MGroup

پارسیکس، فایرفاکس و مشهد

Posted on: ژانویه 26, 2008

انتظارها به پایان رسید و بالاخره اولین نسخه‌ی پایدار پارسیکس با کد رمز «رامون» منتشر شد و من باز به دلیل کمبود امکانات این خبر رو با یه روز تاخیر می‌ذارم 😀 ! (خبر انتشار و عکس‌های از دسکتاپ پارسیکس)

تبریک می‌گم به تیم توسعه(خصوصا آلن) که طی هفته‌های گذشته شدیدا مشغول بودن! مطمئنن توزیع توپپی خواهد بود! (آخه از یه ماه پیش نسخه‌های آزمایشی شو دیدم!)

ایول از دیروز تا حالا هم که 1700 تا دانلود شده!

آقا در هر صورت به همه می‌گم: «ول کنین این اوبونتو و سوزه و مندریوا و … رو، بیاین حال پارسیکس رو ببرین!!»

البته همه چیز به سلیقه و نظر آدما بستگی داره و ما در دنیای متن‌باز به سلیقه‌ها و نظرات آدما احترام می‌گذاریم! و یکی از مهمترین دلایل زیادی توزیع‌های لینوکس همین آزادی در انتخابه!! که البته بعضی هم هستند که اینو دوست ندارن! یعنی دوست دارن یکی یه چیزی بهشون بده و بگه کامپیوتر یعنی این! و خوب اینطور راحت ترن! ما به نظرات اونا هم احترام می‌گذاریم 😉

از اخبار دیگه اینه که امروز سالروز تولد فایرفاکس است!

firefox.jpg

فایرفاکس تولدت مبارک

در مورد تولد فایرفاکس و اینکه چی‌شد که سورس کد نت‌اسکیپ باز شد تا از اون فایرفاکس متولد بشه! بطور کامل توی فیلم «انقلاب متن‌باز» مسئولین این پروژه توضیح دادن! چیزی که بیشترین تاثیر رو در این ماجرا داشت مقاله‌ی کلیسای جامع و بازار اریک ریموند بود! که در این مقاله اریک میاد ۲ مدل توسعه‌ی نرم‌افزار متن‌باز و اختصاصی رو با هم مقایسه‌ می‌کنه! (اینجا ترجمه‌ی اونو بخونین قسمت دوم، قسمت سوم، قسمت چهارم، قسمت پنجم)

آخه خیلی جالبه اگه شما هم درس مهندسی نرم‌افزار پاس کرده باشین می‌بینین که توسعه‌ی لینوکس (کرنل منظورمه!) کاملا با قوانین توسعه‌ی نرم‌افزاری که اونجا بهتون یاد می‌دن در تضاد!!! (اونقدر که من ترم پیش که مهندسی نرم‌افزار ۲ داشتم، از جایی که استادمون رئیس دانشکده بود، جرات نکردم توی نشریه، مقاله‌ای درباره‌ی مدل توسعه‌ی نرم‌افزار و مهندسی نرم‌افزار متن‌باز چاپ کنم!!)

آره توی فیلم هم اریک ریموند می‌گه که، من دیدم که این لینوکس تمام این قوانینی که مدتهاس برقراره رو نقض کرده و با این حال خیلی هم موفق بوده!! در حالی که از نظر تئوری باید شکست می‌خورده!! پس نشستم بررسی کردم و نتیجه‌ی بررسی رو توی این مقاله منتشر کردم!

مقاله به بررسی دو مدل توسعه‌ی نرم‌افزار می‌پردازه، مدل سنتی که به اون مدل کلیسایی می‌گه! و مدل متن‌باز که به اون مدل بازار می‌گه! دلیل بازار هم اینه که بازار یه جای کاملا تبادلی‌ای هست! درست مثل نرم‌افزار آزاد/متن‌باز که کاملا تبادلی است و ارتباط بین توسعه‌دهندگان و کاربران بسیار زیاد است! (دیگه الان وقت و حوصله‌ی توضیح بیش از این رو ندارم، بخونین! ضرر نمی‌کنین!)

