MGroup

۴ دلیل برای دور انداختن لینوکس!!!

Posted on: فوریه 28, 2008

خیلی خب , من لینوکس رو دوست دارم , ولی ممکنه وقتی شما به مهاجرت از xp فکر میکنید , باید vista را در نظر بگیرید.
این جا ۴ تا دلیل وجود داره که میگه به جای لینوکس به ویستا مهاجرت کنید.

دلیل اول : لینوکس خسته کننده است!
وقتی من با لینوکس کار میکنم , هیجان داشتن یک IM , e-mail یا یک web page که دارای آخرین کرم یا ویروس باشه رو ندارم.
خب , نکتش کجاست ؟ آره , منم میدونم که ماکروسافت قول داده که ویستا تغییرات مهم و قابل توجه ای رو بین سیستم عامل ها به نمایش میزاره , مثلا از لحاظ امنیتی اون رو ایمن کرده و ….
اوه , یک لحظه … ببخشید! من دارم داستان سرویس پک ۲ xp رو میگم.شرمنده!
البته من اطمینان دارم که ماکروسافت هم اکنون ایمن ترین سیستم عاملش رو بیرون داده . فقط کافیه یک نگاه به IE7 بندازین – خیلی ایمن تره!
فقط یک روز طول کشید تا شرکت Secunia پی برد که یک هکر , IE7 رو طوری گول میزنه تا محتویات مخرب رو در یک پنجره pop-up که انگار توسط یک سایت مورد اطمینان باز شده , اجرا کنه !
من میدونم بعضی از شما فکر میکنین تنها دلیلی که ویندوز تمام این محتویات مخرب رو میگیره به خاطر اینه که خیلی محبوبه .
خب اصلا چرا کسی بخواد به لینوکس حمله کنه ؟
فقط به خاطر این که ۶۰ درصد از ۱۰۰ میلیون وب سایت جهان روی لینوکس اجرا میشن ! این که دلیل نمیشه کسی بخواد برای crack کردن لینوکس تلاش کنه.
بله به طور حتم این بخاطر اون نیست که ویندوز بطور تاریخچه ای همانند یک دژ ایمنه ; احتمالا به خاطر اینه که لینوکس خیلی محبوب نیست.

دلیل دوم:لینوکس به سختی نصب میشه.
با لینوکس شما باید یک cd یا dvd رو داخل دستگاه کنید , کلید enter رو هم بزنین , به کامپیوترتان یک نام بدهید و یک رمز عبور برای حساب کاربر اصلی سیستم وارد کنید.
اهه , اینجوری که ناخن هام میشکنه!
اما از اون طرف تقربیا تمام مشترکین جدید vista باید کوپن های ارتقا شون رو باز خرید کنن و بعد کامپیوتر xp جدیدشون رو با ویستا عوض کنن . خب این یکی خیلی باحالتره!

دلیل سوم: لینوکس گران قیمته .
درسته که لینوکس اغلب رایگان هست , ولی به اون زمانی که داری برای بر پا کردنش وقت میذاری فکر کن.
اغلب مردم با خرید یک کامپیوتر که روش ویستا نصب هست , کار رو تموم میکنن.
خب , مگه هر شخص یا شرکتی دارای سرمایه برای خرید یک سیستم جدید نیست ؟ چرا هست .
من همین الان به سایت dell رفتم و قیمت یک سیستم با مشخصات زیر رو گرفتم .

minitower OptiPlex 745 with 1.8-GHz Duo .
DVD +- RW and 48X CD-ROM SATA DRIVE , and 80GB SATA HARD DRIVE and 2GB of RAM.
و البته با یک کارت گرافیک 256MB ATI Radeon X1300 Pro برای بالا بردن تجربه ی محیط vista !!)

که فقط 1,375 $ برام خرج بر میداشت . که قطعا با این قیمت mouse , keyboard و monitor رو هم به همراه نداشت !!
با لینوکس , بجز اینکه من یکی از اونها رو با مبلغی کمتر از 1000$ با سیستم عامل از پیش نصب شده میخرم , باید خودم اون رو سر پا کنم !
حدودا نیم ساعت برام زمان میبره تا یک لینوکس رو روی یک سیستم با مشخصات زیر نصب کنم .

2.8 GHz Pentium IV PC.
60GB SATA HARD DRIVE and RAM 512 .
nVidia GeForce4 MX 440 AGP graphics borad with 64MB of DDR memory.

که این سیستم برام 499$ خرج بر می داره!

