبونتو کوچولوی من سراغ نداری؟

امین جان اول ببین آدرس CDRom چیه!
برای اینکار وقتی یه CD گذاشتی توی درایو بعد از اینکه مونتش کرد، با دستور mount می تونی تمام مونت شده ها رو ببینی! خوب ببین آدرس CDROM توی پوشه ی dev/ چیه!!
برای من scd0 بود!
یه راه دیگه هم اینه که یه لینک به آدرس CDROM بسازی، اینطوری دیگه نمی خواد توی fstab دستکاری کنی!
چطوری:
sudo ln -s /dev/cdrom /dev/scd0

البته یادت نره در نهایت باید یه لینک از آدرس /cdrom/ به مونت پوینت cdrom (مثلا media/cdrom/) بزنی!

itcaffe جان
من تا حالا live writer رو ندیدم! پس نمی تونم بگم شبیه اون ولی:
دو تا افزونه برای فایرفاکس می شناسم که برای پست گذاشتن استفاده می شه
ScribeFire و 😦 اون یکی یادم نیست! الانم پای کامپیوتر خودم نیستم، شب بهت می گم! 🙂

با ScribeFire آشنایی دارم .
اون یکی رو نمی دونم 🙂
ممنون

ببین میتونی جوون مردم و از نون خوردن بندازی یا نه

جوون مردم داره (اگه چرندیاتش درست می بود) راه های خرابکاری رو به مردم یاد می ده!!! و این خیلی مسخره است!
بعد از دزدی، دیگه همین کم بود که توی روزنامه ها و مجلات خرابکاری رو آموزش بدن! خوب یه دفعه بیان سیگار هم بکشن دیگه!! (اینو فقط مجید می فهمه) 😉

سجاد جان سالها بود که جام جم ندیده بودم(از سال کنکور که برای جوابهای گزینه دو می خریدم)
این بار هم بر حسب اتفاق بود 😀

البته برای سرزنش کردن روزنامه و مجله زیاد داریم! مخصوصا در زمینه IT مثل: دانش و کامپیوتر، عصر ارتباط (که حتی بعد از دو سه سال فعالیت هنوز یه وب سایت نداشت) و … و … و …
ولی دیگه مدت هاست اینا رو نمی خونم مگه اینکه کسی ببینه و به من هم نشون بده

کلیک گل واژه زیاد تلاوت میکنه ، وای به حال ما که پر تیراژ ترین نشریه آ تی کشورمون کلیک باشه
هر هفته بیش از 10 تا غلط از توش در میارم !

گربه دستش به گوشت نمي رسه ، مي گه بو مي ده
——————–
مهرداد:
خوب یعنی چی؟!؟!؟!

سلام. وقتی شما نمی دونستی لینوکس چیه آقای کمالیان داشت لینوکس هک می کرد. پس بهتره درباره ایشان نظر ندی وقتی صلاحیت اینکار را نداری …

——————————————-
مهرداد:
سلام دوست عزیز

اولا شما حتی شعور نقد نداری! چون توی نقد کردن گفته رو نقد می‌کنن نه گوینده رو!
بنده مقاله‌ی ایشون رو نقد کردم، اگر شما ایرادی در مطلب من می‌بینی، اونو اطلاع بده! نه اینکه بیای من رو نقد کنی. (آخه اصولا وقتی در گفته ایرادی نمی‌یابن گوینده رو نقد می‌کنن!)
ثانیا زمانی که من به «سیب‌زمینی» می‌گفتم «دیب‌دمینی» یکی از استادای من دکترای شبکه داشت و خدای شبکه بود! ولی این دلیل نمی‌شه که الان هم باشه! کما اینکه می‌بینیم نیست! پس اینم بدون که در علم کامپیوتر دیروزت مهم نیست! امروزت مهمه!

استخفرو الله
هر جا اسم لینوکس میاد اولین چیزی که به ذهن خیلیها میرسه امنیته
حالا این هکر گرامی اگه پسورد root رو داره چرا اینقدر اسکریپت و کار های زیادی انجام میده بیاد من خودم روش صحیح هک! با داشتن پسورد root رو بهش یاد بدم

به رسم ادب سلام

من فکر میکنم اونی که داره از راه مقاله نویسی نون میخوره شمایی چون اقای کمالیان کسیه که حالا دیگه تمام دنیا میشناسنشون
شما با درج این مقاله چند تا هدف دارشتین:
1.بالا بردن بازدید از بلاگتون
2.میخواید بگید منم هستم
3.ادعای لینوکستون میشه

خوب حالا بهتره بری تحقیق کنی بهروز کمالیان کیه بعد راجع بهش نظر بدی

بهروز کمالیان صاحب امتیاز و موسس گروه امنیتی اشیانه
در حال حاضر که من این پست رو میزارم گروه اشیانه هشتمین گروه هکر دنیاست که چندی پیش پنج تا از ایندکس های ناسا رو هک کرد
برای اثبات این مدعا میتونید به سایت http://www.zone-h.org که بزرگترین منبع هکر هاست مراجعه کرده و رتبه اشاینه رو ببینید