یاد حرف نیوتن افتادم که دلیل موفقیت‌هاشو ایستادن بر شاخ غولها گفته بود! البته نمی‌شه از نبوغ و کار درستی خودش هم صرف نظر کرد! درست مثل فایرفاکس! و یاد حرف اریک ریموند توی مقاله‌ی کلیسای جامع و بازار که می‌گفت: «برنامه نویسان خـوب، می‌دانند که چطور برنامه بنویسند. اما برنامه نویسان خــبـره، می‌دانند کـه چطور برنامه ها را بازنویسی کنند (و دوباره به کار بگیرند).» و یاد حرف لینوس توروالدز که می‌گفت: «نرم‌افزارهای بزرگ از صفر ساخته نمی‌شوند، بلکه تکامل می‌یابند!» (اینم قابل توجه عمو بیلی و دارودسته، که گفته بودن ویستا رو از صفر نوشتن! که به نظر من با وجود xp احمقانه‌ترین کاره! مگر کد xp اینقدر بد باشه که قابل تغییر نباشه! که خوب حتما همینطوره! آخه یادم اومد چند وقت پیشا که انجمن برنامه‌نویسان اروپا -یا یه چیزی تو همین مایه ها- کد ویندوز ۲۰۰۰ رو بررسی کرده بودن، گفته بودن کثیفترین و بدترین و به قول دکتر صرام اسپاگتی‌ترین کدی که دیدیم همین بوده!)

پ.ن. یه عادت بدی من دارم ،که تا حالا متوجه شدین، موقع صحبت کردن حسابی موضوع عوض می‌کنم و از این موضوع به اون موضوع، از این بحث به اون بحث و … (اینم از آثار اتاق پارسالمونه، اونجا هم توی بحثا همیشه از یه چیزی شروع می‌شد و به چیزایی کاملا بی ربط به اون تموم می‌شد!) 

خوب بریم سر اصل مطلب: اون زمان دقیقا زمانی بود که سروکله‌ی IE همراه با ویندوز پیدا شده بود، و با این کار غیر رقابتی! ماکروسافت داشت نت‌اسکیپ رو از دور خارج می‌کرد!

بعد از انتشار مقاله یکی از بروبچ نت‌اسکیپ که این مقاله رو می‌بینی خوشش میاد و اونو توی جلسه‌ی نت‌اسکیپی ها مطرح می‌کنه! و به این نتیجه‌ می‌رسن که نت‌اسکیپ می‌تونه سورس کد برنامه رو بعنوان یک محصول منتشر کنه!! (بطور کاملا خلاصه 😉 )

خوب خبر دیگه اینکه بالاخره امروز دارم می‌رم مشهد!!! و از جایی که باید برای بچه‌ها پارسیکس ببرم، امروز بجای اینکه بشینم وسائل مرتب کنم، نشستم اینجا و دارم پارسیکس رو دانلود می‌کنم! 😉

عجیب اینه که همیشه آلن CD پارسیکس رو پر می‌کرد، یعنی دقیق می‌رسید به ۷۰۰ مگابایت! و الان ۶۷۹ هست! و عجیبه که از این ۲۰ مگ گذشته 😉 البته دیسک ۶۴بیتی همون ۷۰۰مگابایت و احتمالا دلیل همینه!

خوب اینترنت قطع شد، و الان دوباره وصل شد تا من پست رو بزارم و برم!! چون همین الان دارم می رم ترمینال!!

بچه ها بزودی می بینمتون!

تا بعد …

———-

پانویس: به استفاده از لغات متن‌باز و نرم‌افزار آزاد دقت کنید! این دو مفهوم متفاوت هستند! و از جایی که اریک ریموند طرفدار متن‌باز هست، در نقل قول‌های اون سعی کردم این قضیه رو مشخص کنم!

12 پاسخ to "پارسیکس، فایرفاکس و مشهد"

سلام آقا مهرداد ابتدا لطف کنید کامنت های تان را در وبلاگ جدید ام بگزارید
تا اطلاع ثانوی اینجا آپ نمی کنم برای همین نظرات را دیر تر جواب می دهم.
مطلب بلند شما را خواندم
نهایت لطف شماست که خواندن مطلب من را وقت تلف کردن می دانید، البته خوب همین کار ها را هم کردید که اطلاعاتان بالا نرفته است مانند مساله ویندوز اکسپلورر و مای کامپیوتر که همگی جمعی به اشتباه خود پی بردید.

