MGroup

جشن انتشار فایرفاکس ۳ – مشهد (گزارش جلسه)

Posted on: ژوئیه 11, 2008

به خوشی و سلامتی جشن هم برگزار شد!

خیلی خوب بود، استقبال هم خوب بود، ملت تمام چهار ساعت رو نشستن! (امیدوارم بهشون خوش گذشته باشه😉 )

برنامه توی دو تا سالن از هتل پارس مشهد برگزار شد. (اونی که توی وکیل‌آباده نه! توی بلوار امام‌خمینی – آخر خیابون جنت)

بعد از جشن نصب پارسال این هم تجربه‌ی جالبی بود، اینبار هم علاقه‌مندا از همون دقایق اولیه اومده بودن،

برنامه‌ی جشن چهار ساعت بود.

برنامه در دو سالن برگزار شد، یکی محلی که سمینارها برگزار می‌شد، و اون یکی که برای پذیرایی، بحث‌های حاشیه‌ای، معرفی محیطهای گرافیکی لینوکس، معرفی نرم‌افزارهای کاربردی و بازیهای لینوکس و کارای دیگه در نظر گرفته شده بود.

اول مشهدلاگ رو محمدرضا میردامادی معرفی کرد،

بعد سمینار مربوط به تاریخچه‌ی فایرفاکس بود که من به عهده داشتم. فایل اون رو از اینجا می‌تونین بگیرین!

سمینار خوبی بود، خودم که حال کردم😀 بعدشم ایرادی که یکی بهم گرفت این بود که خیلی راحت یه جا گفتم: «حال کردن این کار رو بکنن»😀 البته نه در جواب کسی! (اگه کسی نظری در موردش داره همینجا بگه! با آغوش باز پذیراییم)

بعد از سمینار طبق برنامه، استراحتی داشتیم که ملت رفتن طبقه‌ی پایین، و پذیرایی شدن و بحث و بررسی‌های حاشیه‌ای.

بعد که برگشتیم، معرفی گنو/لینوکس و نرم‌افزارهای آزاد/متن باز که مجید زحمتشو کشید. (دیگه در این زمینه استاد شده😀 )

بدون استراحت به برنامه‌ی بعدی رفتیم،

برنامه‌ی بعدی معرفی چند افزونه (extension) کاربردی با محوریت زبان فارسی که دوست خوبم آقای فلاطونی(امیدوارم درست نوشته باشم) اون رو خیلی کامل و خوب توضیح دادند، انتقادی که من به ایشون کردم این بود که خیلی توضیح می‌دادن که با روح کاربران لینوکسی چندان سازگار نیست! (خوب همه که کاربر لینوکس نبودن!😀 ولی خداییش بعضا بودن، و تازه: کاربران فایرفاکس هم کم از کاربران لینوکس نمیان!😛 )

اینجا باز استراحت داشتیم، اینبار بیشتر بود، و خوب دیگه پایین بحثها زیاد بود، نمی‌شه در موردش گفت، روی سیستم من به یکی OpenOffice.org نشون داده شد، و غیر از اون بیشتر بازیهای لینوکسی و یه بازیه ویندوزی که با wine اجرا کردم، و ملت حال کردن!

اون طرف هم پای Compiz (سیستم آرش ضابطیان)بحث سر این بود که شبیه ویستاس! نه نه! شبیه مکِه! و بابک گفت: شبیه هیچی نیست! لینوکسه!😉

پای کامپیوتر مجید هم بحث شیرین MDic بود!😛

بعد از استراحت و پذیرایی!😮 برگشتیم بالا تا مهیار مقیمی، در مقایسه‌ای جنجالی(!) IE رو بکوبه!😀

و بعد بدون استراحت رفتیم سراغ آخرین برنامه، معرفی افزونه‌های کاربردی فایرفاکس که پسرعموی مهیار، بابک مقیمی اون رو خیلی خوب برگزار کرد!

البته ایرادی که به این سمینار وارد بود، این بود که حدود نصف اسلایدها رو من ساخته بودم، و بدلیل کمبود زمان از زمانی که تصمیم گرفتیم این رو بابک ارائه بده، نتونستم باهاش خوب هماهنگ کنم! ولی خوب به دلیل افزونه‌باز بودن بابک، این رو فقط من حس کردم😀

و بعد از اون هم برنامه به پایان رسید، و هرکی رفت دنبال کارش (البته غیر از چند نفری که موندیم تا فضا رو به شکل اولش برگردونیم!)

اینم عکس پایانی این برنامه که داداشم گرفت:

اینم عکسی که منو مجید اون پایین، گرفتیم:😀

عکسهای دیگه‌ی جشن هم بزودی در گزارش جلسه که فردا(دیگه می‌شه امروز!😀 ساعت: ۴۰دقیقه‌ی بامداد!) قراره نوشته بشه، گذاشته می‌شه! (منتظر باشین!😉 )

5 پاسخ to "جشن انتشار فایرفاکس ۳ – مشهد (گزارش جلسه)"

بسی مسرور و خوشحال گشتیم از خواندن گزارشتان

خوش باشید و موفق

خب بود دادش جشن هم واقعا خوب بود نسبت به اینکه پشیبان خاصی نداشتید

معلومه عشق این کارا رو دارید….

تشکر

سلام.
نام من را درست نوشته‌اید.
انتقادی هم که به من کردید درست بود. ان‌شاء‌الله در ارائه‌های بعدی انتقاد شما را لحاظ می‌کنم.
خیلی هم متشکرم.

jashn kheyli khob bood . omidvaram jalasate lug ro ham beshe be hamin jediat va ba bare elmi bishtar bargozar konim

—————————————
مهرداد:
ربطی به امید نداره! همه سعیمونو می‌کنیم!

سلام
با تشکر از مطب خوبتان
در صورت امکان سایر متن ها و اسلاید ها و مطالبی که در باره مزایای فایرفاکس و بدی های اینترنت اکپلورر هم مطرح کردید یه جایی آپلود کنید تا سایرین هم بتوانند استفاده نمایند .
مثل تاریخچه فایرفاکس که دانلود هم کردم
با تشکر

——————————————————–
مهرداد:
قراره که تمام اسلایدها توی وبسایت همراه با گزارش جلسه گذاشته بشن! (من فقط اسلاید خودمو داشتم🙂 )
هنوز که خبری ازش نیست!

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,042 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
