MGroup

بازی پول و سیاست

Posted on: مارس 21, 2008

هر چی من می‌خوام در مورد این ماجراهای یزد ننویسم، باز نمی‌شه!😀

 

در آخرین حرکت بروبچه‌های تکفا یک متنی بصورت مقاله‌ توی سایت یزدفردا که تو مایه‌های ایران‌فردا یه سایت خبری در مورد یزد است، نوشتن!

که خوب نکات جالبی در اون هست:

متن کاملا یکطرفه نوشته شده! که خوب با توجه به بازی سیاست و پول نمی‌شه بیشتر از این ازش انتظار داشت! درست مثل همون مقایسه‌ای که سایت PC Magazine بین سیستم‌عاملها انجام داده بود! اونجا هم کاملا یکطرفه به نفع میکروسافت و اپل نوشته شده بود! که خوب با توجه به اینکه اگر در این بررسی لینوکس اول می‌شد، هیچ نفع مادی‌ای برای این سایت نداشت!(حتی لینوس توروالدز یا استالمن یه Email تشکر هم واسشون نمی‌فرستادن!) ولی الان که محصولات دو تا شرکت تجاری اول شدن کلی فایده‌ی مادی از جمله تبلیغ و پولهایی که میکروسافت به خیلیها، از جمله شرکتهای سازنده‌ی سخت‌افزار، برای زدن لوگوی ویندوز و نوشتن که این محصول برای ویندوز ساخته شده و با ویندوز خوبه، می‌ده براشون داره! خوب اینجا هم تو همین مایه‌هاس!

حالا کاری به مسائل جنبی نداریم، متن نوشته شده:

اول که دو سه تا نظر برای این پست نوشته شده! که تا الان که هیچ کدوم تایید نشده! چیز خاصی هم توشون نبود! من که فقط از نویسنده خواستم یه سر به ویکیپدیا بزنه تا فرق گروه کاربران لینوکس رو با کلاس آموزشی و موسسه‌ی آموزشی و شرکت تجاری بدونه! که خوب هنوز این دوستان با ویکیپدیا آشنا نشدن!

بد نیست در اینجا به این نکته توجه کنیم! که مخاطبین این دوستان کی هستند؟ خوب با بررسی نوشته‌جاتشون و … می‌شه فهمید که مخاطب خودشون رو آدمهای عادی که فقط از کامپیوتر یه یاهو رو بلدن و چت رو، می‌دونن! نه کاربران لینوکس! مدرک این حرفمو میارم!

خوب بریم سر بررسی متن این دوستمون:

اول اینکه من نفهمیدم متن این بابا مقاله‌است، خبره، طنزه یا ؟!؟!؟

مورد ۱: اولین دلیل بر ادعای بالا! این دوستان که تا حالا نه اسمی از Mailing List شنیدن نه اسمی از IRC (آخه شنیدیم جلسات برخطشون رو با Skype برگزار می‌کنن! البته شایدم دلیلش اینه که کلاسشون از بقیه‌ی دنیا بالاتره😮 بالاخره هرچی باشه خدایگان لینوکس یزد، نه ببخشین جهان اونجان!) در تمام مطالبی که در مورد لاگ ما می‌نویسن، از عبارت گروه گوگلی! برای تمسخر استفاده می‌کنن! که خوب بدم نمی‌گن! چون ما همون جلسه‌ی اولی که برگزار کردیم، تصمیم گرفتیم یه لیست پستی داشته باشیم! که خوب برای اینکار ساده‌ترین و سریعترین راه استفاده از GoogleGroup بود! که به نظر من خیلی خوب بوده تا حالا…

—————————————

اضافه شد: فهمیدم چرا توی این مورد ۱، نویسنده اون حکایت طنز رو نقل کرده بود!! چون توی این پست که در موردشون نوشته بودم یاد بچه‌گیهای داداشم و لجبازی‌هاش افتاده بودم و از اون نقل کرده بودم!😀 (چقدر خودمو آدم حساب کردم😉 ) فکر کنم به همین زودیها با یه چیزای دیگه‌ای هم مقایسه‌مون کنن! آخه توی یه نامه به لیست پستی با اسرائیل مقایسه‌شون کردم😀

