MGroup

ملت ایرانسل بدست، نره تو پاچه‌تون

Posted on: ژوئیه 16, 2008

از طرح های تعرفه‌ی تشویقی ایرانسل که خبر دارین؟ راهی بود برای جا باز کردن ایرانسل توی بازار! همه هم می‌دونستن!

این طرح های تشویقی، قبلنا خیلی خوب بود، و هر چند دیر متوجه شدم، ولی خوب ازش استفاده کردم!

طرح‌های تشویقی اون شبایی که تا صبح مجانی بود، خوب بود! (چقدر من و مجید استفاده کردیم ازش!) اون روزایی که پیامکهاش مجانی بود خوب بود! (من یه طرح آبی پائیزی توی آبان فعال کردم، تا ۲۹ اسفند فعال بود! این باگهای برنامشون هم خوب بود😉 )

ولی این طرح‌ها با جا باز کردن ایرانسل و بهتر شدن سرویس‌دهیش کم‌کم برداشته می‌شه! مشخصه!

زمانی که تصمیم گرفتم خطمو بفروشم و یه خط ایرانسل بگیرم، همه بهم گفتن اینا اولشه، بعد که خریدن ملت، گرونش می‌کنن! خوب منم می‌دونستم، از یه طرف گفتم خوب این که پولی نیست! هر وقت گرون بود سیم‌کارت رو از پنجره پرت می‌کنم توی کوچه!

اما اصل مطلب اینکه: طرح‌های تشویقی تابستانی یه جورایی ضرره!

طبق محاسبه‌ی سرانگشتی‌ای که من کردم، اگر در ماه کمتر از ۳۰۰ دقیقه صحبت کنی! با طرح‌های آبی و قرمز ضرر کردی! (پول پیامکش هن تاثیر چندانی نمیزاره) خوب دیگه اینم روش خوبی برای حذف این طرحها! هرچند در خبرها از اومدن اپراتور سوم شنیدیم و خوشحال شدیم که باز از این تعرفه‌بازیها و این چیزا خواهیم داشت! هنوز که خبری نیست!

به هر حال اگر طی یک ماه مکالمه‌ای بیشتر از ۵ ساعت ندارین طرح ها رو فعال نکنین! (تازه یه ساعت بیشترشم چنداد توفیری نمی‌کنه) یادمه توی یکی از شرکتهای یزد، که چند تا از دوستام اونجا بودن، بچه‌ها اومده بودن و هزینه‌های ایرانسل رو برده بودن روی نمودار، و نتیجه‌ای که گرفته بودن این بود که طرح قرمز هر طوری که حساب کنی ضرر کردی! (این مربوط به طرحهای بهاری بود!)

اما با همه‌ی این مطالب(و مشکل آنتن ایرانسل که فحش خورش خوبه) باز هم من ایرانسل رو به مخابرات ترجیح می‌دم، چرا؟

چون از هر گونه انحصار که نتیجه‌اش استثماره بدم میاد! الان مخابرات بدلیل پوشش شبکه و دولتی بودن، و اسم داشتن، توی ایران مثل مایکروسافت می‌مونه و از این قدرتش برای استثمار کاربرانش استفاده می‌کنه! (این یکی از روشهای نقده که برای اینکه شنونده و طرف بحث رو خلع سلاح کنی، اون چیزی که بده رو به یه بد بزرگ و مقبول بچسبونی😀 )

یکی از نمونه‌های استثمارش همین پیامکهاس که گرون کرد، و صدای هیچکی در نیومد، یکی دیگه‌اش این قضیه‌ی شهری و بین‌شهری داشتن مکالمات موبایل هست! (از روز اولی که موبایل داشتم با این مسئله مشکل داشتم، که یعنی چی؟ چرا باید به هر بهانه‌ای بخودشون اجازه بدن مردم رو بچاپن؟)

یکی دیگه‌اش این سیستم خطهای اعتباریشه! که ۱۰۰۰۰ تومان شارژ می‌کنی، و !باید! تا یک ماه تمومش کنی! اصلا چرا باید یک شرکت که داره به دیگران خدمات می‌ده بتونه براشون از این دست محدودیت ایجاد کنه!؟!؟ چون همه چیز در انحصارشه!

