MGroup

یک خبر بد… یک خبر بد…

Posted on: فوریه 18, 2008

آقا نمی دونم این خبر خوبیه یا بدی!

البته از نظر من بده! چون من به نرم افزارهای آزاد اعتقاد دارم و با وجود اینکه برای بعضی کارهایی که می خوام بکنم نمونه های غیرآزاد از نظر فنی بهتر هستند، ولی من برای پشتیبانی از توسعه دهندگان نرم افزارهای آزاد از آنها استفاده می کنم، در این زمینه نظرم رو قبلا هم گفتم!

الان که داشتم فکر می کردم گفتم خوب من نیاز ندارم، شاید دیگران نیاز داشتن، همه که مثل من فکر نمی کنن!

برای همین هم هست که گوگل داره به تیم توسعه ی Wine کمک می کنه تا پشتیبانی از برنامه های پرکاربرد ویندوی مثل فوتوشاپ بهتر بشه! و دوستانی که به هر دلیل حاضر نیستن یک صدم وقتی که برای راه افتادن توی اینطور برنامه ها صرف کردن، رو روی نمونه های آزادش صرف کنن، راحت بتونن از اونا توی لینوکس استفاده کنن!

هرچند همیشه گفتم استفاده از نرم افزارهای غیر آزاد توی لینوکس هم مثل استفاده از ویندوزه! (از نظر آزادی و …)

و خوب جدیدا جواب خودم رو پیدا کردم: «مهرداد جان همه که به دلیل آزادی از لینوکس استفاده نمی کنن!»  (پس مشکلم با خودم حل شد;) )

آها، می خواستم همین خبر رو بدم! (خوب دیگه گفتم!)

گویا(آخه ما که ندیدیم، فقط شنیدیم!) نسخه ی کنونی wine از فوتوشاپ cs2 بخوبی پشتیبانی می کنه! ودارن روش کار می کنن تا از نسخه ی 3 هم بخوبی پشتیبانی کنه! (می گم مگه این فتوشاپ نسخه ی cs3 هم داده؟!؟!؟! :-/ )

راستی این پستی هم که قبلنا نوشتم و بی ارتباط به همین قضیه هم نیست رو هم  توصیه می کنم بخونین!

———————————————

پ.ن. یه چیز دیگه هم می خواستم بگم که از بس باز شدن این صفحه طول کشید یادم رفت!

2 پاسخ to "یک خبر بد… یک خبر بد…"

