MGroup

وقتی آدم قَرُوقات می زنه!!!

Posted on: فوریه 14, 2008

دیروز بهترین روز عمرم ،تا کنون، بود!!!

دلایلی داشت، که یکیشو می گم:

دیروز نشستم پای سیستم، گفتم خدایا چه نرم افزارهای غیر آزادی روی سیستم من هست؟

بررسی که کردم، تنها یه پکیج آیکن که مال اوبونتو بود(همون پکیج آیکن Human خداییش نمی دونم این اوبونتو چرا اینطوری می کنه از یه طرف ادعای آزادی می کنه ازیه طرف چیزایی آدم می بینه ازش! 😮 )! که خوب به درد ما که از KDE استفاده می کنیم نمی خوره!(تازه اگه تو گنوم هم بودم باز قابل چشم پوشی بود 😉 ) برنامه ی rar و unrar که برای فشرده کردن و باز کردن فایلهای rar است(نمی دونم rar رو دیگه چرا نصب کردم؟!؟!؟) و dvdrtools که مخصوص رایت DVD هست!

خوب به سلامتی تنها برنامه های غیر آزادی که بودن همینا بودن که ازشون گذشتیم!!! و پاکشون کردیم!

البته برای رایت به مشکل نخوردم! چون تا جایی که بررسی کردم دوست عزیزمون K3B ازیه چیز دیگه (که الان اسپلش یادم نیست) استفاده می کنه!

با فایلهای rar هم که ما قرابتی نداریم!!

تنها برنامه ای که ازش استفاده می شد درایور مودم Conexant بود که خوب از اون هم به دلیل دانشگاه و بعد برگشتن و به امید خدا ADSL دیگه استفاده نخواهیم کرد!!

و البته یه سری درایور غیر آزاد دیگه هم بودن(که خوشبختانه ازشون استفاده نمی شه!) دستش دردنکنه آلن اونا رو بصورت جدا از کرنل کامپایل کرده و قابل حذف شدن 🙂

پس خداحافظ برنامه های غیر آزاد ….

از طرف دیگه: من که تنها فایلهای صوتی تصویریه روی سیستمم فایلهای صوتی هستند! پس ایشالا در اولین فرصت یه پلیر که ogg پخش کنه می خریم و از شر فرمت mp3 هم رها خواهیم شد…

وای چی میشه!!

وقتی آدم قروقات می زنه، حالا نوبت پاک کردن هرچیز غیر آزاد می رسه!

اضافه می‌کنم:

هم اکنون توی وبلاگ دوست عزیزم فرهاد با ابزاری به نام ریچارد استالمن مجازی آشنا شدم! که به درد این کار می‌خوره!

جالب بود…

——————————————————

پ.ن.1: جهت اطلاع دوستان کم اطلاع بگم که برنامه های نام برده مجانی بودن! ولی غیر آزاد!!!

پ.ن.2: عنوان مطالب و مقالات هر شماره ی نشریه رو نوشتم و در حال تکمیل کردن لینکشون به اصل مقالات هستم!(اینو فرهاد خواسته بود)

پ.ن.3: در مورد دائرةالمعارف ستون پنجم که قبلا نوشتم، من الان صاحب یه نسخه از اون هستم! (همونجا ویرایش کردم 😉 )

11 پاسخ to "وقتی آدم قَرُوقات می زنه!!!"

کم کم از svn هم استفاده نکن !
آخه RMS هم از اون استفاده نمیکنه !!
بخاطر فرق opensource و freesoftware میگم ها .

———————————
مهرداد:
پس بگو یه دفعه بجای لینوکس از Hurd استفاده کنم!!!
نه دیگه! نمی‌خوام که از هیچی RMS استفاده می‌کنه، استفاده کنم!
هر چی تحت یک مجوز تایید شده توسط FSF باشه خوبه! 😉

هان؟!؟ اوبونتو چی کار میکنه؟ مگه لایسنس human چی هست؟ من که توی لایسنسش هیچ ایرادی ندیدم:
http://changelogs.ubuntu.com/changelogs/pool/main/h/human-theme/human-theme_0.9/human-theme.copyright

http://changelogs.ubuntu.com/changelogs/pool/main/h/human-icon-theme/human-icon-theme_0.23/human-icon-theme.copyright

http://changelogs.ubuntu.com/changelogs/pool/universe/h/human-cursors-theme/human-cursors-theme_0.5/human-cursors-theme.copyright