دلیل چهارم : لینوکس به اندازه کافی برنامه کاربردی ندارد.
اغلب سیستم های لینوکس به همراهشون فقط
چند تا مرورگر امن , مثل Firefox 2.0,Konqueror,Epiphany;
برنامه های پست الکترونیک سمت کلاینت , مثل Evolution 2.6 و Thunderbird 2.0 ;
مسنجر های سمت کلاینت , مثل Kopete و Pidgin ;
نرم افزارهای office , مثل OpenOffice.org 2.3 ,KOffice ; و مثل اینها دارند .
مثلا کپی لینوکس SUSE من فقط بیش از ۱۰۰ تا برنامه کاربردی دارد .
در عوض ماکروسافت به شما internet explorer و outlook express رو میده , که محبوب ترین نرم افزارهای مرور وب و پست الکترونیکی در همه جا هستند !
البته باوجود فقط چندین تا مشکل امنیتی ریزه میزه .
البته ماکروسافت office هم داره که … اوه , واستا : شما که اون رو با ویستا نمیگیرین , میگیرین ؟
فقط به خاطر اینکه بعضی نرم افزار ها مثل Juniper Networks’Odyssey wireless LAN client WLAN , Cisco Systems’VPN client , و Norton AntiVirus 10 به درستی با ویستا کار نمیکنن که دلیل نمیشه که فکر کنین اغلب نرم افزارهای کنونی شما هم کار نخواهند کرد یا نیاز به , بروز شدن دارند.
هنوز هم , تا زمانی که بخواهید برنامه های microsoft رو با قیمت ماکروسافت اجرا کنید , ویندوز سیستم عامل مناسب شما خواهد بود !
اگر واقعا بهش فکر کنین , شما دلایل زیادی برای اجرای vista بجای Linux پیدا خواهید کرد!!

منبع : PCWorld Mag.

برچسب‌ها: ,

13 پاسخ to "۴ دلیل برای دور انداختن لینوکس!!!"

😀
البته این دلیل هم جدیدا اضافه شده:چون ویندوز و محصولاتش پولی هستن پس حسابی باکلاسن!!!!
با خرید ویندوز کلاس خود را بالا ببرید :))

ایول. ایول. میخوام برم لینوکس بخرم.

این مطلب قراره چه کسانی رو قانع کنه؟

مثلا من خودم یکی دو ماهی هست اوبونتو نصب کردم، اما هنوز ویندوز را ترجیح می دم. حالا به نظر شما این مطلب منو می تونه قانع کنه که از کار کردن با لینوکس لذت ببرم؟؟؟

با این چیزا لذت نمیبری. وقتی یکی دو هفته درست باهاش کار کردی همه چی دستت میاد.خب؟
این مقاله ها هم واسه این هستند که بتونی دلایل استفاده از لینوکس رو توضیح بدی. نه اینکه وقتی یکی ازت پرسید لینوکس چیه فقط بهش بگی که خوبه ،استفاده کن….

والا !
زنده باد ویندوز

بلاخره شما هم کار خودت را کردی؟ مجید!!
جان منُ من از این جنگولک بازی ها که جدیدا مد شده بدم میاد.
مد شده همه فحش بدن به گنو/لینوکس تا بازدید کنندگان وبلاگشون زیاد شه.
البته مجید میدونم هدف شما از این کاز خیر خیر هست. اصلا این وصله ها به شما نمی چسبه.

مطلب خیلی جالب بود اما با عنوانش جور در نمیومد. (در راه ارشاد پرستندگان شیطان بزرگ موفق باشی)

FSG@
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد! مگر اینکه خود بخواهند!
خدا که خداست اینطوریه، ما چیکاره‌ایم!؟!؟
نخیر قرار نیست کسی به چیزی قانع بشه! فقط قراره بخندیم!

اینم می‌‌شه دیگه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

یک مقادیری ته ذلملن شک داشتیم که خوب با راهنمایی‌های شما ایشالله به نتیجه‌ی مطلوب رسیدیم. آمین

خواجوی جان ، من کجا فحش دادم ؟!
فقط یک سری دلایل گفتم که شاید به درد کسی بخوره !
هدف دیدن لبخند بر لبان دوستان بود .
شاد باشید.

حقيقت اينه كه ما آدما عادت كرديم تنها براي چيزهايي ارزش قائل شيم كه براشون پول پرداخت كنيم، اينگار باورمون نميشه كه بايد آزاد زندگي كرد. راحتي و امنيت رو در محيط هاي «بسته» خودمون ميبينيم و فكر مي كنيم در امانيم، به اين فكر نميكنيم كه شايد خارج از اون چهار ديواري كه براي خودمون ساختيم «آزادي» باشه و شايد اصلا كسي به كسي كاري نداشته باشه…

پست جالبيه، با نظرات جالبتر (1239 نظر):
Why Linux Doesn’t Spread – the Curse of Being Free
http://linux.slashdot.org/linux/08/02/18/0018243.shtml

ممنون به خاطر مطلب زیبا تون

مجید جوش نیار.
زاستی مگه قرار نشد چند وقتی اصفهان بمونی؟ پس چی شد؟

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,692 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