چون هنوز در زمينه «نرم افزارهاي آزاد» اطلاعات چنداني ندارم، نميتونم نظري هم بدم. اومدم سوالاتي از شما بپرسم و شما راهنماييم كنيد، البته اگر حوصله داريد و اگر به هر دليلي نمي تونيد پاسخ بديد، لينك هاي منابع رو به من معرفي كنيد تا سوالاتم رو از شما نپرسم (;
من به وبسايت «لينوكس شاپ دات آي آر» رفتم و تصميم داشتم سي دي «پارسيكس بر پايه amd 64» و «System Rescue x86» رو خريداري كنم. System Rescue كه به احتمال زياد يك لايو سي دي است اما من در مورد پارسيكس به دنبال يك سي دي براي نصب ميگردم، نه سي دي زنده و همچنين 64 بيتي، كه نتونستم پيداش كنم، به دنبال چه نسخه اي بايد باشم و در چه صفحه اي قرار داره؟ البته يك سي دي رو پيدا كردم با نام «Parsix Barry 0.9r1» كه به احتمال زياد هم 64 بيتي نيست (اين سايت بخش پشتيباني داره، اما من ترجيح دادم از شما بپرسم). سيستم من 64 بيتي هست (amd) و قبلا تلاشم رو براي نصب دو سيستم عامل كردم، كه نشد! يكي «ماندريك بود كه خوب نسخش رو يادم نيست، فكر ميكنم 3» و آخري «فدورا كور 6» بود كه هيچكدامشون كارت گرافيك سيستمم رو شناسايي نكردن و بعد از نصب فقط با «خط فرمان» ميتونستم كار كنم، كه منم از لينوكس هيچي نميدونم (كارت گرافيك سيستم من NVIDIA GeForce 6100 nForce 400 هست). لينوكس رو تنها از روي يك سي دي شناختم با نام Knoppix نسخه 3.7 كه هنوز هم دارمش، اين سي دي خيلي به من كمك كرد در تست سخت افزار سيستم ها. اين از سوالات لينوكس!
—————-
سوالي هم دارم در مورد «وردپرس». من تازه با اين سيستم آشنا شدم، ممنون ميشم راهنماييم كني، در مورد سايد بار هست، ستون كنار صفحه.
چطور ميتونم باكسي رو براي لينك ها اضافه يا حذف كنم؟ لوگو هاي مورد علاقه رو اضافه كنم؟ يا مثلا باكسي با نام مورد نظر خودم رو اضافه كنم؟ مثلا من ميخواستم لينك دوستاني رو اضافه كنم (از طريق منوي لينكستان> افزودن پيوند)، اما پس زمينه باكس لينك دوستان رنگش سفيد ميشه و فرم ستون رو به هم ميريزه، فيد ها رو وارد نكردم، هنوز امتحان نكردم، آيا اون ها هم در پس زمينه سفيد قرار ميگيره؟– ويجت هايي رو به اين ستون اضافه كردم، اما در سايتم نشون داده نشد (تعداد ويجت ها رو هم بالا بردم)، چرا؟ آيا ميتونم ترتيب قرار گيري باكس ها رو هم تايين كنم؟– وقتي در وبلاگ هاي ديگه نظري ميدم، چرا آدرس وبلاگم به نام نظر دهنده اضافه نميشه؟
/
اگر سوالاتي پرسيدم كه شايد خيلي ساده باشه، دليلش اين نيست كه نخواستم تلاشي كنم و زحمتي به خودم بدم، شهر كوچيك ما يه آي اس پي خيلي ساده داره با سرعت 33 كيلو بيت، و قيمت كارت ها هم بالاست، (2500 تومان براي يه كارت 5 ساعته)، جدا از اين موارد، جعبه سوئيچ هاي بدون پوشش كه با كوچكترين باد و باروني كاركردن با اينترنت غير ممكن ميشه. البته گاهي موارد هم خيلي خوبه، نميشه اونقدر هم بد گفت، فقط آِِي اس پي مقصر نيست…
اينكه سوالات اينقدر بلند بود، ديگه چه كار بايد بكنم، از يكي بايد بپرسم ديگه! اگر باعث بد شكل كردن صفحه شد شما حذفش كن، تصميم داشتم به ايميلت اين سوالات رو ارسال كنم كه آدرس ايميلت رو پيدا نكردم (درست نبود اين همه سوال رو در بخش نظرات قرار بدم، شما حذفش كن. ممنون از پاسخ هايي كه تا حالا دادي).
آدرس ايميل من jalalcs [dot] gmail [dot] com

———————————————————————-
مهرداد:
جلال جان اینکه دیر جواب می‌دم تقصیر این لنگر از خدا بی خبره، که اینترنت ما رو …

در مورد پارسیکس:
همون دیسکی که می‌گی دیسک زنده‌ است، قابل نصب هم هست! (من همین الان از همون استفاده می‌کنم، و به نظر من از خیلی توزیع‌هایی که شرکتی بزرگ مثل ردهت، کانونیکال یا ناول پشتشن، بهتره!)
البته نمی‌خوام دعوای توزیع راه بیاندازم، دوستان! 😉
بعد از بوت کردن پارسیکس روی دسکتاپش یک آیکن برای نصبش هست!
نصبش هم ساده و خوبه، توی دیسکش راهنمای کاربری و نصبش هست! مرورگر وبش رو باز کن، پیداشون می‌کنی!
برای سوالاتی که بعدا خواهی داشت، از همون انجمن‌هایی که توی ساید بار وبلاگ می‌بینی، استفاده کن!
از انجمن خود پارسیکس هم می‌تونی استفاده کنی! یه سر به سایتش بزن 😉

در مورد آدرس وبلاگت:
توی قسمت مدیریت وبلاگت، قسمت کاربران، کاربری خودت رو ویرایش کن، اونجا یک فیلد هست، که می‌تونی آدرس وبلاگ یا سایتتو بنویسی

موفق باشی

آقا مهرداد، جواب سوالاتم رو در مورد وردپرس پيدا كردم (با اين سرعت، 2 ساعتي وقت گذاشتم و امتحان كردم!!)، تنها نميدونم چرا وقتي نظر ميدم آدرس وبلاگم به نام نظر دهنده اضافه نميشه، اما منتظر پاسخ شما در مورد سوالات لينوكس هستم 🙂

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,692 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