.

بغیر از این دلایل هم، من ایرانسل رو با همون هزینه‌ی مکالمه‌ی ۶۲ تومان و ۸۵ تومان ترجیح می‌دم. (البته غیر از اون لحظاتی که با آنتن بدش اعصابمو خورد می‌کنه😀 )

هرجا میان ایرانسل و مخابرات رو مقایسه کنن، (جاهایی که من دیدم!) میان و هزینه‌ی خطوط اعتباری ایرانسل رو با خطوط دائم مخابرات مقایسه می‌کنن! در حالی که این اشتباهه!

چیزی که من لمس کردم:

هزینه‌ی مکالمه از خطوط مخابرات (ثابت – موبایل دائم (اعتباری تست نکردم)) این بوده: هزینه‌ی مکالمه‌اش دقیقه‌ای بیشتر از ۱۰۰ تومان بوده! (با احتساب بردن یک گوشی یک شهر به یه شهر دیگه! و بین شهری شدن مکالمه! امروزه برا ما که اکثر مکالماتمون بین‌شهری حساب می‌شه!)

هزینه‌ی دقیق خطهای اعتباری رو نمی‌دونم، ولی تا جایی که از دارنده‌هاش شنیدم، حدود همون ۱۰۰ تومان در دقیقه هست.

هزینه‌های ایرانسل هم دقیقا همونه که اعلام کردن! (جالبه وقتی که داشتم می‌گشتم، جاهایی دیدم که می‌گفتن هزینه‌ی فلان چیز ایرانسل اینقدره ولی سایتش اینقدر(کمتر) اعلام کرده! ولی من بعضا که چک کردم همون قدر در اومد)

4 پاسخ to "ملت ایرانسل بدست، نره تو پاچه‌تون"

چه چیز دیگه! ایرانسل از ۱۲ خرداد مکالمه هاش را فقط بین خودش ۴۹۹ ریال محاسبه میکنه و بغیر رو ۶۲ تومن خرده‌ای. در صورتی که تا قبل از این تاریخ تماس ایرانسل به غیر یا خودش فرقی نداشت. طرحها رو نمیگم. دائمی را هم گفتم.

یه چیز! فکر کنم اشتباه کردم این ۱۲ خرداد پارسال را میگه که طرح دقیقه‌ای برداشته شد.

سلام
الان طرح ها رو گرون تر کرده
اما من با طرح قرمز بهاری فکر کنم بیشتر از ۲۰۰۰ تومن فقط از اس ام اس سود کردم (هزینه ی GPRS رو هم که نصف قیمت شده بود رو محاسبه نکردم)
در ضمن مطمئنید اون باگ بوده که از آبان تا اسفند طرحتون باقی مونده؟
اون هزینه ای که میگه ماهیانه هست و در این ۵ ماه ۵ بار ازتون پولش رو گرفته!!
این مخابرات هم خیلی داره مردم رو اذیت میکنه اما خوب یک قانونی برای شرکت های دولتی هست به نام «همین که هست ٬ میتونید استفاده نکنید!!»
خوب دیگه ما که به این حرف عادت کردیم و متاسفانه در ایران مشترک هیچ حقی نداره!
مخابرات تنها افتخارش همین پوششی هست که طی ۱۳ سال و مشترک ۲۷ میلیونی که اونم به علت تنها اپراتور به دست آورده هست.
(کسی نیست بگه ایرانسل در کمتر از ۲ سال تونسته شهر ها و جاده های زیادی رو پوشش بده و فکر کنم ۱۰ میلیون مشترک جمع کنه (البته این رو مطمئن نیستم))

——————————————————
مهرداد:
با حساب طرح های گرونتر گفتم!
یا باگ بوده، یا بطور عمدی، ولی چیزی از من کم نمی‌شده! چون خط من اعتباریه! و اینکه هر ماه کم می‌شه مربوط به خطهای ثابتش هست!

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,033 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
