MGroup

Choqok 0.5 با اسم رمز «نوروز»

Posted on: مارس 22, 2009

سلام دوستان

عید و نوروز برهمتون میمون و مبارک

بعد از مقداری کار نسخه‌ی بعدی بچه‌ام(Choqok) با همکاری دوستان آماده شد. (قرار بود نشه، که خوب دوستان زحمت کشیدن و شد!)

ما هم نامردی نکردیم گذاشتیم شب عیدی منتشر کردیم! 😀 تازه با اسم رمز نوروز 😀

اینکه می‌گم دوستان خوب دلیلش اینه که بیشتر تغییرات و بهینه‌سازیهای انجام شده توی این نسخه کار دوستانی بود که امکاناتی که دوست داشتن رو اضافه کردن و پچ فرستادن و شد دیگه! ما هم بیشتر آزادی و متن‌باز بودن رو حس کردیم!

همین امروز هم سورس کد رو جابجا کردم، فرستادم توی بخش Reviewی KDE تا بررسی بشه که بزودی جزء kde بشه!

اما تغییرات این نسخه:

  • پشتیبانی از APIهای جستجو برای هر دو سرویس Twitter و Identica اضافه شده! بعلاوه‌ی بهینه‌سازیهای انجام شده توی برنامه دیگه کمتر نیاز می‌شه مرورگر باز کنیم 😀 من خودم یکی از طرفداران این سیستم هستم! و در تلاشم هرچه کمتر مرورگر باز کنم! lol (خوب دیگه ما هم همه چیز رو کلاینتی می‌بینیم)
  • امکانی که پشتیبانیش یکی از دلایل ساختن این برنامه بود رو بالاخره پیاده کردم 🙂 برای دیدن پیغام اصلی یک جواب (Reply) دیگه لازم نیست مرورگر رو باز کنم، بچه‌ام خودش لودش می‌کنه!
  • پشتیبانی از یک وبسایت Laconicaی شخصی!
  • آیکون برنامه هم به لطف روزبه بهینه/سه‌بعدی/دخترتر شده!
  • بهینه‌سازی خوبی که توی ظاهر برنامه انجام شده! (یکی از درخواستهای خیلی از دوستان بود!)
  • و خوب چیز میزای دیگه دیگه 😉

البته قرار بود این بیلبو واسه‌ی عید برسه، که خوب به دلایلی نرسید! و بعد از تعطیلات ایشالا می‌رسه! 🙂 البته اینم مدت زیادی میشه که به میزان قابل قبولی پایدار شده، که خود من یکی دو ماه هست که باهاش پستهامو می‌ذارم!

اینم یه عکس از قیافه‌اش که بهتر شده:

choqoK MainWindow

البته ما کوچکتر از اون هستیم که به کسی عیدی بدیم، اما این یکی رو قبول کنین 😀 اینم می‌شه عیدیه من به جامعه‌ی کاربران گنو/لینوکس و مخصوصا KDE 🙂

سورس کد رو از اینجا دانلود کنید!

پروژه‌ای که خیلی با عجله شروع شد، قرار بود ۶ روزه تموم بشه و من یه کلاینت واسه خودم داشته باشم، البته شد! ولی خوب بعدش هم خیلی مفید واقع شد، هم واسه خودم! هم واسه دیگران 😀 البته اون زمان فکر می‌کردم کار کردن روی این وقتم رو می‌گیره، وقتی که می‌خواستم واسه‌ی کار رو بیلبو بزارم، اما جالب شد که تجربیات مفیدش و البته که نتیجه‌ی کار به وقتی که گذاشتم ارزید 🙂

شاد و سرزنده باشید، سال خوبی رو برای همه و مخصوصا جامعه‌ی کاربران نرم‌افزارهای آزاد و ریچارد کبیر آرزومندم.

پی نوشت: روزبه یک مخزن برای نصب چغوک در کوبونتو رو معرفی کرده!

=-=-=-=-=
Powered by Bilbo Blogger

برچسب‌ها: , ,

6 پاسخ to "Choqok 0.5 با اسم رمز «نوروز»"

مهرداد اگه یخته از کتابخونه‌های قدیمی استفاده کنی بد نیستا.
یا ما خیلی عقب هستیم یا شما ها در آینده سیر و سلوک می‌کنید.
بابت عیدی ممنون.
عیدت مبارک

——————–
مهرداد:
کتابخونه‌های قدیمی مال قدیما هستن! 😉
ممنون

تبریک می گم 😉 خیلی بهتر شده از همه لحاظ مخصوصا آیکونش که خیلی ص ک ص ی تر شده به قول خارجیا 😀

دست این دوستای خارجکیمون هم درد نکنه که توی انتشار نسخه جدید کمک کردن 😉

ان شاا… نسخه 1.0 که قراره من سورپرایزتون کنم D:

خیلی عالی بود

آیکون خیلی باهالی شده.

سلام مامان!
نوروزت مبارک!
میدونستی تمامی سیستمهای ساپورت و خود ماهواره ی امید ویندوز بیسند؟ تازه ویندوز کرک شده ی دزدی به دست دانشمندان جوان کشور که متوسط عقلشون کمتر از نئاندرتاله! یارو مدیر پروژهشون اصلن نمیدونه چیزی به جز ویندوز، اونم ویندوزی که از بچه همسایه شون قرض گرفته وجود داره!

————————-
مهرداد:
سلام مامان
مرسی، نوروز شما هم مبارک
=)) عجب

نامردیه ها الان باید 20 مگ برا این فسقلی دانلود کنم! :|)
سال نو هم مبارک 🙂

——————-
زندگی سخته امین جان!

[…] ام.تاکس یک خبر خوب برامون داره […]

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,387 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