در بعضی از نوشته های من می گفتید که همین چیزی را نشنیده اید یا نمی داسنته اید.
خوب من چه کار کنم مطالعه شما کم است!!!
من برای هر مطلبی سند و مدرک هم دارم و گذاشتم و خواهم گذاشت
ادامه اش را به زودی می گویم فعلا درگیر قالب وبلاگ جدید هستم ببخشید

————————————————————
مهرداد:
مطمئنم که دیگرانی که این بحثای ما رو و حداقل یک خط از مطالب شما رو خوندن الان من رو یه آدم احمق می بینن!
واقعا برای خودم متاسفم که اینقدر در این راه تلاش کردم!
هر چه سعی کردم بطور منطقی و عقلانی به شما بفهمانم که از نظر سواد در همه ی زمینه ها خیلی ضعیفی، نشد!
و به قول بابام انگار یاسین به گوش خر می خوندم!
برام مهم نیست که از لحن تندم ناراحت بشی!
چون همونطور که گفتم افراد با خواندن تنها یک سطر از مطالب شما به عمق فاجعه پی بردند و فهمیدن که کسی که خوابه رو می شه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده نمی شه!!
متاسفم که مجبورم کردی بطور مستقیم بهت بگم که خیلی بی سواد، و بی اطلاعی!! خیلی سعی کردم که اینا رو بطور غیر مستقیم بگم! ولی یا واقعا نمی فهمی که خوب شاید بشه بخشیدت یا دادی دستمون!
در هر صورت شما رو به خیر و ما رو به سلامت!

خداییش توی این مدت فهمیدم پیامبرا چی می کشیدن از دست این ملت!!
طفلکی ها 😦

بچه ها متاسفم که اینطور نوشتم، ولی برای من تحمل دو چیز خیلی سخته؛ یکی احساس مورد سوء استفاده قرار گرفتن، و دیگری احساس توهین اونم از طرف یه نفر که در اون زمینه وضع درستی نداره و الان با این اوصاف احساس می کنم بهم توهین شده!

در هر صورت شاید بتونم بگم من تلاش خودم رو کردم که به این دوستمون راه درست رو نشون بدم، و یادم رفته بود که خداوند سرنوشت هیچ قومی را عوض نمی کند، مگر اینکه خود بخواهند!

محمد جان خدا نگهدار
امیدوارم یه روزی عمو بیلی بخاطر این زحمات کورکورانه ی شما، شما را مورد لطف و عنایت قرار دهد.

ببین دوست گرامی اصلا می دانی خود فایرفاکس کپی است.
وقتی نت اسکیپ در چند سال پیش به خاطر سیاست مایکروسافت ورشکست
شد و سهام آن را AQL خرید تصمیم به دادن کد ها به موزیلا کرد تا با هم
همکاری کنند، منها موزیلا مرورگر خودش را با همان کد های نت اسکیپ ساخت
و روی آن تبلیغ های بسیار کرد و البته گوگل هم کم نذاشت ولی AQL
تصمیم گرفت که بیشتر تبلیغات خود را روی سرویس هابش قرار دهد تا مرورگراش
برای همین فایرفاکس شکل گرفت و موزیلا فقط آن را تبلیغ کرد.
دلیل توقف پروژه نت اسکیپ هم همین بود، آنها تصمیم گرفتند تا کاربران خود را
به فابر فاکس منتقل کنند تا بیشتر در رقابت با IE به چشم بیاید.
زیر انت اسکیپ به خاطر عدم افزایش کاربر همان بلایی را که اینترنت اکسپلورر
سرش آورد از میدان کنار رفت
اگر نت اسکیپ و فایرفاکس را نصب کنی می بینی که هیچ فرقی چز آیکون شان نسبت به هم ندارند حتی افزونه های فایرفاکس در نت اسکیپ هم اجرا میشه