—————————————
مهرداد:
سلام دوست عزیز

نون!؟!؟
۱. این پست یکسال پیش، زمانی که هنوز بازدیدکننده‌ای نداشتیم گذاشته شده، از اول تا حالا هم فقط ۱۴۳ تا بازدید داشته! پس همچین چیزی هم نبوده! تازه اگه یه google ads ی چیزی دور و بر وبلاگ می‌دیدی، بعد این حرفت شاید درست می‌بود…
۲. من که هستم، به هر حال آدمم، ولی نه از اون لحاظ که شما می‌گین، این بیشتر توهمه
۳. این رو از کجا فهمیدین؟ یه گشتی می‌زدین توی وبلاگ می‌فهمیدین که از این خبرا هم نیس

قبلا هم گفتم، (اون بالا) من درباره‌ی ایشون نظر ندادم، درباره‌ی این مقاله که به اسم ایشون چاپ شده نظر دادم! شما هم بهتره بجای مطرح کردن مسائل تکراری، جوابی که به امیر دادم رو بخونی.

والا من آدم شخصیت زده‌ای نیستم، و موسس یک چیزی بودن آدما برای من باعث بزرگیشون نمی‌شه، به علاوه اینکه به نظر من واقعا ناجوره کسی افتخارش خرابکاری باشه!

یا سلام دوباره
اگه منظورت اینه که مطلب قدیمی شده ..خوب میتونی حذف کنی که این به من مربوط نمیشه و در اختیار شماست چون شما ادمین هستی.
راجع به صحبت هام اضافه کنم که شما برای نقد کردن باید منتقد باشی دوست عزیز و منتقد کسیه که در کاری که داره نقدش میکنه تبحر و تجربه داره .من قصدم طرفداری از کسی نیست و اقای کمالیان پسر خاله من نیست که بی دلیل ازش حمایت کنم
من منظورم این بود که وقتی شما کسی رو نمیشناسی و به قول خودتون اسمش رو هم نشنیدی چطور راجع بهش قضاوت میکنی و به قولی نقدش میکنی..هر کسی خوب میدونه که یه روزنامه عمومی جای مطرح کردن مباحث این چنینی نیست و به نظر من نویسنده به طرز کاملا متبحرانه ای مطلب رو ساده و قابل فهم برای عموم مطرح کرده..
در مورد فرمایش شما که فرمودین افتخارش خرابکاریه باید به عرضتون برسونم که گروه امنیتی اشیانه از معدود گروه ها هکر ایرانی هست که اقدام به ایمن سازی شبکه های کامپیوتری کرده و من پیشنهاد میکنم شما حتما به این سایت یه سری بزنید
http://www.ashiyane.ir
با ارزوی موفقیت برای شما دوست عزیز

———————————————
مهرداد:
منظورم این بود که طی یکسال بازدیدی نداشته، پس اینکه گفتی برای بالابردن آمار بوده، وارد نیست.

اما در مورد نقد کردن:
اول اینکه حرف شما تناقض داره!
اول می‌گین «منتقد کسیه که در کاری که داره نقدش میکنه تبحر و تجربه داره»
بعد می‌گین: «وقتی شما کسی رو نمیشناسی و به قول خودتون اسمش رو هم نشنیدی چطور راجع بهش قضاوت میکنی»
خوب من حرف اول رو قبول دارم، و من مقاله رو نقد کردم، نه نویسنده رو! فقط نوشتم نویسنده فلانی بود، بیشتر از این شما می‌بینی؟
پس من کار رو نقد کردم نه کس رو! شما هم بهتر کار رو بررسی کنید، نه کس رو.

دوم اینکه من در کار تبحر دارم یا نه:
من تا جایی که اطلاع داشتم کار رو نقد کردم، اگه یکبار منطقی بخونین می‌بینین کسی که یکسال با هر کدوم از این موارد سر و کار داشته باشه این چیزا رو می‌تونه تشخیص بده.
در مورد امنیت و لینوکسش، خوب من دو سال که کاربر لینوکس هستم و چون لینوکس رو بخاطر فلسفه‌اش انتخاب کردم، نه بخاطر قدرت یا پول، زیاد واردش نشدم، در همین حد می‌دونم که با داشتم پسورد root می‌تونی گند بزنی به سیستم (البته اگه SELinux نصب و تنظیم نباشه، که در اون صورت با داشتم پسورد root هم کار به این سادگیها نیست)
در مورد برنامه‌نویسی هم بنده مهندسی کامپیوتر خوندم، و برنامه‌نویسی کردم…
در مورد روزنامه‌نگاری هم باز، طی دو سال ۳۵ شماره نشریه توی دانشگاه تولید و توزیع کردم، که البته مقدار زیادیش هم کپی/پیست بوده، چون هدف چیز دیگری بوده!

