MGroup

گروه کاربران لینوکس یزد – جلسه‌ی هفتم

Posted on: ژانویه 5, 2008

دیروز جلسه‌ی هفتم YazdLUG بود! که البته جدیدا بخاطر دامنه‌ی YLUG.ir که گرفتیم براش شده YLUG 😀

گزارشی از جلسه رو خانم نیلیه نوشته که من همینجا نقل قول می‌کنم از ایشون (البته با کمی تغییر 😀 )

«‫جلسه دیروز حدود ساعت ۳:۲۰ با صحبتهای آقای هومند درباره ‪ Python‬شروع شد. ‫برای کسانی که قبلا برنامه نویسی رو تجربه کردند ‪ DiveIntoPython.org‬مرجع خوبی هست برای یاد ‬ ‫گرفتن این زبان. (مهرداد: که بچه‌های IsfahanLUG داشتن ترجمه‌اش می‌کردند! اینجا) (مهرداد: برای افرادی که تازه می‌خوان پایتون رو شروع کنن کتاب How to Think Like a Computer Scientist Learning with Python معرفی شد. که فکر کنم از اینجا می‌تونین بگیرین!)

‫دو تا رمان خوب رو هم معرفی کردند(یا بهتر بگم خلاصه کردند!) که از دید بچه های لینوکسی به قضیه ‬‫نرم‌افزارهای آزاد هم مربوط میشن!اگه به ترجمه‌های توی بازار اعتماد ندارید می تونید نسخه معتبر ‬ ‫یکی از اونا رو از خود آقای هومند بگیرید.‬

‫صحبت کوتاهی هم شد که آیا می شه پارتیشنهای Ext3 ‬رو طوری پاک کرد که دیگه قابل برگشت نباشه؟ ‬ ‫ظاهرا این قابلیت قراره به زودی به این سیستم فایل اضافه بشه.‬

‬‫آقای نقاش زاده در مورد نرم افزار ‪ cups‬صحبت کردند که کارش مدیریت چاپگر هست. (مهرداد: که توی پارسیکس یک اینترفیس تحت وب برای کار باهاش هست. 😀 )‬

‫در مورد سایت گروه تصمیم گرفتیم که به صورت ویکی باشه و آقای نقاش زاده و دکتر هادیان هم قبول ‬ ‫کردند که پیگیر مساله میزبانی اون باشند.‬

‫بعد از اون آقای محمد رضا حسن‌رضایی در مورد تکنیک های رمز نگاری صحبت کردند که آقای مومنی بحث ایشون ‬ ‫رو با توضیح کاربرد کلیدهای عمومی و خصوصی برای امضا یا رمز کردن فایلها تکمیل کردند. و ما یه ‬ ‫نمونه واقعی امضای دیجیتال و نحوه تولید کردن کلیدها و… رو روی کامپیوترشون دیدیم. برنامه ‪ gpg‬که ‬ ‫کدباز هست و روی بیشتر توزیعهای لینوکس وجود داره.‬

‫و بحث آخری که فکر می‌کنم همه با دقت گوش کردیم! عوض کردن ‪!ip‬‬ ‫آقای هومند نرم افزار ‪ tor‬رو معرفی کردند. و روش نصب و اجراش رو توضیح دادند.‬ ‫البته ممکنه راه‌اندازی اون مدت زیادی طول بکشه در حدی که ترجیح بدین ازش بگذرین! ‬ »‬

خداییش تا حالا جلسه به این فعالی دیدین؟!؟! هزار تا بحث توش شد 😀 البته سنت کیک و چایی رو هم محکم تر کردیم 😀

در مورد اشتراک اینترنت با استفاده از IPCop هم صحبت شد، که توی گزارش جا افتاده. (که اینجاشم من هواسم نبود 😦 )

جلسه‌ی بعدی مون هم فعلا قرار شد ۲۸دی یعنی دو هفته دیگه باشه! (که اینجاش تقصیر من شد. 😉 )

-مهرداد

9 پاسخ to "گروه کاربران لینوکس یزد – جلسه‌ی هفتم"

سلام
مهرداد شرمنده، من هواسم نبود شما اینجا لینک صفحه ی ترجمه ها رو گذاشتی، من لینک رو فرستادم به میلینگ لیست.
– ما بچه های IsfahanLUG هستیم نه EsfahanLUG :دی
– ما هنوز هم داریم ترجمه می کنیم، فقط حدود یک ماه و نیم که شدیدا کند پیش می ریم، تنها دلیلش هم مشغله ی زیاد بچه های گروه پیتون هستش.
– ریتم جلساتتون عالیه
– در مورد ویکی شدن سایت هم فوق العاده خوشحالم، چون خیلی توی به روز بودنش موثره.
– اومدی اصفهان واسه ما هم کیک بیار، چای با خودمون :دی
– امتحانا رو چه کار می کنی ؟
– یه سری هم بیا اصفهان، به مجید هم بگو بیاد، دلم واستون تنگ شده
– چی شد تم بلاگ رو به تم قدیمی تغییر دادی ؟
– اگه کاری داشتی خبرم کن، خوشحال می شم اگر کاری از دستم بر بیاد واسه تو و بچه های YLUG انجام بدم.
– دیگه نمی دونم چی بگم
– فحش نده که اینقدر کامنتم طولانی بود
– موفق باشی
– بدرود

