MGroup

بدو بدو، معرفی بازی داریم امروز!

Posted on: فوریه 2, 2009

مدتیه یه بازی استراتژی توپ گیر آوردم! 🙂 من که خیلی باهاش حال کردم، و چند روز پیش تصمیم گرفتم در موردش بنویسم، که الان مسرور از یک پیروزی، اومدم که بنویسم! (آخه دو بار قبل از این با خاک یکسانم کردن نامردا 😀 )

از جای خاصی هم پیداش نکردم، توی لیست پکیجهام بود!

اما بازی:

اول یه صحنه، یکی از پایگاه‌های خودم رو ببینین: 😀

warzone2100

پایگاهم که میبینین خالیه بخاطر اینه که بروبچ رفتن برا عملیات،

روی در و دیوار هم که می‌بینین ضدهوایی گذاشتم بخاطر حملات هوایی بی‌امان دشمن هست!

(البته با این همه ضدهوایی مادر نزایده که از اینجا سلامت در بره 😉 )

بازی‌ای که می‌خوام معرفی کنم یک بازی سه‌بعدی استراتژی آزاد هست! که تحت GNU GPL منتشر می‌شه! سورسشم از اینجا می‌تونین بگیرین! 😉 (خوب اگه آزاد نبود که من معرفیش نمی‌کردم 😛 )

اسم بازی WarZone 2100 Resurrection است! شاید بشه به فارسی گفت: «رستاخیز منطقه‌ی جنگی، سال ۲۱۰۰» این سال که من اضافه کردم در اسم انگلیسی مستتر هست 😉

همونطور که در صفحه‌ی اصلی وبسایت بازی نوشته، شما در بازی نیروهایی رو مدیریت می‌کنین که قراره بعد از نابودی نسل بشر توسط جنگ هسته‌ای، جهان رو بازسازی کنن! (زیاد به این داستانا توجه نکنین!)

بازی WarZone 2100 توسط Pumpkin Studios ساخته‌شد و اولین بار در سال ۱۹۹۹ برای PC و PlayStation توسطEidos-Interactive  منتشر شده! در سال ۲۰۰۴ توسط همون دارنده‌ی کپی‌رایتش (Eidos-Interactive) تحت GPL منتشر شده! و پروژه‌ی «Warzone 2100 Resurrection» از اونجا متولد شده (که دارم معرفی میکنمش)! (فکر کنم قبل از اون ۲ بُعدی بوده! و بعد از باز شدن سورس کدش بوده که توسعه‌ی زیادی پیدا کرده)

بازی چند حالت مختلف برای بازی کردن داره: campaign (یک رشته عملیات جنگی) ، tutorial (یه بخش آموزشی) ، multi-player (چند نفره روی شبکه) ، single-player skirmish game (یک نفره و انتخابی)

من زیاد بازی استراتژی بازی نکردم تا حالا (فقط سری Stronghold بوده، و یه دورانی Rise of nations) و خوب مدتها بود تو کف یه بازی استراتژی توی لینوکس بودم (البته همون Stronghold رو با Wine اجرا می‌کردم اینجا، ولی دیگه خیلی تکراری شده بود واسم 😀 )

فکر کنم این بازی به بازی Generals شباهت‌هایی داشته باشه، کسانی که بازی کردن بهتر می‌تونن بگن.

در مورد کلیت بازی:

بازی از یه جایی شروع می‌شه با یه سطحی از دانش و تکنولوژی و دم و دستگاه (بستگی به نوع بازی و اینا داره) و خوب پایه‌های بازی بر دو چیز هست! یکیش دانش و تکنولوژی و دیگری انرژی که اینجا نفت هست! (میشه یه چیزی تو مایه‌های دنیای امروز)

خوب شما می‌تونین یه تعداد دانشگاه داشته باشین که توشون قراره تحقیق انجام بشه، تا تکنولوژیتون پیشرفت کنه، و ژنراتور داشته باشین که انرژی تولید کنه (البته از چاه‌های نفتی که پیدا میکنین و اینا)

بر اساس اینا دیگه پیشرفت میکنین! تکنولوژیهای جدیدتر، مساوی با قدرت بیشتر، ماشین آلات جدیدتر و بهینه شده و …

یکی از خصوصیات خوب بازی اینه که در بخش ماشین‌آلاتش خیلی انعطاف‌پذیر هست، یعنی قطعات رو سر هم می‌کنین و ماشین‌آلات جنگی یا تدارکاتی تولید میکنین!

