MGroup

سربازی، چغوک، متن‌باز و …

Posted on: آوریل 12, 2010

سلام،

واقعا بعد از ۶ ماه پست نوشتن، سلام و چاق سلامتی نیاز داره، هرچند توی این مدت از طریق سرویسهای میکروبلاگ با بعضی از دوستان در ارتباط بودیم…

خوب، همونطور که خیلیها شنیدن، بیشتر از ۵ ماه می‌شه که در سربازی بسر می‌بریم با اعمال شاقه‌اش

اول باید از روزبه تشکر کنم که خبر انتشار نسخه‌ی بتای ورژن ۱.۰ چغوک رو منتشر کرد. و از دوستانی که طی این مدت ما رو تنها نذاشتن…

خوب اینجا اینترنت مثل خونه در دسترس نیست، برا همینه که یه کم از دنیا دور افتادم…

اما جدیدا ایده‌ای به ذهنم رسید که شاید بتونه اوضاع رو بهتر کنه. حتما تا بحال در مورد کسانی که بعد از نوشتن یک برنامه‌ی آزاد/متن‌باز دست به فروش امکانات جدید برای اونا زدن شنیدین… مثل ریچارد استالمن و ویرایشگر ای‌مکس و …

خوب منم گفتم، در حال حاضر چغوک با تعداد کاربر قابل توجهی که داره، ممکنه همون پتانسیل رو داشته باشه D:

ایده بر این اساس هست که کاربرانی که حاضرن در ازای داشتن یک امکان خاص مقداری هزینه تقبل کنند، با درخواست اون خصوصیت(feature) از طریق فروم جدیدی که راه انداختم، و پرداخت مقداری از هزینه، می‌تونن سریعتر اون خصوصیت رو داشته باشند…

البته هنوز نمی‌دونم چقدر این ایده می‌تونه بگیره، اما خوب، امتحانش ضرری نداره😉

در مورد این ماجرا، به تفصیل توی دو تا پست + + توی وبلاگ انگلیسیم، توضیح دادم، اما گفتم شاید فارسی‌زبانانی باشند که اونجا رو چک نکنند، و بخوان که از این طریق امکانی رو داشته باشند، بی‌خبر نمونن! پس اینجا هم مطرح کنم.

ماجرا اینطوری پیاده می‌شه که:

  • یک نفر، یک ایده/امکانی رو توی چغوک می‌خواد، مثلا امکان ترجمه شدن پست‌ها/دنت‌ها/توییت‌ها پس یک تاپیک جدید توی فروم New Idea ایجاد می‌کنه با توضیح اینکه اینجوری باشه…
  • بعد در صورت نیاز در موردش صحبت می‌کنیم و میزان دونیتی که نیاز هست براش رو تعیین می‌کنیم.
  • بعد این مقدار دونیت رو جمع می‌کنیم، در واقع هرکس که اون امکان رو می‌خواد مقداری از اون رو تقبل می‌کنه تا تقریبا کلش جمع بشه و اون امکان پیاده می‌شه! و…

البته راهی که برای دونیت کردن وجود داره از طریق paypal هست و احتمالا خیلی‌ها نتونن. پس در اینصورت می‌تونن از حساب بانکی من در بانک صادرت استفاده کنن:

شماره حساب: ۰۳۰۴۳۴۶۲۷۹۰۰۴ شماره کارت: ۶۰۳۷۶۹۱۰۱۹۷۸۸۲۶۴
بانک صادرات، بنام مهرداد مومنی سرمزده

و یا در بانک سامان: شماره حساب ۹۳۰۳۸۰۰۱۰۶۵۲۶۵۱ به شماره کارت ۶۲۱۹۸۶۱۱۱۰۶۵۲۶۵۷

لطفا در صورت علاقه‌مندی بعد از واریز، با ایمیل من رو از خصوصیت مورد نظر مطلع کنید🙂

پ.ن: البته در صورتی که کسی علاقه‌مند باشه در مورد ام‌دیک یا بلاگیلو هم می‌شه از این روش استفاده کرد…

6 پاسخ to "سربازی، چغوک، متن‌باز و …"

سلام
مهرداد جان من تنها کمکی که میتونم بکنم این هست که پرداخت آنلاین شرکتمون را در اختیارت بزارم.
….
—–
ممنون! فکر نمیکنم نیازی باشه😉

بعد از مدتها بازگشتت رو خوش آمد می گم…
پیشنهاد می کنم که شماره حساب سامان هم بدی که پرداخت اینترنتی هم داره . اینجوری راحتر می شه پول منتقل کرد
🙂

خوب خوب!! حالا ما هم یک جنبش راه میندازیم واسه امکانات کاملا آزاد و رایگان برای این چغوک . دهن مردم را وجب میکنی؟! من الان احساس خفقان بهم دست داده واسه استفاده از چغوک.

سلام
سربازی بخیر :دی
ایده ی جالبیه اگه گرفت که الگویی میشه برای برنامه ی آزاد نویس های ایرانی
امیدوارم موفقیت آمیز باشه

سلام عزیزانم
خوبید
من علی هستم
دانشجوی رشته نرم افزار
داشتم در مورد جاوا سرچ می کردم که اتفاقی به وب لاگ شما رسیدم.
مطالب رو خوندم خیلی خوشم اومد.
من هم لینوکس زیاد کار می کنم.
از مطالبتون خیلی حیلی خوشم اومد.
….
ممنون
علی دانشچوی مرکر آموزش عالی فنی شهید مهاجر

اصفهان

پاسخی بگذارید

توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 110,042 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.