شاید ایشون خدای امنیت باشه، ولی این مقاله‌اشون مشکل داره!
چیزی رو هم ساده نکرده! (البته الان دیگه مقاله دستم نیست که دقیق‌تر درباره‌اش صحبت کنیم) اگر هم خواستین من اهل صحبت و گفتمان هستم، باز هم چیزی بود بفرمایید.

اما در مورد افتخارشون:
گروه آشیانه چند ماه پیش اومده بودن یزد، و توی جلسه‌ی مشترک دو لاگ یزد شرکت کردند، البته من نتونستم اون جلسه رو برم، ولی توی تبلیغات، نوشته شده بود گروهی که کلی سایت عربی و اسرائیلی رو هک کردن!

با آرزوی کامیابی برای تمامی ایرانیان
موید باشید…

سلام
میگم رفیق اگه صلاح میدونی قبل از شروع به صحبت سلام کن تا (من که هیچم) اونی که مطلب رو میخونه احساس کنه نویسنده براش احترام قایله….بگذریم

میدونی رفیق تو نمیخوای قبول کنی..منم بشتر از این مزاحم نمیشم

با ارزوی موفقیت برای شما و انجمنتون سلام من رو برسونید و خیلی خوشحالم که جوون های ایرانی در تلاش هستن

———————————————-
مهرداد:
سلام رفیق
هر طور راحتی، ولی
من از یه چیز حرف می‌زنم، شما می‌ری یه چیز دیگه می‌گی!
بعد توقع داری به نتیجه برسیم 😮
۱۰۰٪ اینطوری به نتیجه نمیرسیم!
شما اول باید به ایراداتی که من گفتم جواب بدی، بعد امید داشته باشی…
ولی شما حتی به یه مطلب هم جواب ندادی، چطور توقعی داری؟

موید باشی…

………………..
در ضمن رفیق: بحث ما قبلا شروع شده بود، شما هروقت میخوای صحبت کنی، هی اول جمله‌هات سلام می‌کنی؟

بابایی هر چند وقت سر و کار ما می‌افته به این کامنت‌های وبلاگت کلی می‌خندیم.
خداییش ملت خیلی باحالن
ظمنا! اینا رو جدی نگیر همشون رو هم سنشون دو رقمی نمی‌شه و شخصیتشون تو همین کل کل کردناس
ظمنا ۲!! منم هم با تور اومدم اینجا یک وقت فکر نکنی یک مثلا از کشور هاییتی اومده به وبلاگت سر زده

————-
مهرداد:
=)) آره بابایی! کامنتهای قدیما که کل کل میکردیم با ملت باحالن!
حیف جدیدا حوصله‌اش رو نداریم!

اینو هم نگاه کن ببینی چه کثافت کاری‌ای در جریان می‌تونه باشه
http://bloger-news.blogspot.com/2009/03/2000-17.html

متاسفانه وقتی اسم یکی تو بوق و کرنا بره هر کاری که بخواد می کنه و هرچی بخواد می نویسه و کسی هم دقت نمی کنه که آیا بار علمی و صحت علمی داره یا نه.فقط چون اسم این شخص بزرگ هستش خیلیا براش سر و دست میشکونن.بنده کسانی رو میشناسم که در حد بین المللی پروژه ی امنیتی اجرا می کنند و پیدا کردن نام آنها و اطلاعات کارهایی که می کنند به سختی مقدور است
به نظر من اولین و مهمترین وظیفه ی یک نفوذگر حفظ محرمانگی خودش است

کسی میدونه دومین های آشیانه که
com. و net. بود چی شدن ؟؟؟؟
یکی گفته بود اسرائیلیها زدن…………..

یه سر تشریف بیارید شبگرد در مورد این تیم و سایت لاشیانه (آشیانه سابق) اطلاعات جالبی میگیرین

shoma ke enghadr edeatoon mishe ke az behrooz kamalian bishtar midoonid va etelaatetoon bishtare chera yeki az karaee ro ke oon baraye keshvar kard ro nemikonin??
aslan hamin ke ye javoon too in sen betoone ye tim be in bozorgi ro modiriat kone alie
kamalian inja dare ye matlabi ro yad mide va nofooz be system ha sarfan jahate kharabkari nist va bazi vaghta lazeme.masalan shoma dar moghabele kasi ke behetoon aslahe mikeshe aslahe nemikeshin chon kare khoobi nist??inja dge lazeme
irade kare jame jam bood ke injoori maghale ro compy kard ba in mavared man moafegham ama ghadre kasaee mesle aghaye kamalian va goroohe amniati ashiane ro bayad doonest

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,387 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