هه‌هه زدم وبلاگتو از ریخت انداختم با این آدرسایه بلند بالا (تا تو باشی به عشق من چپ نیگا کنی;))

واسه فابلهای فلش چیکار کردی؟ از gnash swf viewer استفاده میکنی؟ ازش راضی هستی؟ جایی خوندم خیلی خوب کار نمیکنه

———————————————————-
مهرداد:
والا این بسته‌ی Human-Icon-theme که توی پارسیکس هست، توی قسمت non-free است!! رو این حساب گفتم!!!
برای فلش یه پکیجی هست به نام libflash که پکیجهای دیگه ای به نام libflash-mozplugin و libflash-swfplayer هم داره!! همگی تحت GPL هستند! یعنی اصلا اسمش GPL Flash Library است 😉
من Klash و Gnash رو هم دارم!
ولی خوب تاحالا هیچ وقت به یه فایل swf برنخوردم که بخوام فایل رو اجرا کنم!
به پکیج دیگه هم هست که توی مخازن Multimedia ی دبیان هست! به نام flashplayer-mozilla اون هم توی قسمت main هست! یعنی موردی نداره! و من انگار تاحالا از این استفاده می‌کردم! 😉
حال کردی!! تو یه گشت کلی برات برنامه پیدا کردم!!!

سلام
هیچی فقط می خواستم بدونم
موفق باشید با نرم افزار های آزاد

راستی دوستان، هم اکنون در مخازن دبیان پکیجی به نام unrar-free پیدا کردم!!!
که البته گفته مه فایلهای rar3 رو نمی‌تونه باز کنه!!
ولی خوب در صورت به مشکل خوردن ما! می‌تونه کمک کنه 😉
دنیای نرم‌افزار آزاد یعنی همین! یه گشتی بزنی کلی برنامه‌ی آزاد پیدا می‌شه که کارتو راه می‌اندازه!
خوش باشید!

امم والا چه عرض کنم توی lenny هم non-free هست (البته Maintainers هم توی دبیان Alan Baghumian هست) من که گیج شدم…
توی دبیان هم(http://packages.debian.org/changelogs/pool/non-free/h/human-icon-theme/human-icon-theme_0.24.debian-1/human-icon-theme.copyright) کپی‌رایت Canonical و زیر لایسنس Creative Commons هست… کلا نمیفهمم!
راستی نمیشه اینجا لینک دوروس کرد اینطوری که خیلی سخته!
بماند
این flashplayer-mozilla دیگه باز چیه؟ توی مخازن دبیان که نبود:
http://packages.debian.org/search?suite=all&section=all&arch=any&searchon=names&keywords=flashplayer-mozilla
منم میخوام!!! من دارم از flashplugin-nonfree استفاده میکنم (عرررر= دارم گریه میکنم) بالاخره دیدن فایلهای فلش هم لازمه دیگه…

به راهنمایی عاجل نیازمندیم!

—————————————————–
مهرداد:
برای لینک درست کردن از تگهای html استفاده کن!!
در مورد flashplayer-mozilla نمی دونم والا رو سیستم من که نصبه!!!
پس من از کجا آوردم؟!؟!؟!
البته توی مخازن خود دبیان نه!!! توی مخزن Debian Multimedia بود!!! 😉

اينو فقط به عنوان يه سوال ميپرسم آقا مهرداد:
يعني شما به هيچ عنوان از ويندوز يا فوتوشاپ استفاده نميكني؟
البته كار من با كامپيوتره (خدمات كامپيوتر ارائه ميدم) و كارهاي گرافيكي انجام ميدم. تا جايي هم كه راه باشه سعي ميكنم نرم افزارهاي غير آزاد رو روي سيستمم نصب نكنم. روي سيستم من حدود 12 تا برنامه غير رايگان هست (كرك شده)، شرمنده! بخدا قصد دزدي نداشتم، نيازه ديگه!
مثلا بدون برنامه فتوشاپ من چطور جواب مشتري رو بدم؟
بدون آفيس چطور؟
بدون نرو (nero) چطور؟
براي ميكس فيلم، بدون برنامه پيناكل؟ چطور؟
به طور كلي، بدون ويندوز چي، ميشه؟ از بن دزديه!!
و..