بخش آموزشیش خیلی ساده و سریع هست، یه سر بزنین 😉

یه عکس دیگه از بازی ببینین:

artillery-and-sensors

این عکس رو من نگرفتم، از صفحه‌ی عکسهای بازی برداشتم 🙂

حالت Campaign که یه سلسله مرحله‌اس که از قبل اهداف تعیین شده و باید بری دنبالش و البته محدودیت زمانی هم داره، که ممکنه اعصاب خورد کن باشه (کد تقلب و ایناشم توی سایتش هست 😉 )

حالت چند نفره که تابلو هست چیه!

حالت یک نفره‌اش هم که خودتون تعیین میکنین چند نفر باشن، کدوم نقشه  باشه و چیز میزای دیگه 😉

خوب، بطور خلاصه در بازی کسی پیروز می‌شه که سریعتر به تکنولوژیه بهتر دست پیدا کنه! و دونستن اینکه در چه مورد تحقیق کنیم، در واقع بخش اصلیش میشه، و گشتن به دنبال منابع نفت و انرژی و نگهداریشون در مقابل حملات دشمن و … 😉

آخر بازی اگه برنده شده باشین، دوربین میره روی پایگاه اصلیتون و اونجا میبینین دارن آتیش بازی میکنن! =))

در حال حاضر بتا۴ از نسخه‌ی 2.1 بازی در مخازن اوبونتو ۸٫۱۰ هست! اما آخرین نسخه‌ی بازی که در ۱۱ ژانویه امسال یعنی ۲۰۰۹ منتشر شده 2.1.1 هست، که می‌تونین سورس کدش یا نسخه‌ی آماده‌ی استفاده‌اش برای ویندوز یا مک رو از اینجا بگیرین! (حجمش در حدود ۴۰ مگابایت است!)

برای لینوکس، باید کامپایل کنین، یا اینکه یه جایی پیدا کنین بسته‌ی کامپایل شده!

برای اوبونتو سایت GetDeb.net یه بسته‌ی کامپایل شده گذاشته! از اینجا: Ubuntu Intrepid Ibex 32bits Ubuntu Intrepid Ibex 64bits Ubuntu Hardy 32bits Ubuntu Hardy 64bits بگیرین! (که من الان دارم میگرمش، چون تا حالا از همون نسخه‌ای که توی مخزن بود استفاده میکردم، توصیه میکنم این رو بگیرین! دانلودش در زمان نوشتن این پست تموم شد، برم ببینم چی به چیه 😀 )

این عکس هم از آینده‌ی بازی هست: (یعنی بازی همچنان تحت توسعه است 😉 )

Highlands

بازی از نمای کناری هم خیلی باحاله! همین الان هم میشه دید 😉

اینجا هم می‌تونین ویدئوهایی از بازی ببنین! 😉

——————————————-

پ.ن: حالا هی برن بگن لینوکس بازی نداره! داره، خیلی هم داره! ما نمی‌شناسیم! 😀

پ.ن: از بیکاری نیست که پست می‌نویسم، از بی‌حوصلگیه! وگرنه کلی کار دارم این روزا…

4 پاسخ to "بدو بدو، معرفی بازی داریم امروز!"

ای ول از وقتی تو لینوکس امدم دنبال یک بازی استراتژی توب بودم
برم ببینم چطوره 😀

تست می کنمش امشب .
مرسی بابت معرفی

ممنون. من عاشق بازي هاي استراتژيك هستم. تا حالا سزار رو بازي كردين؟

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,400 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
