MGroup

حل مشکل اتصال به شبکه‌ی وایرلس در بز بیشعور

Posted on: دسامبر 8, 2008

چند وقت پیش (دقیق یادم نیست😀 ) بالاخره کوبونتو رو به نسخه‌ی جدید (بز بی‌باک) بروز کردم.
فردا شبش بود که دیدم ارتباطم با شبکه‌ی وایرلس خونگی، قطع شد، و بعد از مقداری تلاش دوباره وصل شد! اما باز بعد از مدتی قطع شد، و دیگه وصل نشد، از جایی که در این مواقع در لینوکس فقط باید بدونی که چه دیمونی رو باید ریستارت کنی، نیازی به ریستارت سیستم نیست، network-manager رو ریستارت کردم، و دوباره وصل شد، و بعد از مدتی….
عجب!؟!؟:-/
اینجا وارد یک پروسه‌ی جالب شدیم، البته با همکاری صادق😀 که داستانش مفصله و حوصلتون سر می‌ره😀
دست آخر مقداری گوگل کردم، دیدم، بعععله! گویا این مشکل رو خیلیها داشتن. و باگ مربوط می‌شه به جناب network-manager جدید! که کلی هم روش تبلیغات کرده بود این موهی واسه ما که توی نسخه‌ی جدید Ubuntu بالاخره نسخه‌ی 0.7 این برنامه هست و اینا:-/

خوب برای مدتی تلاش رو تعطیل کردم تا بروز رسانی بشه این پکیج و مشکل حل بشه، تا اینکه بروز شد، ولی مشکل حل نشد! یعنی گفته بودن که حل میشه، اما برا من که نشد:-/

امروز گفتم بیایم بگردیم، ببینیم چی می‌شه؟ اینطوری که نمی‌شه!

تا اینکه این رو پیدا کردم:
برنامه‌ای بنام WICD که یک مدیر شبکه برای لینوکس است!
نصبش هم خیلی ساده است، خودش برای توزیعهای مختلف مخزن داره! فقط کافیه که مخزن مربوط به توزیع خودتون رو اضافه کنید:
خوب، با مراجعه به صفحه‌ی دانلود اطلاعات بیشتر در مورد نحوه‌ی نصب بدست میارین!😉
این برنامه رو با پایتون نوشتن، و برای نصبش باید network-manager و knetworkmanager رو از سیستم حذف کنین، تا خودش مدیریت شبکه‌های شما رو به دست بگیره! (البته خود APT موقع نصب اونا رو حذف می‌کنه😉 )
برنامه‌ی خوب و خوش دستیه!
اینم یه عکس از صفحه‌ی تنظیماتش:

wicd-conf
خوب مشکل حل شد!
همونطور که می‌دونین لینوکس دنیای آلترنیتهاس! اگر با برنامه‌ی موجود در یک زمینه مشکل دارین! کاری نداره! بگردین یه بهترشو پیدا کنین!😉

3 پاسخ to "حل مشکل اتصال به شبکه‌ی وایرلس در بز بیشعور"

خیلی عالی بود
این دنیای آلترنیتها رو بد نیست هر چند وقتی یادآوری کنی،
امیدوارم مشکلم من هم با شبکه بیسیم حل بشه!
آقا راستی من 4.4.1 qt اپن سورس رو برای ویندوز داونلود کردم و mdic رو با کمی بد بختی configure کردم ولی تو خطاهای دستور make دیگه کم آوردم! آیا راه حلی نیست.
1-در ضمن qt موقع نصب miniGW رو داونلود و نصب کرد
2-هیچ تغییری تو PATH نداد که من خودم مسیر qt و miniGW رو به PATH اضافه کردم.
3-این qt مثل قدیما که تو Borland C میرفتیم مسیر کتابخونه ها رو معرفی می کردیم، اینجور کاری نمی خواد؟
4- آقا کتاب ساختمان داده ها چی توصیه می کنی؟

————————–
مهرداد:
والا تا بحال تلاشی در این زمینه نکردم😀 اما اگر آنلاین باشی شاید بتونیم باهم راه بندازیمش😉 بیا توی IRC من اکثر اوقات هستم😉
مسیر کتابخونه‌ها رو هم می‌تونی بهش بفهمونی! توی فایلهای .pro که توی پوشه‌ها هست! البته توی MDic فقط شما کافیه فایل src.pro که توی پوشه‌ی src هست رو دستکاری کنی! اونجا می‌تونی آدرس کتابخانه‌ها و هِدرفایلها رو براش تعیین کنی😉
کتاب ساختمان داده:-/ اینو فکر کنم مجید بهتر بتونه جواب بده!
مجید: پینگ
————
مهرداد : پونگ
کتاب خوب بستگی داره !
فارسی که اصلا هیچی پیشنهاد نمیکنم
انگلیسی هم باید ببینی با چه زبونی کار میکنی؟
و در راستای همون زبون یاد بگیری
من چند تا مربوط به
c/c++
خوندم ولی درکل به نظر من مبحث سختی نیست و بین کتاب های مختلف فرق خاصی ندیدم و همه تقریبا مثل هم بودن!
بهتره چند تا که با زبان برنامه نویسی مورد علاقه ی خودت انتخاب کنی و نظر کاربرایی که اون رو خوندن و خریدن توی سایت آمازون ببینی

فوق العاده بود ! فقط دو تا نکته وجود داره:

۱- مخزنی که برای نصب در اوبونتو ۸.۱۰ باید استفاده بشه اینه:

deb http://apt.wicd.net intrepid extras

۲- اگر می خواهید بعد از اجرای برنامه در قسمت system tray آیکن هم داشته باشه , با این دستور اجرا کنید:

wicd-client

—————-
مهرداد:
ممنون حسین جان!
خواستم اینا رو بنویسم، گفتم هرکی خواست خودش می‌خونه همونجا😀
می‌گم بد نیست توی فروم اوبونتو هم اینو بزاریم😉

این KDE خیلی مشکل داره. من که بیخیالش شدم. wicd البته خیلی خوبه ولی gnome network manager اصلا همچین مشکلی برات پیش نمی آره که دنبال آلترناتیو بگردی

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,042 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