آن 80% از مرورگر دیگری خبر ندارند؟ کی گفته آقای عزیز، مگر با این همه تبلیغات
موزیلاو البته گوگل می شود، مردم راحتی و البته می دانند که روی ویندوز هیج
نرم افزار بهتر از نرم افزار مایکروسافت عمل نمی کنه، حتما می دانی که
مایکروسافت از دادن اطلاعات به دیگر شرکت ها خودداری می کنه
در ضمن گفتی که برنامه نویس هستی و از نگاه برنامه نویسی اپن سورس
خوبه، باید بگم اگر برنامه نویس حرفه ای باشی
همیشه از نگاه کاربر نگاه می کردی
و آفرین دقیقا تفاوت مایکروسافت و دیگر شرکت ها همین است
اصلا دلیل پر طرفدار شدن نرم افزار مایکروسافت همین است!!
مایکرسافت از نگاه کاربر نگاه می کنه
و اپن سورس از نگاه برنامه نویس
کدم موفق تر هستند؟ جواب مشخص است نگاه به کاربر
امنیت پایین – کاربری آُسان
این راه مایکروسافت در تولید نرم افزار است
ببین خودت به نکته خوبی اشاره کردی لینوکس و امثال آن به درد همان
سرور های ناسا و … می خورند برای کاربران خانگی ویندوز بهترین گزینه است
گفتی کد نویسی ویندوز 2000 خیلی بد بوده است؟ مگر کسی تا به حال
کد های آن را دیده است؟
بر فرض محال هم که بد باشه مگر لینوکس همان نسخه اولیش خوب بود
هزار ها نفر روش کار کردن تا خوب شد
ویندوز با شکل یک نفر شکل گرفت و موفق شد، ویندوز بر پایه یک شرکت بود
نه مثل …

——————————————
مهرداد:
نخیر مثل اینکه شما نمی خوای دست از سر کچل ما برداری
مهم نیست، تا حالا برام مهم نبوده دیگران در موردم چی فکر کنند، حالا هم همچنان نیست؛ و اهمیت نمی دم که خیلی ها با این بحث ها من رو احمق ببینن!
باشه ادامه می دیم:

اول در مورد این قضیه ی کپی کردن و این چیزا
کسی اهمیت نمی ده به این مسئله!! پس بیخودی به خودت زحمت نده هی بگو فلان چیز از فلان چیز کپی شده!
آره خیلی از نرم افزارهای آزاد کپی هستند! و این براشون عیب نیست! حالا یه افرادی پیدا می شن که اینو عیب می دونن ولی برای خود سازندگان مهم نیست!!!
پس به قول یکی از بروبچ ردهت «کی اهمیت می ده!؟!؟!»
کدها رو به موزیلا ندادن بلکه در دسترس عموم گذاشتند، و موزیلا از اونا استفاده کرد، نه اینکه همونا رو پخش کرد، که البته این کار هم ایرادی نداره!!
و این از قوانین متن باز هست!(وقتی می گم در این زمینه هیچی بارت نیست، ناراحت می شی!!)
بهت توصیه می کنم مقاله ی «لینوکس ویندوز نیست» که فکر کنم توی نشریه ی اینترنتی ایرانتاکس هست رو بخونی!!
(زحمت پیدا کردن لینک رو به خودم نمی دم چون می دونم بی فایده است!)

