MGroup

آرزوهای گیکی

Posted on: دسامبر 26, 2007

چند روز پیشا دوست عزیز ما در دنیای سایبر ،امین، ما رو به یه بازیه وبلاگی دعوت کرد.

این روزا درگیر پروژه‌های درسی بودم. (دانشگاست دیگه از اول ترم استادا پروژه می‌دن، ولی ما همه‌ی پروژه‌ها رو طی دو سه شب آخر انجام می‌دیم 😀 مثل درسا که همه‌شو توی دوهفته‌ی فورجه می‌خونیم 😀 ) برای همین نرسیدم به این دعوت لبیک بگم.

خوب مطالب دیگرانی که به این بازی دعوت شدند رو که می‌خوندم، اکثر افراد اول درباره‌ی اینکه اصلا من گیک هستم یا نه بحث کرده بودن، و جالب بود که بعضا حتی از اینکه گیک خطاب شدن ناراحت شده بودن.

پس منم اول به این فکر کردم که آیا من گیک هستم؟

بعد از خواندن صفحه‌ی گیک ویکی‌پدیا (این روزا دیگه منبع اصلی اطلاعات شده: چند شب پیش داشتیم سر اینکه نرد کیه و به کی می‌گم نرد با دوتا هم‌اتاقی‌هام که رشته‌شون صنایع هست بحث می‌کردیم وقتی نتیجه نگرفتیم و هرکی یه چیزی می‌گفت هر کی سمت یه دیکشنری رفت تا ببینه چی‌نوشته! منم گفتم: نه دیکشنری درست نیست، صفحه‌ی ویکی‌پدیاشو نگاه می‌کنیم! و بعد مشکل حل شد 😀 )

خوب تعریف سریع و ساده‌اش اینه: «گیک کسی است که بر اساس شور و اشتیاق به پیش می‌رود»

بعد از بررسی بقیه‌ی موارد می‌شه گفت تا حدودی هستم، می‌گم تا حدودی چون درسته توی کامپیوتر منطقمون دودوییه ولی این دنیا منطقش فازی هست. 😉 :

زیاد حوصله‌ی بیرون رفتن و قاتی شدن با آدما رو ندارم، مگر اینکه آدمای خاصی باشن 😀 در حدی که می‌شه گفت تا لازم نباشه اصلا بیرون نمی‌رم.

زیاد اهل آرزو کردن نیستم ولی:

آرزوهای گیکیه من:

  1. فکر کنم بزرگترین آرزویی که تا حالا داشتم، این بوده که همه چیز رو بشه Search کرد، مثلا توی خونه وقتی دنبال کول دیسکم می‌گردم و اونجاهایی که باید باشه نیست، عاجزانه می‌گم کاش می‌شد پیجش کنم یا بقول صادق از گوگل بپرسم کجاست؟
  2. یکی از آرزوهای هر ایرانی که با اینترنت سر و کار داره یک اینترنت خوب و پر سرعت و ارزون و بدون سانسور و فیلتر و این چیزاس، که آرزوی من هم هست.
  3. آرزوی دیگری که دارم، بالا رفتن سطح فرهنگ، شعور و فکر مردمم که فکر می‌کنم یکی از راه‌هاش آشنایی اونها با لینوکس و نرم‌افزارهای آزاد باشه 😀 .

فعلا که آرزوی دیگه‌ای ندارم(مرتبط با کامپیوتر و …)، همونطور که گفتم زیاد اهل آرزو کردن نیستم.

خوب فکر می‌کنم باید یکی رو دعوت کنم، من صادق و فرهادیکس رو دعوت می‌کنم به این بازی، چون دوست دارم از آرزوهای گیکیشون مطلع بشم 😉

پ.ن. :

به نظر من این بازی‌های وبلاگی خوبی و فایده‌اش بیشتر اینه‌که ما آدما که اکثرا همدیگه رو ندیدیم و اینجا از طریق افکار و گفتارمون با هم آشنا شدیم، بیشتر با هم آشنا بشیم، یا مثلا از نظر فلان کس در مورد این قضیه آگاه بشیم.

مهرداد

برچسب‌ها: , , , ,

2 پاسخ to "آرزوهای گیکی"

آرزوي اولتون رو بارها و بارها تجربه كردم :
«كاش ميشد كليد Ctrl + F رو زد و دسته كليد رو توي كمد به اون شلوغي پيدا كرد.»
«كاش ميشد يه سرچ بذارن كه بفهمم توي خوابگاه كي فلان وسيله نايابي رو داره»
و ….

سلام

به جان تو هرچی زور زدم اینو نگم نمی شه که نمی شه
تم رو عوض کن:دی

یا اگر می خواهید همین باشه، متن یا عکس مورد نظرت واسه هدر رو برام میل کن تا تو این هغته هر موقع بی کار شدم یه هدر توپ واست درست کنم

البته می تونی بگی به تو چه و تم رو هم عوض نکنی :دی
اما انقدر پسر خوبی هستی که اینو نمی گی، مگه نه ؟ (هندوانه ای به قطر سی سانت برای زیر بقلت کافی بود :دی)

———————————————-
سلام
راستش خودم هم تم دیگه‌ای مد نظرم بود منتها چون توی اون یکی این کانتر KDE4 مشکل داشت فعلا تا انتشار KDE4 گفتم این باشه
فعلا اون هدر رو برداشتم
ممنونم از نظرت

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,535 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
