MGroup

سیستم عاملی که در ۸ دقیقه نصب شد!!

Posted on: دسامبر 17, 2007

parsix-logo-big.pngسلام دوستان

بالاخره وقت پیدا کردم که پارسیکس جدید (رامون) رو نصب کنم!

اول براتون بگم که بدلیل اینکه شنبه باید دوتا پروژه تحویل بدم و به سلامتی هنوز هیچ کاری نکردم، زیاد وقت ندارم یه بررسی اساسی بکنم؛ فعلا نصب کردم و الان دارم به عنوان سیستمم ازش استفاده می‌کنم. به مرور براتون ازش تعریف می‌کنم، و باگهاشو به لیست پستیش گزارش می‌دم.

می‌گم بد نیست اول بگم رامون چیه؟! این اسم از کجا اومده؟ (آخه بعضی وقتا از من سوال می‌شه!)

خوب کارتن Happy Feet رو اگه ندیدین، که هیچی اگه دیدین باید بگم از نسخه‌ی قبلی پارسیکس(باری Barry) تیم توسعه‌ی پارسیکس تصمیم گرفتند نام هر ورژن اون رو به اسم یکی از کارکترهای این کارتن بزارن!

الان هم یه گشتی زدم و این عکس رو از رامون گیر آوردم عکس دیگه‌ای هم بود که بزرگتر بود ولی چون کپی رایت داشت دیگه شرمنده، یه گوگل بکنید، تا ببینیدش 😀 البته اینو هم از یه عروسک فروشی کش رفتم، که لینک بهش می‌دم تا اگه کسی خواست بره بخره؛ اون هم راضی باشه از عکسش استفاده کردیم، اگرم نبود که دیگه … .

 

خوب از نصبش بگم:

اول که بصورت زنده بوتش کردیم، از وقتی که دکمه‌ی اینتر رو فشار دادم تا لحظه‌ای که دسکتاپ آماده بود برای کار تنها ۲ دقیقه و ۱۹ ثانیه طول کشید، که خوب خیلی عالیه! یه مقایسه می‌کنم تا بهتر متوجه بشین 😉 اوبونتو ۷.۰۴ که قبلا من تست کردم بالا اومدنش بصورت زنده روی سیستم من ۳ دقیقه و ۳۹ ثانیه طول کشید، که البته پارسیکس 0.9r2 اون زمان ۳ دقیقه‌و ۱۵ ثانیه طول کشید. (یه بار نشستم اینا رو با هم مقایسه کردم! برا همین الان اینا رو می‌دونم 😉 )

خوب پس نسبت به نسخه‌ی قبلی یک دقیقه که خیلی هم زیاده کمتر شده!

نصب رو ببین!!!! نصبش روی سیستم من فقط ۸ دقیقه و ۱۳ ثانیه طول کشید!!!!! هر چند هنوز باورم نمی‌شه ولی این دیگه معرکه‌اس!!!

اینم یه عکس از موقع نصب:

 

parsix-install_s.png

اوبونتو 7.04 حدود ۱۵ دقیقه و نسخه‌ی قبلی پارسیکس ۱۴ دقیقه!

خوب بعد از ۸ دقیقه دسکتاپ شما آماده است! (یادمه پارسال یه بار یکی از دوستام اومده بود پیش من که CD ی آفیس ماکروسافت بگیره (پیش کی اومده بود!! 😮 ) بهش گفتم اونو که ندارم بیا بهت اوبونتو می‌دم برو نصب کن، نصبش همونقدر طول می‌کشه! گفت چقدر؟ گفتم ۱۵ دقیقه! حالا باید بهش بگم از نصب آفیس ماکروسافت روی ویندوز هم کمتر طول می‌کشه 😀 )

سیستم رو بوت می‌کنم می بینیم که نسخه‌ی دیگه‌ی پارسیکس که روی سیستمم است رو هم شناخته و توی منوی بوت گراب آورده (آخه تا نسخه‌ی قبلی اینکار رو نمی‌کرد. هر چند اونو Debian شناخته 😀 ) و حالا من روی سیستمم تنهادو تا پارسیکس دارم 😉

دیگه خیلی به این Compiz-Fusion وابسته شده بودیم؛ متاسفانه توی این نسخه حذف شده؛ امیدوارم تا نسخه‌ی نهایی دوباره اضافه بشه 😀

خوب بعد از نصب اولین کاری که کردم sudo رو برا خودم فعال کردم! آخه می‌گن ترک عادت موجب مرز است. 😉

بعد هم یه سر به فایل fstab می‌زنم، می‌بینم باز این CDRom ما رو اشتباهی گذاشته dev/cdrom/ ولی وقتی به پوشه‌ی dev/ یه سر زدم دیدم نه، درسته یه لینک بهش زده! پس اینم که حله! حالا مونت پوینت پارتیشن home رو درست می‌کنم.

ظاهر قشنگی داره ولی تیره‌گیش برام جالب نیست، ولی چیزای دیگه‌اش خوبه خوشبختانه یه تم Ramon-gray هم داره که اگه تیره‌گیش چشمتون رو زد می‌تونین از اون استفاده کنین!

