MGroup

چرا لینوکسی‌ها شعار می‌دهند!؟

Posted on: ژانویه 14, 2009

راستش خیلی وقته ایده‌ی این پست توی ذهنمه!

اما یک اینکه مثالهای خوبی به ذهنم نمی‌رسید واسش، دو اینکه احساس می‌کردم ممکنه بعضیها ازش برداشت توهین و این چیزا کنن!

امروز، مثالش رسید دستم، اون قسمت دوم هم برام مهم نیست، چون اگه بخواد واسم مهم باشه، زندگیم خیلی سخت می‌شه!😛 ماشالا توی این وبلاگ هم تا حالا چندان مهم نبوده!😀

***

اما، غوغا بر سر چیست!؟

یکی از دلایلی که لینوکسی‌ها برای استفاده از لینوکس میارن، آزادی هست!

دقت داشته باشین کلمه‌ی لینوکسی‌ها! منظور کسانی است که به یک فلسفه‌ای که پشت نرم‌افزار آزاد و گنو/لینوکس هست، اعتقاد دارن، و طرفدار اون هستن، نه صرفا یک کاربر گنو/لینوکس

خوب، کسانی هستند که به این حرف به چشم یک شعار بی مورد نگاه می‌کنن! واقعا به نظرشون بیخود میاد!

آخه می‌گن بابا این چرندیات چیه!؟ «نرم‌افزار آزاد به ما آزادی استفاده از کامپیوترمون رو می‌ده!»

عجب چرتی، خوب نرم‌افزار غیرآزادی که من استفاده میکنم هم به من آزادی استفاده از کامپیوترم رو میده!😛

می‌دونین مشکل چیه!؟

بزار چندتا مثال بزنم:

یه دوستی داشتیم ما، وقتی بهش می‌گفتیم سرعت اینترنت ایران پایینه، می‌گفت نه! ما که راضی هستیم، خیلی هم خوبه!
خوب حق هم داشت،‌ چون توی عمرش اینترنتی با سرعت بیشتر از DialUp ندیده بود، فکر می‌کرد همین دیگه آخرشه! P

یه مثال دیگه:

خود من تا زمانی که عینک نذاشته بودم روی چشمام (مال دوره‌ی دبیرستانه این😉 ) فکر میکردم دنیا همین شکلیه که من می‌بینم و راضی بودم! اولین باری که عینک یکی از دوستان رو گذاشتم، چشام گرد شد! که ااااااااا! چقدر رزولوشن دنیا رفت بالا! چقدر همه چیز صافه و تفکیک‌پذیر شد!😀

یه مثال دیگه:
آقا تا حالا دقت کردی که بعد از دیدن چند فیلم با کیفیت بالا (نه در حد Blue-ray ، در حد DVD) دیگه بعدش نمی‌تونی فیلم VCD ببینی!؟
تا قبل از دیدن اونا به نظرت VCD خیلی هم کیفیتش خوبه! ولی بعد از دیدن فیلم با کیفیت‌تر، می‌فهمی که نه بابا! VCD مال عهد بابابزرگاس!

و مثال لعنتیه اصلی که نمی‌شه زد😦

خوب مخلص کلوم:

فکر کنم دیگه فهمیده باشین چرا لینوکسی‌ها شعار می‌دن!😀

اگر اون حرف به نظر شما شعار میاد!

مشکل از اون حرف نیست! مشکل اینه که اون فرد، یه چیزی رو درک کرده، که شما هنوز نکردین!

و الا چرا خیل زیادی از این ملت هستن که سردر حرفشون همینه!؟

حالا نکته‌ای ناگفته مونده:

مثال‌های من یک ایراد دارن، مثالهایی که زدم بیشتر مادی هستن، نه معنوی! یه چیزایی مثل مثال عینک با یکبار قابل لمس هستن! اما بعضی چیزا مثل فیلم! چندین بار نیازه تا لمس بشه!

و بعضی چیزا مثل آزادی! بیشتر از این نیاز داره! و حتی گاهی یک وضعیتهای خاصی نیاز داره تا عمق تهش رو درک کنی😉

این کامیک هم بی ارتباط نیست:😛 ( دلیل اینکه ترجمه‌اش نمی‌کنم اینه که هرچی فکر می‌کنم فارسی‌ای که من از این می‌سازم به گویایی و زیبایی اصلش نمی‌شه!😦 پس اصلشو می‌ذارم!)

freedom———————————-

پ.ن: اه، لعنتی! آخرش هم نتونستم یه مثال توپ پیدا کنم، و از جایی که من آدم عجولی هستم حوصلم سر رفت، دیگه خودتون سعی کنین بفهمین😀

برچسب‌ها: ,

6 پاسخ to "چرا لینوکسی‌ها شعار می‌دهند!؟"

من یه گنو/لینوکس کارم!
اما به جای تبلیغات سی می کنم جاذبه باشم
تا هی تبلیغ کنم.
اصل جاذبه قوی تر از تبلیغاته که هی بگه ما بهتریم
در جاذبه اشخاص واقعا می بینن به خاطر چه خصوصیات خوبی که گنو/لینوکس داره ما باهاش کار می کنیم.

——————————–
مهرداد:
والا منم از دوران تبلیغاتم گذشته!
تا همین الان هم چندین نفر رو از اومدن سمت لینوکس منصرف کردم😀
اگر هم اینجا چیزی می‌نویسم! بخاطر اینه که بیشتر خواننده‌های اینجا لینوکسی هستن! پس منظور تبلیغات نیست!😉

اون مثال عینک خیلی باحال بود:D

یک جمله که شاید برای من خیلی مهمه اینه که:
حرکت به سمت نرم افزار آزاد و گنو لینوکس حرکت به سمت استقلال است.

فکر می کنم اگه ما برای ویندوز پول بدیم تازه معنی خیلی چیز ها رو بفهمیم

Linux – because it works

Open Minds. Open Sources. Open Future

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,033 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
