MGroup

ساخت تم برای GDM

Posted on: نوامبر 1, 2007

چند روز پیشا که رفته بودم، gnome-look.org برای گرفتن یه تم برای GDM *بعد از گرفتن، به خودم گفتم: «اینا رو چطوری درست می‌کنن؟»

پس برای اولین بار فایل فشرده‌ی tar.gz رو باز کردم!

این تم ها از سه بخش اصلی تشکیل می‌شه:

  1. یک فایل بنام GdmGreeterTheme.desktop که می‌شه گفت فایل اصلی است.
  2. یک فایل xml به هر اسمی که خواستی، که اطلاعات محل قرار گیری اجزاء؛ من‌جمله عکس‌ها، نوشته‌ها و لینک‌ها در آن ثبت می‌شود.
  3. عکس‌ها، شامل عکس پس‌زمینه، یه عکس از کل تم بعنوان screen shot، و عکسهای دیگر به میزان لازم.

در فایل GdmGreeterTheme.desktop اطلاعات زیر ذخیره می‌گردند:

که ترکیبش رو می‌تونین این زیر ببینین:

[GdmGreeterTheme]
Encoding=UTF-8
Greeter=Parsix.xml
Name=Parsix
Description=https://mtux.wordpress.com
Author=mehrdad momeny
Copyright=GPL
Screenshot=screenshot.jpg

  • Encoding یا نوع رمزنگاری متون، که بهتره UTF-8 باشه.
  • Greeter آدرس فایل xml است.
  • بقیه اش هم که معلومه! 😀

پس گفتم چه باحال حالا من هم می‌تونم یک تم برای GDM بسازم!!! 😮

هرچند، هیچ وقت، استعدادی در زمینه‌ی طراحی و این چیزا نداشتم، ولی جسارت‌شو داشتم که بسازم و مسخره‌شم! 😛 (البته همیشه، خودم با نتیجه کار حال کردم)

این بار هم تصمیم گرفتم یه کار باحال بکنم!!!

پس تم زیر رو ساختم که نیاز به نظرات شما داره تا بهتر بشه! و بعدش توی سایت gnome-look.org ثبتش کنم.

parsix_screenshot.jpg

 

فایده این کار چیست؟

به نظرم چند تا فایده داره!

  1. از همه مهمترش، خودم باهاش حال کردم، و اصولا کارایی که باهاشون حال کنم رو دوست دارم…
  2. اگه نتیجه اش خوب بشه، هم تبلیغی برای پارسیکس می‌شه، هم برای ایران!!! (که جدیدا توی اعتبارش ری–! توی عکس های گوگل کلمه‌ی Iran رو search کنید، ببینین چی میاره!)

خوب فکر کنم فهمیدین عکسهای ایران رو برای چی می‌خواستم!

پس حالا که فهمیدین سه راه دارین! 

  1. از کنار این قضیه به سادگی بگذرین!
  2. عکسهای خوبی که می بینین و فکر می کنین خوبه، رو بزارین تا اگه بتونم، چیزای جالب تری بسازم، و مسلما همه‌ی ایرادات این طرح رو هم بگین تا درستشون کنم! و کلا از همه‌ی پیشنهادات و انتقادات استقبال می‌شه…
  3. (این کار از همه بهتره!) شما هم به من بپیوندید! زیاد سخت نیست، امتحان کنید، خیلی راحته!

کار راحتیه، برای شروع فقط یه تم ساده رو بگیرین، از حالت فشرده درش بیارین و بعد فایلهاشو جایگزین کنین! 😉

البته تمش تحت gpl باشه!

ساده‌ترین تم ها هم مثل همین هستند، یعنی فقط یه عکس پس‌زمینه دارن! 😀 (مسلما همین رو هم می‌تونین تغییر بدین!)

 

شروع کنید… 

 

 

——————————————————————————–

* نمی دونم شاید لازم باشه بگم:

GDM چیست؟

GDM یا Gnome Display Manager برنامه‌ای است برای مدیریت ظاهر گرافیکی سیستم شما!

و منظور از تم برای GDM تم برای صفحه‌ی Login سیستم است!

اگر از Parsix یا Ubuntu استفاده می کنید مدیر صفحه‌ی شما GDM است، و اگر از Kubuntu استفاده می‌کنید، برنامه KDM این مسئولیت خطیر رو بر عهده داره، البته با بررسی ای که من کردم، می توان از تم های این دو برای هم استفاده کرد…

 

برای تعیین این تم روی سیستم: توی گنوم از منوی System منوی Administration برنامه‌ی Login Window رو اجرا کنید و در تب local می تونین این تم رو به سیستم اضافه کنید!

توی KDE هم باید ابزار kdm-theme رو نصب کنید! از برنامه‌ی KDE Control Center تب System Administrationبهش دسترسی دارین! برای حالت گرافیکی، غیر گرافیکی شو الان نمی دونم!  😦

برچسب‌ها: , , , ,

7 پاسخ to "ساخت تم برای GDM"

جالب بود . دستتون درد نکنه من که خیلی استفاده کردم

احنمالا خیلی ها هستند که تا حالا ساختن یک تم رو تجربه نکردن
و شاید خیلی ها هم مثل من حال و حوصل ه ی گذاشتن این تم ها تو گنوو لوک رو ندارند

مهرداد جان بابایی یک کم سعی کنی می دونم که بهتر می تونی از رنگا استفاده کنی و ترکیبای قشنگ تری به دست بیاری

کمکی هم خواستی در خدمتم

http://rooznote.wordpress.com/2007/10/31
مطلبت عالی بود.
به لینک بالا یه سری بزن و ثبت نام کن.خودت یه هدیه انتخاب کن و در خونتون تحویل بگیر.امتحانش مجانیه

من اینجا نوشتم ولی نظرم ثبت نشد. دوباره می نویسم
حالا فهمیدم عکس ها را برای چی می خواستی
دیشب رفتم چند تا عکس گرفتم
نتوسنتم همشون را آپلود کنم
در ضمن خودم هم اگه تونستم تم درست می کنم
اینم عکسا:
http://www.flickr.com/photos/khajavi/
تو آرشیو داداشم هم بگرد:
http://www.flickr.com/photos/30noohe

———————————-
مهرداد:
مرسی

[…] داره مثلا مهرداد روش جالبی ارائه داده حتما ببینید: ساخت تم برای GDM پ.ن: دعا کنید این DVD Writerم درست بشه. دو ماه نیست خریدمش. […]

[…] ایده از کجا به ذهنم رسید ، توصیه میکنم به مطلبی با نام ساخت تم برای gdm مراجعه کنید ! ارسال شده توسط amin Filed in art, gdm, گنو/لینوکس, […]

سلام

مرسی

عالی بود

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,611 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