—————————————

مورد ۲: «به فرض محال اگر وای لاگ که یک انجمن گوگلی و مجازی است یک دوره لینوکس برای جوانان یزدی برگزار کند مدرک پایان دوره آن را چگونه صادر می کند؟» همونطور که من براشون نظری گذاشته بودم و از نگارنده خواسته بودم که آقا جون! یه خورده مطالعه کن! و لینک صفحه‌ی LUG در ویکیپدیا رو واسشون گذاشته بودم! (اینکار رو طی چند ماه گذشته بارها کردیم! اما به قول علی انگار داری یاسین …)

مورد ۳: اینم دلیلی محکمه پسند برای ادعای بالا(همون که گفتم اینا مخاطبشون جامعه‌ی لینوکسی ایران نیست!) ایشون فرمودن که ما توان مالی داشتن سایت رو نداریم! در حالی که الان هر کی یه ذره! (حتی اندازه‌ی بابای من که فقط بخشنامه‌های اداره‌شون رو روی نت می‌خونه!) با اینترنت سر و کار داره می‌دونه که داشتن یه سایت از نظر مالی و فنی هیچ هزینه‌ای نداره!

هه هه: یکی از دوستام، ۲ سال پیش تو دانشگاه! بعضی وقتا شب با شکم گرسنه می‌خوابید ولی دو تا سایت و چند دامنه‌ی ثبت شده داشت که یه گوشه افتاده بود!😛

از نظر فنی هم که الان با بودن CMS ها دیگه کاری نداره! حالا نمی‌گم بیژن هومند که چندین سال مدیر سایت IranPHP بود تو جمع ما بود(و هست😛 ) یا دیگرانی چون صادق نقاش‌زاده و …

آقا حوصله ندارم!(ببین روز اول عید آدم باید چه چیزایی بنویسه!) بقیه مطالبش از این هم مضحک‌تره …

فکر نمی‌کنم نیازی به این مطالب باشه! فقط یه نگاهی بیاندازید تا به عمق فاجعه پی ببرید!

 

یه نکته‌ی دیگه:

لاگ ما بعد از چندین ماه که راه افتاده بود وبسایت نداشت! چرا؟ (البته این سوالیه که یه بار مجید ازم پرسید! و گفت چرا شما که از چند ماه قبل راه افتاده بودین، دامنه‌ی yazdlug رو ثبت نکردین؟)

از جایی که شاید برای بعضی از افراد این سوال پیش اومده باشه:

چند جلسه ما در حال بحث و بررسی بودیم که دامنه‌ها رو به اسم کی بگیریم؟ و می‌خواستیم یه راهی پیدا کنیم که به نام لاگ یا نمی‌دونم یه طوری که پس فردا دچار مشکل نشیم! بگیریم!

آخه می‌دونین که دامنه به نام هرکی ثبت بشه یه جورایی اموال شخصیش می‌شه!

خوب فکر کنید یه سایتی رو من و دوستام با هم راه می‌اندازیم(برا خنده!) دامنه به نام من ثبت شده! بعد از ۲ سال سایت حسابی شلوغ می‌شه و کلی بازدیدکننده و این چیزا داره! خوب من تصمیم می‌گیرم:«گور بابای دوستام، از سایت برا خودم استفاده می‌کنم! دامنه که مال منه! پس هر کاری دلم بخواد می‌کنم!»

دقیقا ما می‌خواستیم این اتفاق نیافته! و دامنه به نام یه شخص حقیقی نباشه چون یکی از دوستان سابقه‌ی این مشکلات رو داشت!