در مورد نگاه برنامه نویسی برای خودم متاسفم چون حتی مطلب من رو با دقت نخوندی!!
منظورم به قضیه ی متن باز و در اختیار گذاشتن سورس کد برنامه ها بود نه در قضیه ی برنامه نویسی!!
دوست من، فرق برنامه نویسهای نرم افزارهای ازاد با برنامه نویس های ماکروسافت همینه که اونا برنامه هایی که خودشون نیاز دارن رو می نویسن! پس اولین کاربر برنامه خودشون هستن!
و اگه برنامه ایرادی واسه ی دیگر کاربران داشته باشه، یا خودشون یا یکی دیگه اونو درست می کنه!!!!
که در این مورد باید بگم که ماکروسافت از دریچه ی جیبش نگاه می کنه، حالا یه جاهایی باید برای جیبش نیاز ها رو برطرف کنه، و اکثر جاها به دلیل وابسته کردن کاربران نیازی به این کار نیست!
دوست من، نرم افزارهای اختصاصی از تریق انحصار و وابسته کردن کاربران، تعداد کاربران رو زیاد می کنن! ولی نرم افزارهای آزاد یا به زیاد شدن کاربران اهمیتی نمی دن، یا اگه بدن باید نرم افزار خوب باشه! وگرنه کاربرا می رن دنبال یه چیز دیگه!! این یعنی آزادی کاربر در انتخاب که با نرم افزارهای اختصاصی شما ندارید! ولی ما داریم!!!
و باز در مورد برنامه نویسی اگه همین پست من رو می خوندی می فهمیدی که هیچ چیز مثل یه نرم افزار آزاد با نیاز های کاربرانش ست نیست!
چون یا کاربران فیدبک می دن که مثلا فلان جا شو اینطور کن یا خودشون دست بکار می شن و منتظر سازنده نمی شن!!!

در مورد موزیلا و نت اسکیپ هم در همین پست نوشته ام! بخون !!!

جالبه تا حالا همیشه در مورد IE از امنیت بالا حرف می زدی ، حالا راه ماکروسافت شد: امنیت پایین!!!؟!؟!!؟
وقتی توی حرفات به تناقض می رسی دقت کن که دیگه داری می …ی

کدهای ویندوز 2000 لو رفت!!
عجب از اخبار مطلع هستی شما! با این همه ادعا…

و بله یکی از مهمترین دلایل خوبی لینوکس اینه که هزاران نفر با هم اونو تولید می کنن!!
و وقتی که یه چیزی رو پایدار اعلام می کنن و منتشر می کنن، پایدار هست؛ و اشکالات کمی ازش در میاد!!
نه مثل ماکروسافت که ویستا رو منتشر می کنه، و همون روز اول!!! کلی براش ویروس و سوراخ پیدا می شه!!!

دوست من بد نیست بجای این همه مطالعه یه خورده هم فکر کنی!!!
سعی کن 40% مطالعه کنی و 60% فکر!!
نه که فقط توهمات یه سری افراد رو بخونی و …

راستی در مورد اون 80% باید بگم که والا 90% افرادی که من می شناسم اینطور هستند!!
و یادت نره که من توی دانشگاه هستم هر شب که می رم مرکز اینترنت افراد زیادی که خیلی هاشون رشته شون کامپیوتر هم نیست رو می بینم با خیلی ها دوست هستم و … !
پس از خودم نمی گم!!!

نت اسکیپ از ابتدا متن باز نبود!! بلکه متن باز شد!»
خوب چون متن باز شد، فایر فاکس از ان کپی کرد و خودش نابود شد به همین
راحتی و اینترنت اکسپلورر هم هیچ ضرری نکرد
————–
مهرداد:
اول اینکه نت اسکیپ نابود نشد!
بلکه از این طریق راه دیگه ای برای پول در آوردن پیدا کرد!
ثانیا اینترنت اکسپلورر هم بی ضرر نبود، بالاخره درصدی از کاربرانش رو از دست داد و داره از دست می ده…

لینوکس با همین حجم کم از کاربران الان یکی از بزرگترین مشکلات ماکروسافت است!!!!
پس عمو بیلی فهمیده که داره به … می ره!
شما هنوز نفهمیدی…

خواهش می کنم من به لحن تند اپن سورسی ها و البته شما عادت کردم، اما یک سوال دارم
در مورد «ویندوز اکسپلورر» و «مای کامپیوتر» که دیگه قبول دارید حق با من بود
و سواد شما یک کم نم دار شده است.
من حتی ی یک ایمیل به بخش پشتیبانی مایکروسافت در این مورد از شون سوال کردم و خدا را شکر حق با من بود پس دیدید که یک خورده هم شما ببخشید ها
بی سواد هستید.

—————————-
مهرداد:
در مورد ویندوز اکسپلورر حرفتون اینقدر چرند بود که ارزش تایپ هم نداشت!!!
همونطور که من اونجا سعی کردم بطور غیر مستقیم به شما بفهمونم که Help and support ویندوز رو برای افراد عادی نوشتن، و اصلا مطلب علمی ای توش نیست،
پس اصلا به این یکی استناد نکن!!!