خوبه كه بتوني تو اين وبلاگ به معرفي بعضي از نرم افزارهاي جايگزين، براي برنامه هاي پر استفاده (مثل برنامه هاي فوق) بپردازي.
موفق باشيد.

—————————————————–
مهرداد:
سلام دوست عزیز
اینکه ترجیح میدی که از نرم افزارهای آزاد استفاده کنی، خیلی عالیه!
ولی خوب این آزادی یه خورده خرج داره! خرجش گوگل کردن و پرسیدنه! و خوب ور رفتن به نرم افزارهای جدید برای آشنایی با اونا

خوب اینکه من از ویندوز استفاده نمی کنم که مشخصه!
ولی در مورد نیازهای شما:
فکر می کنم اگه یه گوگل بکنی به جوابهایی برسی:
در مورد آفیس من از OpenOffice.org استفاده می کنم! که نسخه ای هم مخصوص ویندوز داره می تونی از سایتش بگیری و تستش کنی!
البته کار من با Office تنها به طراحی نشریه ام و یه سری کارهای ساده و شخصی خلاصه می شه و هیچ وقت بیشتر از این نیاز نداشتم!
برای رایت دیسک ابزارهایی که توی لینوکس هستند بسیار بهتر از nero و … هستند! مثلا k3b که خداییه واسه خودش!
برای میکس فیلم من نظری ندارم چون تا حالا نیازی نداشتم! ولی یه چیزی که شنیدم اسمش lmms بود یعنی Linux Multimedia System
و برای ویرایش عکس، من از GIMP استفاده می کنم، برنامه ی خوب و قوی ایه! (کار ما رو که راه میاندازه 😉 ) این برنامه هم نسخه ی ویندوزی داره Gimp Shop pro فکر کنم اسمش باشه!
دیگه در مورد خود سیستم عامل هم که اصلا بحثی نیست!

به طور کلی به نظر من شما برای مهاجرت و استفاده از نرم افزارهای آزاد اول باید نسخه های ویندوزی برنامه های مورد نظرتو استفاده کنی و مهاجرتت رو قدم به قدم کنی!
اینجا می تونی لیستی از مقالات فارسی در مورد لینوکس رو ببینی!
برای سوال پرسیدن هم از انجمنهای اینترنتی ای که توی ساید بار وبلاگ هستن استفاده کن!
موفق باشی

این قدر مردم را گوگل نزنید
اگه این بنده خدا نرم افزار آزاد نصب کنه و از ویندوز مهاجرت کنه کار و کسبش همه بهم می ریزه ترو خدا به مردم رحم کنید

آقا جالال اصلا طرف نرم افزار های آزاد نرو، آخه استاد مهرداد Open Office کجایش قابلیت های Office 2007 را دارد؟
آخه GIMP اصلا در حد فتوشاپ هست؟

مردم را گوگل نزنید…

————————————————-
مهرداد:
کسی کسیو گول نمی‌زنه!
منم به ایشون گفتم همه‌ی اینا نسخه‌ی ویندوزی هم دارن! بگیر، تست کن! بعد تصمیم بگیر…

هرکی می‌خواد استفاده کنه! هر کی ‌هم نمی‌خواد، نکنه!
چرا شما ویندوزی ها ترس دارین از اینکه کاربرای لینوکس و نرم ‌افزارهای آزاد زیاد بشن!؟!؟!؟

نه ترس ما از زیاد شدن آمار نیست چون چند ساله لینوکس مجانی و با سورس رها شده داره می چرخه و هیچ کس به جز تعداد معدودی از جهان سومی ها روی خوش بهش نشون نداده
ترس ما از این است که این بنده خدا به خاطر یک پنگوین بد بو ورشکست بشه
بهتره اون مطلب 5 دلیل برای اینکه لینوکس را دور بندازیم تو وبلاگ ام بخونی همین طور شما آقا جلال

[…] توی بحثی آخری که داشتیم، فرمودن : «هیچ کس به جز تعداد معدودی از جهان […]

آقا محمد، ممنون از راهنماييت، اما هر سيستم عامل ويژگي هاي خاص خودش رو داره …

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,690 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
