MGroup

چه می‌کنه این Amarok

Posted on: نوامبر 29, 2007

سلام دوستان

جهت اطلاع عزیزانی که از بابت editor ما نگران بودن بگم، که حل شده! 🙂 ممنون

قبلا هم درباره Amarok یه پست کامل گذاشتم، ولی الان می خوام چند تا از اسکریپت ها (یه چیزی تو همون مایه های Plugin) رو معرفی کنم!

از سر بیکاری رفتم توی پنجره‌ی Script Manager و یه گشتی توش زدم!

یکی از چیزایی که همیشه لازم داشتم، یه برنامه بود که بلندی صدای موزیک رو تنظیم کنه! دیدین که مثلا این ترانه صداش بلنده، اون یکی صداش کمه خوب منم یه چیزی میخوام اینا رو همسان کنه! (یکی از جاهایی که یه همچین چیزی می خوام توی ماشین هست! که فکر کنم آخر خودم بسازمش!) خوب برای این کار اسکریپت ReplayGain رو نصب و اجرا کنید!

یکی دیگه تنظیم خودکار اکولایزر هست، که خوشبختانه اسکریپت autoEqualizer این مسئولیت خطیر رو بر عهده می گیره! و بر اساس Genre ی موزیک اکولایزر رو تنظیم می کنه!

ابزار زیبای دیگری که هست، اسکریپت هایی برای مدیریت و گرفتن لیریک ترانه ها از سایت هایی مثل lyricwiki.org که هر کدوم قابلیت های خاص خودشو داره، مثلا Amalyp این قابلیت رو داره که در حالت Karaoke خطی که الان توسط خواننده خوانده می شه رو مشخص کنه! 😮

خوب اسکریپت جالب دیگه ای که یافتم PlayLog است! خیلی ها دوست ندارن اتفاقات و کاراشون log بشه، ولی من دوست دارم! خوب این اسکریپت موزیکهای پخش شده رو توی یک دیتابیس MySQL نگهداری می کنه! که اگه یه خورده زبان SQL بلد باشی می تونی بطور دستی اونا رو ببینی! 😀 و البته برای شروع کار من یه user و یه database که لازم داشت رو براش ساختم، فکر کنم شما هم باید همینکار رو بکنید 😉

خوب حالا اسکریپتی که بدرد من که اکثرا offline هستم، و می خوام لیریک ها رو داشته باشم، Lyrics ID3 است! توی تنظیمات این اسکریپ، روی حالت اتومات می زارین، و یه زمانی رو تعیین می کنی که اگه یه ترانه پخش شد، و زمان از این مدت گذشت، لیریک اون رو بگیر و توی فایل mp3 ذخیره کن! حتما می دونین که mp3 و ogg این قابلیت رو دارن که لیریک یم ترانه رو داشته باشن!

و اسکریپت های دیگری که ازشون عذرخواهی می کنم، که اسمشون اینجا نیومد. 😉

پس حالا من باید همه‌ی ترانه هامو موقع آنلاین بودن پخش کنم 😀

به قول بچه ها:

Have a lot of FUN with Amarok, The best Music Player in the world

به سلامت؛ مهرداد

3 پاسخ to "چه می‌کنه این Amarok"

ببینم amarok در gnome هم قابل نصب هست؟
این رو هم ببین
http://sia1368.wordpress.com/2007/11/25/install-modem-on-linux

مسلما!!!!
توی لینوکس، کار نشدنی نداریم!! 😉

تو گنوم باید قید بیشتر اسکریپ ها مثل Lyrics ID3 رو زد 😦

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,400 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
