MGroup

حل مشکل justify کردن متن در اوپن‌آفیس

Posted on: اکتبر 26, 2008

بعد از پستی که برای رای دادن به اضافه شدن دیتابیس فارسی به زبانهای پیشفرض AutoCorrect زدم! استقبال خوبی شد ازش و آرا خوب بالا رفت… البته هنوز منتظریم که یکی از توسعه‌دهندگان OpenOffice این رو بررسی کنه! یعنی ارجاع دادن که بررسی بشه، و هنوز خبری نیست ازش!

اما به نظر من مشکل Justify کردن متن مهمتره از اون!

دوستانی که از OpenOffice استفاده میکنن احتمالا باهاش برخورد داشتن! که وقتی که متن فارسی رو justify میکنی، یه خط تیره‌هایی توش میزاره! بطور تصادفی! و این خیلی زشت میکنه کار رو! (جالبه که برای متن عربی میگن اینطوری نیست! :-/ )

قبلتر، یکی از دوستان گزارش و درخواست حل این باگ رو هم داده بودن! که تا بحال ۱۴ تا رای بیشتر براش جمع نشده! گفتم از همینجا باز درخواست کنیم که به این باگ هم رای بدین تا این هم رفع بشه که مهمتره به نظر من!

البته شنیدم که توی نسخه‌ی ۳ رفع شده! ولی خودم که بررسی کردم دیدم که نه! هنوز هست 😦

با تشکر از جامعه‌ی کاربران نرم‌افزارهای آزاد که در توسعه و پیشرفت نرم‌افزارهاشون سهیم هستن 😉

برین اینجا رای بدین! نظر بدین!

6 پاسخ to "حل مشکل justify کردن متن در اوپن‌آفیس"

سلام،
موافقم… این خیلی مهمتره! من که همیشه ضد حال می خورم با این مشکل.. . مجبور میشم به صورت دستی این کار رو انجام بدم!

مهرداد جان،
من در نسخه ویندوزی‌اش مشکلی نداشتم. از این جهت عرض کردم این مشکل در نسخه ۳ حل شده است ولی در نسخه لینوکسی همان طور که شما هم فرمودید مشکل به قوت خود باقی است.
در خصوص نسخه ویندوزی هم امروز برای یک سند طولانی را با چند فونت مختلف تست کردم و در نسخه ویندوزی هم این مشکل البته در حد بسیار خفیف و فقط در حد یکی دو بار ایجاد شد.

تعجب می کنم چرا اینقدر آرا کم هست در صورتیکه جامعه کاربران لینوکس ایران زیادند حداقل اگه نیمی از اونها رای بدن اینطوری نمیمونه

———————–
مهرداد:
تعجبی نداره مصطفی‌جان.
اینجا مثل خلیج فارس نیست که بصورت گله‌ای بریم رای بدیم!
فقط رای کسانی که از اوپن‌آفیس استفاده می‌کنن و با این ایراد مواجه شدن، و دوست دارن که برطرف بشه کافیه!
چه اینجا نیازی به هزاران رای نداریم، فقط ۲۰ تا رای هم کافیه، و تا همین جا به قدر کفایت رای جمع شده، که طی پیغامی که من خوندم قراره این مشکل برای عربی و فارسی در نسخه‌ی آتی حل بشه! (اگه من درست خونده باشم!)
نه نیازی نیست همه رای بدن! فقط رای دادن کاربران OpenOffice.org کفایت میکنه!
اینکه اینجا اینطوری بیان شده، هم برای اطلاع به دوستانی‌است که نمی‌دونستن که چه طوری می‌تونن در حل مشکلات نرم‌افزارهاشون مشارکت کنن، چه، خود ما هم روزی نمی‌دونستیم، و با اطلاع دوستانمون متوجه شدیم! 😉

راستی مسیر خورد طرفای لاگ هم بیا 😉 به اون مهدی نامرد هم بگو یه سری به ما نمی‌زنه، یه نامه‌ی ناقابل بده حداقل 😉

ببخشيد بايد چطور راي بدهيم؟
من كه نتونستم كاري كنم.

موفق باشيد.

چفدر عجله كردم login شدم و vote زدم

آمار به 31 نفر رسيد

حتما نسخه بعدي مشكل حل.

——————
مهرداد:
آره قرار شده توی نسخه‌ی بعدی حل بشه! 😉

سلام دوستان
من مشكل رو با find and replace حل ميكردم. خدا كنه تو نسخه جديد حل شده باشه. كسي اطلاعي داره؟

—————-
نسخه‌ی بعدی قراره حل بشه

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,600 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
