MGroup

جشنواره مجازی نرم افزارهای آزاد (معرفی نرم‌افزارهای پرکاربرد من)

Posted on: سپتامبر 9, 2008

دوست عزیزی، روزبه شفیعی، دعوت کردن به معرفی نرم‌افزارهای آزاد مورد استفاده، در آستانه‌ی روز جهانی آزادی نرم‌افزار.

فکر خوبیه، هرچند تا الان هرگاه وقت و حوصله‌اش رو داشتم سعی کردم نرم‌افزارهای مورد استفاده‌ام رو معرفی کنم، (خیلی وقته دیگه نکردم نه؟ 😦 خوب دیگه مشغله‌ی زیاد و زندگی و این حرفا دیگه 😉 ) پس شروع می‌کنم:

البته نرم‌افزارهای مورد استفاده زیاد هستن پس سعی می‌کنم مختصر و مفید باشه 😉 (پس نوشت: چقدرم مختصر شد :/ )

اول از همه سیستم‌عامل:

در حال حاضر از کوبونتو استفاده می‌کنم! راحته!

Kubuntu

Kubuntu GNU/Linux

میزکار مورد استفاده‌ی من از همون روزی که با لینوکس آشنا شدم، KDE بوده، هم با تیم توسعه‌ی اون حال می‌کنم، هم با خودش 😛

K Desktop Environment

K Desktop Environment

اما بعد از سیستم‌عامل (که بهتره بگیم توزیع 😀 ) و دسکتاپ، می‌رسیم به پرکاربرد ترین نرم‌افزارها که اکثر اوقات در حال اجرا هستن، که به نظرم منوی tray سیستم بهتر می‌تونه بگه 😀 :

دوستانم رو از راست معرفی می‌کنم:

اولاش که خالیه! 😀

konversation نرم‌افزار پیش‌فرض صحبت در کانالهای IRC از مکانهای مورد علاقه‌ی لینوکسی ها 😛 البته هنوز این ابزار به KDE 4 پورت نشده، و از همون نسخه‌ی KDE 3.5 استفاده می‌کنیم.

Firefox که دیگه نیازی حتی به لینک هم نداره 😉

نفر بعدی KOrganizer Reminder Daemon هست، که قرارهایی که تنظیم کردم رو یاد‌آوری می‌کنه!

دوست بعدی مون که از قیافه‌اش معلومه به صدا ربط داره، KMix هست.

بعد از اون ابزار پر کاربرد Klipper هست که مدیریت ClipBoard رو برعهده داره، دستش درد نکنه.

KMail کلاینت ایمیل KDE هست، که من هنوز از نسخه‌ی 1.9.9 استفاده می‌کنم… هنوز مهاجرت نکردیم 😦

KNetworkManager مدیریت شبکه

Amarok پلیر موسیقی پر طرفدار KDE

KGPG ابزار گرافیکی برای رمزنگاری و امضای دیجیتال

KAlarm یک یاد‌آوری کننده‌ی سریع (وقتی زیاد حوصله‌ی درگیری با KOrganizer رو نداری 😉 )

MDic خوب دیگه 😉

KWallet مدیریت پسوردهای KDE

خوب حالا ابزارهای پرکاربردی که توی system tray آیکن ندارن:

از نرم‌افزارهایی که ارادت خاصی نسبت بهش دارم: GKrellM

GNU Krell Monitors

GNU Krell Monitors

KDevelop برنامه‌ی پرکاربرد دیگه‌ی من هست (برای برنامه‌نویسی):

KDE Development Environment

SMPlayer و Totem هم برای دیدن فیلم پرکاربردترن:

^وای با این عکسش چقدر حال می‌کنم 😀 ^

K3B یا همون «کا سه بی» به قول mohi، که بهترین نرم‌افزار برای رایت CD و DVD که به عمرم دیدم هست (البته نرم‌افزارهایی که معرفی می‌کنم اکثرا توی نمونه‌های ویندوزی و لینوکسی اگه بهترین نباشن، که هستن آقا! کی گفته نیستن؟ بهترینن! اهه! ).