در مورد بخش پشتیبانی ماکروسافت یه مطلب باحالی فکر کنم جادی نوشته بود:
خلبان یه هلیکوپتر توی (اسم شهرش یادم نیست، همون شهری که ساختمان مرکزی ماکروسافت توشه) گم شده بود،
به یه ساختمون بلندی رسید، دید یه افرادی داخلشن
به همکارش گفت روی یه کاغذ بزرگ بنویس «ما کجا هستیم؟» و. بچسبون به پنجره
بعد اونایی که توی ساختمون بودن سریع روی یه کاغذ نوشتن «توی هلیکوپتر»
خلبان فهمید، و خیلی سریع راه رو پیدا کرد!
وقتی دوستش از اینکه از این جواب احمقانه چطور فهمیدی کجاییم پرسید
خلبان گفت از این جواب احمقانه فهمیدم که ما مقابل ساختمون مرکزی ماکروسافت هستیم!!!
پس راه رو پیدا کردم!

مهرداد جان نمی خواد انقدر خودتو برای یه جمعیتی که خودشونو زدن به خواب روضه بخونی ، اینا هیچی نمی فهمن یعنی نمی خوان بفهمن پس چرا منو و تو خودمونو اذیت کنیم .

دیگه تقصیر من نیست که شما جواب بخش پشتیبانی مایکروسافت را هم که
در این مورد حرف من را تایید می کند قبول ندارید
پس توقع نداشته باشید من هم حرف های شما را قبول کنم
شما مطالب بخش Help and support ویندوز را هم قبول ندارید
مطلب علمی توش نیست چون بخش راهنمایی است قرار نیست درباره
واکس ایدز توش بنویسن اگر مطالبش علمی نیست (که من نمی فهمم منظور
شما از علم چیست) توش نیست اما مطلبش راست است.
«علی وکیلی

مهرداد جان نمی خواد انقدر خودتو برای یه جمعیتی که خودشونو زدن به خواب روضه بخونی ، اینا هیچی نمی فهمن یعنی نمی خوان بفهمن پس چرا منو و تو خودمونو اذیت کنیم »
فکر کنم شما دارید خودتان را به نفهمی می زنید، چون من از هر جای مایکروسافت برای شما سند آوردم

در مورد اینکه منوی فایل و … هم مال مایکروسافت است فکر کنم مجله
PC World در محصاحبه ای که با بیل گیس داشت این را عنوان کرد و بیل گیتس
هم گفت این یکی دیگر از تقلید های لینوکس است
در ضمن خود آقای لینوس همون کسی که لینوکس را ساخت
در نامه ای عنوان کرد که سیستم عاملش شبیه مک است
این هم تقلید دوم
فایرفاکس هم کداش مال نت اسکیپ است
دیگه از کپی برداری این اپن سورس ای ها چی بگم براتون؟

———————————————————————
مهرداد:
اول باید بگم X Window Systems که توزیعهای لینوکس (و نه کرنل لینوکس) از آن برای ظاهر گرافیکی استفاده می کند از سالها قبل از لینوکس و ویندوز ، برای سیستم عامل یونیکس موجود بوده!!!
و به نظر من و خیلی های دیگه اینکه شما ظاهر یه برنامه رو کپی کنی هیچ ایرادی نداره!!!
مشکل شما اینه که به این گیر دادی
جالبه!! دقیقا یکی از همون مشکلاتی که توی مقاله ی لینوکس ویندوز نیست اشاره کرده رو شما داری!! و متاسفانه هیچ میلی هم به خوندن اون مقاله نداری!! که این شاید به سطح بالای مطالعه ات برگرده!