عکس پس‌زمینه‌ی نسخه‌ی قبلی به نظرم باحال تر بود؛ این یه خورده زیادی ساده اس؛ کاش حداقل بعنوان یک آلترنیت توی background ها می‌زاشتنش! الان که دوباره نگاه می‌کنم می‌بینم سادگیش قشنگه ها!! نظر شما چیه؟؟

parsix-desktop_s.png

راستی این عکس رو بعنوان دسکتاپ جدیدم هم می‌تونیم قبول کنیم، همونی که قول داده بودم با رامون بندازم! 😉

یکی از چیزایی که من رو از Gnome فراری می‌کنه، بزرگی همه چیز توی اونه، که خوشبختانه‌ی توی پارسیکس اینطور نیست، اینشو خیلی حال کردم! (البته از قبل اینطور بود؛ ولی )

جالبه الان که نصب کردم اومدم پای اینترنت می‌بینم کلی چیزا من جمله کرنل update شدن، خوب دیگه الان در حال تسته و احتمالا یه مشکلی داشته؛ که حلش کردن 😀

هنوز تعریفی زیاده؛ ولی من دیگه وقت ندارم، پس تا شبی دیگر که با رامون در خدمت شما باشیم، خدانگهدار!

مهرداد

13 پاسخ to "سیستم عاملی که در ۸ دقیقه نصب شد!!"

خوش به حالتون 😦
تو دانشگاه خراب شده ی ما اجازه ی دانلود نمیدن مسخره ها

سلام.
با کارت شبکه وایرلس مشکلی نداره؟ یا باید از ndiswarper استفاده کرد؟

————————-
مهرداد:
من امکان تست اونو ندارم، صادق جان (ولی فعلا که توی لیست ابزارهای شبکه wireless هم داره)
ایشالا این جلسه می یارم با هم تست می کنیم! 😉

معمولا پارسیکس تو نسخه های بتای 2 خودش پس زمینه اختصاصی میگذاره منم با بکراند0.9 بیشتر حال میکردم خیلی باحال بود

بزرگی آیکونها رو تو هر توزیعی میشه از طریق nautilus رفع کرد. این که مشکلی نیست!

در ضمن… همونطور که میدونین parsix بر پایه Kanotix هست. اگر به صفحه اولش نگاه کنین می بینید که نوشته از کرنل اوبونتو استفاده میکنه.

شبستان؛
منظور از بزرگی، بزرگی کلی بود
کلا اجزای گنوم بزرگترن تا KDE
درمورد کرنل هم ندیدم، فکر هم نمی‌کنم اینطور باشه، یعنی تا ورژن قبلی که اینطوری نبود و کرنل پارسیکس اختصاصی بود! (البته با احتساب اینکه بر پایه‌ی کانوتیکس است!)
نه نمی‌تونه درست باشه، چون آخرین کرنل پارسیکس ۲.۶.۲۳ است، ولی مال اوبونتو ۲.۶.۲۲ ! 🙂
اینو کجا دیدی؟؟؟

این کجاش عکس رامونه !!!
عکس رامون اینه

———————————————————
مهرداد:
خوب اینکه همونه دوست من
گفتم که این عکس عروسک رامونه!!
اگه با دقت نگاه کنی، جفتش یکیه!! 😉

تو صفحه‌ی اول Kanotix نوشته. برید آدرس زیر:
http://www.kanotix.com/changelang-eng.html
تو پست اول اگر نگاه کنین این خط رو نوشته:
– Kernel 2.6.22 (Ubuntu Kernel with Modifikations and some patches)

از خودم که چیزی نگفتم!

————————————————————–
مهرداد:
نگفتم از خودت چیزی گفتی!
این قضیه ماله کانوتیکس است، نه پارسیکس!!!
درسته پارسیکس برپایه‌ی کانوتیکسه، ولی با اون فرق داره!!!
همون طور هم که گفتم کرنل پارسیکس ۲.۶.۲۳ است، اینم یه دلیل دیگه 😉

خب… یه جای کار می لنگه! پس چرا از خودشون یه distribution نمیدن؟!
ولی حداقل X.orgش ماله اوبونتویه!

———————————————————————
مهرداد:
کی چرا از خودش توزیع نمی‌ده؟
در مورد پارسیکس صحبت می‌کنی؟ یا کانوتیکس؟ :-/
این دوتا با هم فرق دارن!!

پارسیکس رو میگم برادر!
دیگه اینو که تو لینکه خودت نوشته! X.orgش ماله اوبونتویه.

اول اینکه x.org نه و ابزار جدیدی که کانونیکال واسه‌ی تنظیم x.org توی اوبونتو ساخته رو توی پارسیکس هم شما دارین! (مگه بده؟!؟! یا این کار مگه ایرادی داره؟!؟!)
مثل اینه که بگیم mono که ناول توسعه دهنده‌اش هست توی اوبونتو هم هست! (خوب چه ایرادی داره؟!؟! خیلی هم خوبه!)

بابا یه خورده آزاد فکر کنیم!

تا فردا درگیرم، بعدش در مورد این قضیه و پارسیکس می‌نویسم!
موفق باشید.

فکر نکنم یک کرنل کامپایل کردن برای آلن کاری داشته باشه !

آره… من خودم گنوم کارم ولی از نظر منم اجزای گنوم مثل دکمه ها یا آیکون ها یکم قلمبه سلمبن :d

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,387 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