مدیر دانلود مورد استفاده‌ی من Axel هست، که شبی یه فیلم واسم دانلود می‌کنه 😛

یکی از لیست بلند بالای کارهای مورد علاقه‌ام ساختن یک GUI واسه‌ی این برنامه هست 😉

بازی اکشن مورد علاقه‌ام UrbanTerror هست که به علت ping پایین توی خونه (نسبت به دانشگاه) خیلی وقته بازی نکردم 😦

و بازی استراتژی‌ای که هراز گاهی بازی می‌کنم ویندوزی هست، و با Wine عزیز اجراش می‌کنم، (اسمش Stronghold Crusader هست.)

اون زمانا که کار آفیسی داشتیم، با OpenOffice.org برآورده می‌شد.

ویرایش عکس خیلی کم انجام می‌دم اونم با KolourPaint یا GIMP راه میوفته 😉

از konsole و Kate هم یادم رفت 😀

خوب بسه دیگه، فکر کنم قرار بود کلاه بیارم، سر که هیچی، تن آوردم 😀

9 پاسخ to "جشنواره مجازی نرم افزارهای آزاد (معرفی نرم‌افزارهای پرکاربرد من)"

چقدر خوب بود هرکس دیگه ای رو که می شناسی لینوکس کاره به این جشنواره دعوت می کردی …. 😉

—————————-
مهرداد:
آخه تو همه رو گفته بودی…

خیلی جالبه من خیلی از لینوکس پرستان رو میشناسم که این بازیهای استراتژیک بازی میکنن!! یکیش خودم! :دی

[…] کار می‌بریم بنویسم. نخست نوشته وی را بخوانید. تا به حال مهرداد و مجید، امین و حامد دعوت وی را پاسخ داده‌اند که خواندن […]

خب نرم افزارهای مورد استفاده من هم ۹۹٪ مثل مهرداد هست.

سلام دوستان
مهرداد این urben فقط تحت شبکه اجرا میشه؟

———————
مهرداد:
نه! bot هم می‌شه بهش اضافه کرد…
اینجا یه نگاهی بنداز:
http://forum.ubuntu.ir/index.php?topic=5843.0

سلام آقا مهرداد. والا سوالی که دارم به این بحث زیاد مربوط نیست ولی یه جا نوشته بودید:
«مدیر دانلود مورد استفاده‌ی من Axel هست، که شبی یه فیلم واسم دانلود می‌کنه »
ببینم، شما از ISP صبانت استفاده می کنید؟ برام خیلی مهمه که بدونم. چون من از صبانت استفاده می کنم ولی با اکانت شبانه نمی تونم توی اوبونتو متصل بشم! می خوام ببینم که این مشکل مال اوبونتو هست یا کلاً نمیشه توی لینوکس با این شبانه صبانت متصل شد!
خیلی ممنون میشم بگید از چه ISP ای استفاده می کنید. البته چون تقریباً هم محل هستیم فکر کنم شما هم از صبانت استفاده کنید!
ممنون

—————————
سلام
آره منم از صبانت استفاده می‌کنم.
و مشکلی با اکانت شبانه‌اش ندارم. خیلی راحت وصل می‌شه، و اصلا تفاوتی نداره.

خدا خیرت بده آقا مهرداد! خیر از جوونیت ببینی (چه تریپ پیرزنانه ای برداشتم!)
حالا امروز بچه های فروم اوبونتو گفتن یه کار دیگه رو تست کنم که امیدوارم بشه . وگرنه الان کوبونتوی 8.04.1 رو گذاشتم واسه دانلود!
خداییش سرعت شبانه اش خوبه. من روی 150 دانلود می کنم.
دوباره هم میگم ممنون از پاسختون!

[…] کار می‌بریم بنویسم. نخست نوشته وی را بخوانید. تا به حال مهرداد، امین و حامد دعوت وی را پاسخ داده‌اند که خواندن […]

بیان دیدگاه


توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 120٬645 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.