MGroup

Compiz-Fusion و KDE

Posted on: نوامبر 12, 2007

خوب قبلا درباره‌ی نحوه‌ی نصب و استفاده از Compiz-Fusion نوشتم!

تا حالا مهمترین دلیلی که از Compiz-Fusion استفاده نمی‌کردم، کم بودن حافظه‌ی سیستم(۵۱۲مگابایت) و  پایین اومدن سرعت بدلیل استفاده‌ی زیاد از swap بود، خوب بعد از افزایش حافظه‌ی سیستمم تصمیم گرفتم چند روزی چک کنم ببینم اگه دیگه توی سرعت تاثیر منفی نداره ازش بطور همیشگی استفاده کنم.

خوشبختانه به دلیل استفاده نشدن از swap سرعت سیستم خیلی بالا رفته، مخصوصا توی اجرای برنامه‌ها، به نحوی باور نکردنی!! 😮

با وجود Compiz-Fusion هم سرعت که کم نشد هیچ، کلی زندگی باحال‌تر شده!! 😛

خوب حالا باید یه جوری به KDE بگم که وقت Login شدن Compiz رو اجرا کنه! ولی توی تنظیمات K Control Center تنظیمی مثل گنوم که یه Session Manager داره که می‌تونی برنامه‌ها رو تعیین کنی، ندیدم. البته KDE این امکان رو داره که Session کنونی رو ذخیره کنه و دفعه‌ی بعدی همین برنامه‌ها رو اجرا کنه ولی این فقط در مورد برنامه‌های KDE صدق می‌کنه!

بعد از یه نگاه به پوشه‌ی home/mehrdad/.kde/ فهمیدم باید چه کرد! [:یه فکری به سرم زد]

برای اینکه به KDE بگین که فلان برنامه‌ رو بطور خودکار موقع ورود به KDE اجرا کن، لینک برنامه‌ی مورد نظر را دز پوشه‌ی /home/mehrdad/.kde/Autostart/ بگذارید. برای اینکار: به پوشه‌ی مذکور رفته، از منوی Create New گزینه‌ی Link to Application را زده و در پنجره‌ی باز شده در لبه‌ی Application مشخصات برنامه‌ی مورد نظر را وارد کنید!

که در مورد compiz در قسمت Command باید compiz –replace رو وارد کنید!

خوب حالا بعد از ورود به KDE دوستمون Compiz-Fusion کنترل پنجره‌های من رو به دست می‌گیرد! 😉 😛

برچسب‌ها: , , ,

4 پاسخ to "Compiz-Fusion و KDE"

اخ اخ اخ گفتی compiz fusion
آخرشه
نمی دونم چرا بیشتر از بریل به من حال داده
به نظرت چرا ؟
هان ؟
با توام مهرداد ؟
الو ؟
هستی ؟
BUZZ!!!

[..خوب بعد از افزایش حافظه‌ی سیستمم …]
بیچاره مجید;)
راستی مهرداد داری أبروی linuxو میبری بابا ۱.۵ گیگ رم میخوای چیکار؟ مگه vista داری؟
۳~۴ روزه لبتاپمو با این رم ۵۱۲ خاموش نکردم و سعی کردم هر چیزی باز میکنمو نبندم بابا مشکلی پیش نیومده هنوز
دوستام این لبتاپ زپرتوکو که حتی کارت گرافیکشم از رم شیره با این ژیگول بازیهایCompiz-Fusion که میبینن کف میکنن اگه برم رممو تقویت کنم که دیگه مزه نمیده

بابا یارو ۲ گیگ رم داشت، ویستا رو پاک کرده بود، می گفت خیلی سرعتش پایینه!!!
خداییش یه جورایی راست گفتی! البته ۱ گیگ دیگه خوبه! (اون نیمشم دیگه چاره‌ای ندارم، فروشنده نخرید! 😦 گفتم حالا باشه،‌ببینیم چی پیش میاد!)
من دسکتاپم با رم ۵۱۲ توی سوزه، ۱۴ روز بدون ریستارت مثه خان کار می‌کرد!!! (اینم بگم که اون زمان، صبح که از خواب بیدار می‌شدم تا شب که می‌خوابیدم سیستم روشن بود!)

من هم به این مهرداد میگم بابا رم میخوای چیکار ؟
ولی خب بعضی ها cpu ی سیستمشون از مال من کمتره میخوان با این کار ها تفاوت رو به حداقل برسونند!

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,387 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