 

———————————————-

پ.ن. ۱ : تصمیم گرفته بودم دیگه در این باره ننویسم، ولی خوب نمی‌زارن!😦

پ.ن. ۲ : در پایان پیشنهاد می‌کنم این رو بخونین، مفیده! (کاری به بحث مذهبیش نداریم، کلا …)

4 پاسخ to "بازی پول و سیاست"

salam maman
mikhay beram hamashoono dava konam
?
aslan man nemidoonam chera mamane ina adab yadeshoon nadade
bi adaba
!
——————————-
Mehrdad:
Salam maman
merci, khodemun ba ham kenar miaim! age nashod babayee ro mifrestam😉

خیلی خوب می نویسی. من در همین پست با لاگ آشنا شدم و واقعا برام جالب بود، و اینکه چطور این نیرو شکل می گیره.
راستی این جریان مدرک چه ربطی به لاگ داشت؟! یه موضوع جالب دیگه که مدتیه به اون بر می خورم برعلیه گفتن «بدون اساس» بعضی اشخاص از سیستم عامل لینوکس و به طور کلی هر نشست یا جلسه مربوط به کاربران لینوکس هست!

فقط محض اطلاع🙂
«
http://en.wikipedia.org/wiki/Linux_User_Group
»

«
بهتر بود این مطلب به زبان فارسی ترجمه می شد تا اینکه کپی و الصاق!
http://groups.google.com/group/yazdlug/browse_thread/thread/5d103722170ca03c
»

————————————–
مهرداد:
ممنون
در مورد ترجمه‌ هم اگه وقتش بود آره.
حالا ایشالا یه آدم باحال پیدا می‌شه و صفحه‌ی فارسی LUG رو هم ایجاد می‌کنه!

مدخل گروه کاربران لینوکس در ویکیپدیا فارسی ایجاد شد. از اونجا مطالعه کنید.

—————————
مهرداد:
مرسی صادق

راستی میدونستی ylug اسم یک لاگ دیگه ای هم هست؟ york lug امروز اتفاقی وارد IRCا اونا شدم. نسبتا هم شلوغ بود. #ylug
مهرداد مگه لاگ شما حالت بسته ای به خود گرفته؟ منظورم اینه که اگه یه تازه وارد (کسی که تازه وارد لاگ می شود نه کسی که تازه با لینوکس آشنا شده) وارد لاگ بشه راحت میتونه ارتباط برقرار کنه یا نه؟

سوال بالا را به این خاطر می پرسم که یه جایی این آقای یاوری توی یزدفردا نوشته که «چرا سیستم عضو گیری دنبال نشده است»!!!

یک جایی گفته:»به گفته همه این عزیزان جامعه کاربران لینوکس استان یزد زنده و فعال است اما متاسفانه لااقل این جامعه نتوانست یک جوابیه واحد به امضا دبیر یا رییس یا … جامعه بدهد»
خوب اگر فقط یه کم و فقط یه کم تفکر open sourceی داشته باشیم خواهیم فهمید که:

This program is distributed in the hope that it will be useful,
but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the
GNU General Public License for more details.

یعنی هیچ وقت یک جامعه ی متن باز هیچ گونه مسئولیتی را ممکن است قبول نکنند.

در آخر سر هم نمیدونم چرا این یزدفردا باید این مطالب را به صورت عمومی منتشر کنه. لیست پستی جایی خوب برای بحث و مشاجره و دعوا و جنگ و جدال هست.

————————————
مهرداد:
اینکه اسم یه لاگ دیگه است، رو آره!
در مورد بسته بودن هم این رو در مورد اونیکی لاگ نوشته بود! تو لاگ ما عضو گیری و این حرفا نیست! هر کی بیاد جلسه عضو شده!
یا حتی عضو لیست پستی بشه! چون الان ما تعدادی عضو داریم که تا حالا تو جلسات شرکت نکردن (به دلیل مشکلات مکانی) ولی توی بحثهای لیست پستی شرکت می‌کنن!

در مورد تفکر آزاد داشتن هم ما همین رو می‌گیم! منتها تعریف تفکر اپن سورسی رو اونا عوض کردن! مثل تعریف خیلی چیزا که در کشور ما بنا بر نیاز و سود ما تغییر کرده!
من می‌دونم چرا اونجا زدن! به دلیل همون که مخاطبشون رو افراد خاصی قرار دادن! و اینکه الان اگه توی گوگل کاربران لینوکس در یزد رو بگردی به نتایجی می‌رسی که باب میل اونا نیست! پس باید اینو حل کنن! یا باید با گوگل کنار بیان که نمی‌شه!😉 خرجش زیاده، یا …

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,042 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