یه چیز جالبتر
دقت کردی که توی این بحثا من کلی بهت مقاله و مطلب پیشنهاد دادم بخونی
کلی منبع معرفی کردم!
ولی شما یکی از منابعتم معرفی نکردی!!
(اون help ویندوز هم که خیلی ضعیف بود)

اینم برای آخرین منبع:
شما که این همه مطالعه داری اینا رو هم بخون، شاید فرجی حاصل شد!! یا نکنه مثل پاپ کاتولیک ها که گفته بود فیلم کد داوینچی رو نبینین چون می ترسید ملت با دیدن اون از دینشون برگردن می ترسی با خوندنش از ویندوز برگردی!؟!؟! نه نترس مقاله برای این نیست!!
فقط یه سری از مشکلات شما که هی مطرح می کنی رو حل می کنه! و کار بدبختایی مثل من رو راحت تر
به هر حال خود دانی:
قسمت اول
قسمت دوم
قسمت سوم
قسمت چهارم

مطلبی هم که در مورد لینوس توروالدز گفتی رو خودتم نمی دونی چیه!!!
دوست من منظور توروالدز از لینوکس کرنل لینوکس است!!!
که با چیزی که شما بعنوان لینوکس می شناسی فرق می کنه!!!

محمد جان چرخ تا حالا دیدی؟ ها باریکلله. دیدی که گرده؟ آفرین نشون میده آدم با مطالعه‌ای هستی…بشر اولیه کلی زور زدن تا به این نتیجه رسیده این چرخ باید گرد باشه تا بهترین بازدهی رو داشته باشه… حالا اگه این چرخم یه چیزی بود که مثلا کسی نمیفهمید گرده، این بشر هی میومد این چرخ رو اخترا میکرد باز به کسی نمیگفت تا یکی دیگه بیاد اینو اخترا کنه … و اینجوری میشد که این چرخ هیچوقت پیشرفت نمی کرد یا اگرم پیشرفت میکرد روند پیشرفتش خیلی کند میبود… متوجهی که؟ هان؟ خوبه…
حالا این اوپن سورس هم همینه نمیخوان ملت بشینن هی چرخ رو از اول اخترا کنن، قابل فهمه؟
ببین یه مثال میزنم: من امروز یک الگوریتم ساده در مورد مثلا رمزنگاری میسازم و پابلیکش میکنم… فردا یکی پیدا میشه از ایده‌ی من خوشش میاد یکم بهبودش میده … پسفردا یکی که مثلا میخواد از این الگوریتم رمزنگاری مثلا توی ارسال یک پیام توی مسنجر استفاده کنه، اونو تکمیل میکنه… روز بعد تیم توسعه‌ی یک مسنجر میان اینو توی مسنجر خودشون بکار میبرن
میبینی که این بابا که تخصصش مثلا پروتوکول های مسنجینگ هست نمیاد خودش کلی زور بزنه الگوریتم رمزنگاری اخترا کنه…
حالا اگه کسی بخواد این کار رو با سورسهای بسته انجام بده باید چه هزینه و … صرف کنه تازه آخرشم چیزی که مینویسه نگهداریش خیلی سخته یعنی مثلا باید تیمش همیشه روی کدها کار بکنن تا باگهای اینو بگیرن ولی وقتی سورسش بازه مثلا اونی که اومده الگوریتم رمزنگاری ساخته اگه یه باگ رو توی الگوریتمش تصحیح کنه اونی که داره توی مسنجرشم استفاده میکنه بدون اینکه بخواد خیلی فکرشو درگیر رمزنگاری کنه این تغییر رو اعمال میکنه و کارشو تخصصی تر ادامه میده…

ها فهمیدی؟ خوبه ازت بیشتر از اینم انتظار نمیرفت!

میدونی چیه؟ ما یه خری داشتیم این حیوونی هنوز کُره‌ی… اینو که میفهمی؟ یعنی از بس کره‌ی دُم در نیاورده ها… برو آقا جان حرفت قبول اصلا مایکروسافت خوبه.. به‌به‌ِ… برو خیرشو ببین

——————————–
مهرداد:
:دس دس
مرسی آرش جان

راستم میگی والا؛ طفلی هنوز کُرِه اس!

درود بر دوستان
آقا ولش کن این دوستمون علاقش به M$ دوست نداره اپن سورس کار کنه . چقدر گیر میدین ها.

در ضمن ما اصلن کره نداریم که دمی هم باشه . گیر ندی دوست عزیز ، ایول مرامت و عشقس .
بگذریم مهرداد جون پارسیکس یادت نره .