سلام
ممنون که کاملش کردین.
می گم اون وب سرور روی پورت ۶۳۱ نبود؟ یا این که من اشتباه شنیدم؟
منتظر تم جدید هستیم! D:

بچه ها ممنونم بخاطر توجه تون.
خانم نیلیه، راستش این جلسه چند قسمتشو من حواسم نبود (زیاد علاقه ای بهشون نداشتم و از یه طرف هم داشتیم یه کارایی می کردیم با صادق و علی،) برا همین من متن شما رو کپی پیست کردم.
بازم ممنون

سجاد جان:
معذرت می خوام ولی نمی دونم چرا همیشه esfahan می نویسم 😮
خیلی دلم می خواد یه فرصتی گیر بیارم بیام؛ (اگه گیر آوردم حتما!!) ترم بعد سرم خلوت خواهد بود، حتما میام 🙂 یعنی امیدوارم؛ آخه به این دنیا هیچ حسابی نیست. 😦
از امتحانا نگو که اصلا حوصله شو ندارم! (حالا بعد می گم واست 😉 )

سلام مهرداد جان
عالی بود راستی تو جلسه یادم رفت به خاطر پذیرایی که شما و صادق جان زحمتشو کشیدین ازتون تشکر کنم که از همینجا از شما تشکر می کنم.
منتظر تم جدیدت هستم .

بازم سلام
دیدم اینجا جای بدی نیست گفتم با اجازه مهرداد جان یه عکس در مورد مهاجرتم به گنو/لینوکس بذارم شاید برای اونایی که هنوز از ویندوز استفاده می کنن درس عبرتی باشه ؟؟؟!!!

اینم لینکش

می گم این قضیه ی تم چیه ؟؟ همه گیر دادین بهش!!!

کم کم فکر می کنم قراره خودم یه تم بسازم! 😮

یه تم دیدم که جالب بود و یکی از چیزایی که نیاز داشتیم یعنی مشخص کردن نویسنده ی پست رو داشت!
پس تصمیم گرفتم اونو بزارم منتها یه خورده با این شمارنده ی KDE4 مشکل داشت! پس موکول کردم به انتشار KDE4 فقط همین 😉

منظورتان را از نظری که در وبلاگ ام داده بویدید نفهمیدم…
اول فکر کردم طرف کد بسته ای ها هستی اما از وبلاگ ات مشخص بود که اتشباه فکر می کردم مخصوص این پست ات

فکر کنم منظور ات این بود که اگه مایکروسافت یا گوگل منو گیز بیاره تیکه تیکه می کنه
اشکالی نداره… مگه لینوکس قربون صدقه من میره
به هر حال مقاله من داره آماده می شه شاید یک زره اطلاعات کمتون بیشتر شد.
یادتان باشد اگر مایکروسافت نبود هیچ کامپیوتری در خانه های ما نبود
همچنین لینوکسی هم وجود نداشت (به این صورتی که می بینید)

—————————————————-
مهرداد:
رو چه حسابی همچین فکری کردی؟
اینا رو یه نگاه بنداز:
Free Software developers respect your freedom
قسمت دوم

واقعا مسخره ترین حرفی که یه آدم می تونه باور کنه! اینه که اگه ماکروسافت نبود ما الان کامپیوتر نداشتیم!
حتما اگه ادیسون نبود الان برق نداشتیم پس ماکروسافت هم نبود
و اگه بل نبود ما الان تلفن نداشتیم پس ایرانسل هم نداشتیم
وای زندگی چقدر سخت می شد اگه این سه تا و 100 تای دیگه نبودن!!!
نه داداش من، اتفاقا اگه ماکروسافت نبود الان زندگی خیلی قشنگتر بود!!!
دوست من، گنو و نرم افزارهای آزاد بسیار قبل از ماکروسافت و چرندیاتش بودن!
پس یادمان باشد، دنیا به حرکت خود ادامه می دهد، چه ما باشیم؛ چه نباشیم!

وای!!
خیلی قشنگه!!
(بی خیال KDE4 شدین؟)

————————
مهرداد:
نمی دونم چی شد، اشتباهی عوض شده، شایدم کار مجید باشه!
به هر حال همینه دیگه 😉
مرسی

راستی شما اصلا از هیچ نسخه ویندوز در کاپمیوتر ات استفاده نمی کنی؟
——————————–
مهرداد:
مدتها قبل حتی لیبل مربوط به ویندوز رو از روی لپتاپم کندم!!!
چه برسه به ویندوز!!
و الان خوشحالم که از هیچ نرم افزار غیر آزادی (حتی شتابدهنده ی کارت گرافیک) استفاده نمی کنم!
موفق باشی

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,600 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
