MGroup

چغوک با طعم توت‌فرنگی!

Posted on: مه 22, 2009

خوب اینم بالاخره شد! اینم زیاد توی برنامه نبود، اما از جایی که چند تا مشکل نسبتا ناراحت کننده رو حل کرده بودم، گفتم یه رلیز بریم که ملت هم استفاده کنن.

نسخه‌ی 0.6 چغوک که اسم رمزش توت‌فرنگی[1] هست هم آماده‌ی استفاده شد، پکیج واسه‌ی کوبونتو هم یه بابایی تو PPAش گذاشته البته همون جناب neversfelde هم داره آماده میکنه (الان که داشتیم گپ میزدیم) احتمالا تا من اینو پابلیش کنم آماده شده! پکیج واسه ArchLinux هم آماده شده! (فکر نکنم کسی استفاده کنه اینجا، من که قراره همین روزا یه تستش بکنم)

به قول یارو این اوپن سورس اینقدر باحاله که یارو تا باگ رو ریپورت کرد، پشت بندش فیکسش ریلیز شد =))

تغییرات عمده‌ی این نسخه:

  • پشتیبانی از شکلکها
  • پشتیبانی از دکمه‌ی ReTweet
  • پشتیبانی از سرویس Twitpic که یک سرویس برای به اشتراک گذاشتن عکسها در توییتر می‌باشد.
  • امکان استفاده از یک مرورگر دلخواه بجای پیشفرض KDE
  • پشتیبانی از سرویس کوتاه کننده‌ی آدرسهای Digg.com
  • پشتیبانی بهتر از متون فارسی و راست به چپ

بعلاوه‌ی یه چیزای دیگه…

اینم خبر انتشار در وبسایتش

از اینجا هم سورس رو بگیرین!

از جایی که هنوز به فارسی ترجمه نشده، اگر موقع کامپایل گفت Please install msgmerge binary اون پوشه‌ی po رو پاک کنین، و دوباره تلاش کنین! این مربوط به کامپایل ترجمه هاست که هنوز فارسی توش نیست، پس به چه دردی میخوره!؟!

اینم یه عکس همراه با چند تا از چیزای جدیدش:

Choqok 0.6

با عرض معذرت خدمت جادی و محمدرضا که توییتشون افتاده توی عکس😐

این چغوک هم چند تا نکته‌ی باحال داره، یکی اینکه فیچرها و امکانات جدیدش اصولا کوچیک هستن، و زیاد وقت نمیبرن😀 و دیگه هم اینکه بخاطر مخاطبینش که اکثرا توی Identi.ca هستن، همه در ارتباط هستن، و زود نظرشون رو میفهمم و کلا باحاله این سیستم🙂

——————-

1. دوست داشتم اسم رمز رو بذارم توت فرنگی😛 ولی اصلا تصادفی نیست این دوست داشتن lol

پ.ن: ماجرای نامزدی چغوک همچنان ادامه داره، خواستم در ادامه‌اش بگم که اگر دوستانی دوست دارن پروژهای دیگه‌ای مثل بیلبو و MDic رو هم نامزد کنن، هیچ مشکلی نخواهد بود! یعنی کلا آزاده که هرچند تا پروژه رو در هرچند مورد نامزد کنه آدم! بالاخره با یکیشون کنار میاد آقای سورس فورج به پای هم پیر شن…

=-=-=-=-=
Powered by Bilbo Blogger

برچسب‌ها:

6 پاسخ to "چغوک با طعم توت‌فرنگی!"

I nEeD iT fOr LeNnY 64BiT !!!

—————
Just compile it! It’s easy man😉

And You can ask Debian maintainers for pkg, I’m not the responsible guy for it

خیلی خوبه . دستت درد نکنه دی

فايل po رو براي ترجمه مي ذاري؟
منتظرم
———————–
توی پکیج سورس هست! البته ترجمه شده به زبونای دیگه! که میتونی ویرایش کنی یکیشونو، و نتیجه رو بفرسی واسه میردامادی که بذاره توی مخازن kde

[…] نکته بعدی این است که درست دیروز که می خواستم Jaunty نصب کنم، دیدم که Choqok جدید(نسخه 0.6 با نام رمز توت فرنگی) هم منتشر شده و پکیج اش هم برای Jaunty آماده شده است. این نسخه نسبت به 0.5 خیلی بهتر شده و پیشنهاد می کنم ازش استفاده کنید. توضیحات بیشتر […]

من خواهان ارتباط با نویسندگاه این وبلاگ هستم
ایمیل شما رو وبلاگ نبود بنابراین من پیشقدم شدم.
لطفا یه نامه برام بفرستید .

یکی تز اعضای گروه کاربران لینوکس گیلان
——————-
نامه فرستاده شده دوست عزیز!

سلام

سعی میکنم کار ترجمه و بازبینی رو توی همین هفته نهایی کنم و ریلیز کنیم.🙂

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,033 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