شاد باشید .

منم اینو قبول دارم مگه اپن سورس برای خودش تبلیغ می کنه که ما داریم اینهمه با اعصابمون بازی می کنیم.
اینم حرف آخر من هرکی دوست داره با لینوکس کار بکنه، بکنه هر که هم که دوست داره با ویندوز کار بکنه ،کار کنه این که دیگه بحث نداره ؟!!! 😉

خوب نظرات من پاک شده نمی دونم چرا؟
البته ناراحت نیستم چون برنده شدن خودم را فهمیدم.
ببنی دوست مایکروسافت یک شرکت رقابتی است؟
اگر همین مایکروسافت نبود نه لینوکس به این شکل بود و نه فایرفاکسی
یادت باشه اینها همه به خاطر رقابت با مایکروسافت آمدن و این مایکروسافت بود
که به نیاز های کاربر توجه می کرد.
مایکروسافت به نیاز های کاربر توجه نمی کنه؟
پس چرا نرم افزار ویرایش متن استاندارد دنیا ورد مایکروسافت است؟ چرا فرمت
استاندارد برای تبادل اطلاعات doc مایکروسافت است.
چرا بیش از 90 درصد مردم از ویندوز استفاده می کنند
چرا بیش از 80 درصد مردم از اینترنت اکسپلورر استفاده می کنند.
چرا لینوکس با این که امنیت داره مجانی و … رشد کاربرانش در سال
2007 0.26 دهم درصد بوده در حالی که ونیدوز XP بیش از 74 درصد
چرا؟
نگویید می خواهید بگید که شما عاقل هستید و آن 90 درصد ای که از ونیدوز
استفاده می کنند یا آن 80 درصد اینترنت اکسپلورر و … نمی دانند و شما می دانید
آیا شما مقاله «مهاجرت به ویندوز» را که در سال 2007 اولاش در مجله
PC World چاپ شده را خواندید
که آمار افرادی که به از لینوکس به ونیدوز رفتند بیش از ویندوز به لینوکس بوده است؟
شما چه خوی ای از لینوکس دیده اید که آن 90 درصد ندیده اند؟

———————————-
مهرداد:
بله دوست عزیز، نظرات شما همگی به اکسیمت سپرده شدند!!!
و این آخرین نظری خواهد بود که تایید می شود!(دلیلشو اون پایین می گم)
نظرات شما به چند دلیل به اکسیمت سپرده شدند:
1- دریچه ی دید من و شما متفاوت است، و هیچ گاه بحثهای ما به نتیجه نخواهد رسید، پس وقت تلف کنیه؛ و من وقت اضافه برای تلف کردن ندارم!
2- شما بجای بحث منطقی و گفتمان، مجادله و سفسطه و هوچی گری می کنید، و از جایی که چهار سال تو دانشگاه غیر از 1ماه امتحان باقیه ی ترم ما به بحث و گفتگو و مجادله و سفسطه و دعوا و این چیزا گذشته، پس تشخیص اینکه یکی داره وقت تلف می کنه، خیلی ساده است.
3- شما از نظر اطلاعات خیلی ضعیف هستید و مثل خیلی های دیگه که من دیدم بجای آوردن دلیل و استدلال فقط داد و غال می کنید، اینو تا حالا بارها گفتم، ولی دقت نکردی!

خوب دلیل اینکه این نظرت رو تایید کردم:
یکی اینکه یکبار دیگه بی سوادی تو بهت بگم:
دوست عزیز فرمت استاندارد ISO برای مستندات اعم از فایل متنی، ارائه، صفحه گسترده و … فرمت ODF است!!! نه فرمت ماکروسافت که هر سال عوض می شه!!

و البته بله شما برنده شدی! همیشه هوچی گران و … برنده می شن!!
چون هیچ احمقی به بحث با اونا ادامه نمی ده، پس اونا در پایان به این نتیجه می رسن!

ولش کن، دیگه حوصله اش رو ندارم
دست از سر کچل ما بردار

مهرداد جان به نظر من تو باید از همون اول همین کارو می کردی 😉

———————
آره اشتباه کردم

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,692 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
