MGroup

۱۰۱ دلیل بر اینکه لینوکس از ویندوز بهتر است!

Posted on: اکتبر 1, 2007

البته این هنوز تنها ۵۴ دلیل است، و قرار است نویسنده آن را تا ۱۰۱ دلیل ادامه دهد!

خصوصیات هسته‌ی اصلی سیستم

۱اون کار می‌کنه! (م: 😀 اینو شاید سریع نفهمین 😉 )

۲- لینوکس مشکل ویروس ندارد!! و این به دلیل نبود ویروس برای لینوکس نیست، بلکه به این دلیل است که لینوکس خیلی ایمن تر است، و خیلی کمتر از ویندوز مستعد ویروس است! حتی استیو بالمر هم نمی‌تونه ویندوز رو از ویروس‌ها رها کنه! هنوز قانع نشدین؟ برای مطالعه بیشتر بر اینکه چرا لینوکس کمتر تحت تاثیر ویروس خراب می شود این را مطالعه کنید! (در این باره باز هم می‌نویسم!)

۳- زندگی بدون جاسوس‌ها، و نه فقط جاسوسها که بدور از همه‌ی اون برنامه‌های که در پس زمینه اجرا می‌شن و یه کارایی با هم می‌کنن، و شما هم نمی‌تونین کاریشون بکنین!

۴- لینوکس نیازی به defrag کردن پارتیشن ها ندارد!!! فایل سیستم های لینوکس به نحوی طراحی شده اند که داده ها را طوری توی دیسک می نویسند که نیازی به ابزاری برای defrag کردن ندارد!!! برای اطلاع بیشتر یه سر به اینجا بزنید!

۵- در گنو/لینوکس هسته سیستم ،کرنل لینوکس، از محیط گرافیکی(X-Window) و از نرم افزار ها(OpenOffice.org) جدا است، پس هنگ (crash) کردن یکی از برنامه ها باعث هنگ کردن(crash) کل سیستم نمی شود، در ویندوز (ماکروسافت این را یکپارچگی می نامد!!!!!!!!!) اگر مرورگر وب هنگ کند کل سیستم هنگ می کند، و شما نیاز به ریستارت سیستم دارید!

۶- لینوکس نیازی به دوباره نصب شدن دوره‌ای ندارد! در ویندوز اگر سیستم عامل خراب شود، هیچ راه ساده ای برای بازگردانی سیستم نیست، خیلی از مدیران پشتیبانی هیچ راهی غیر از دوباره نصب کردن سیستم ندارند! و این یعنی دوباره نصب کردن درایورها، نرم افزارها، و تنظیمات کاربری!! در لینوکس غیر از خرابی هارد دیسک، نیازی به دوباره نصب شدن سیستم نیست! خیلی از مشکلات در لینوکس بدون دوباره نصب کردن سیستم قابل حل هستند. اگر به هر دلیلی (شاید مثل من بخواهید از سوزه به اوبونتو و بعد به پارسیکس مهاجرت کنید!) شما نیاز به نصب دوباره دارید، با داشتن یک پارتیشن home جداگانه می توانید، تنظیمات خود را در همه‌ی توزیع ها داشته باشید!!!

۷- لینوکس همچنین بعد از نصب و تنظیم یک سخت‌افزار جدید نیازی به ریبوت شدن ندارد! (مهرداد: شما می‌تونین با دستوراتی از قبیل modprobe یا rmmod هنگام روشن بودن سیستم یک سخت‌افزار رو وارد کار یا از کار خارج کنید!)

۸- خیلی مهمتر اینکه لینوکس خودش، خودشو ریبوت نمی‌کنه، من(نویسنده!) موقعیتی رو دیدم که ویندوز بروز رسانی‌ای انجام داد، سپس خودش! سیستم رو ریبوت کرد!

۹- لینوکس نیازی به ریستارت دوره‌ای هم ندارد!!!! (مگر وقتی که کرنل جدید را نصب کردید و می خواهید از آن استفاده کنید) هرگاه برنامه ای هنگ یا کرش کرد تنها باید آنرا ریستارت کرد، و نیازی به ریستارت کل سیستم نیست! (البته دقت کنید، که ما کاربران ناوارد گاها برای رفع یک مشکل لینوکس رو ریبوت می‌کنیم! این دلیلی برای این نیاز نیست! بلکه ما بلد نیستیم! کما اینکه من در مواردی قبلنا ریبوت می‌کردم، ولی بعد که فهمیدم نیازی نیست، و چطور می‌شه حلش کرد دیگه نکردم 😀 )

۱۰- لینوکس می تواند از بیش از ۱۰۰ فایل سیستم مختلف بخواند. ویندوز محدود به دو، سه تا فایل سیستم خودش است!

۱۱- شما سورس کد برنامه را دارید، و اگر برنامه نویس باشید، می توانید آنرا بسته به نیاز خود بهتر کنید، ایراد های آن را برطرف کنید و… خیلی از کاربران معمولی فکر می کنند، این اصلا ضروری و کاربردی نیست، , ولی وقتی سازنده ی یک برنامه، پشتیبانی یک برنامه را برای فروش نسخه جدیدتر قطع می کند، متوجه اهمیت این موضوع می گردند.

۱۲- لینوکس می تواند در یک logical partition و یا روی هارد دیسک دوم سیستم بخوبی نصب گردد، ولی ویندوز تنها باید در یک پارتیشن اصلی(primary partition) سیستم نصب گردد!

۱۳- لینوکس را می توان روی یک تلفن همراه تا یک ابرکامپیوتر نصب کرد.

۱۴- لینوکس می تواند برنامه های حساسی را راه‌اندازی کند مثلا در یک هواپیما. و بطور کلی امروزه خیلی از دستگاه‌های که اطرافتون می‌بینین از لینوکس استفاده می‌کنن! مثلا همین مودم ADSL تون!

۱۵- باگ‌های لینوکس از معادل تجاری آن خیلی کمتر است، و این مهمترین دلیل پایداری آن است.

۱۶- شما می توانید آنرا به دوستان خود بدهید، و همه با هم از آن استفاده کنید، معلمانتان در مهدکودک و دبستان نمی گفتند وسایلتان را به دوستان خود بدهید، و با هم از آن استفاده کنید؟ لینوکس و متن‌باز دقیقا آنرا می خواهند، درحالی که اگر دیسک ویندوز خود را به دوستتان بدهید، شما را دزد می خوانند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

۱۷- هزینه لینوکس بسیار کم است، نه تنها سیستم عامل مجانی است، بلکه برنامه ها و ابزارها را نیز می توانید بطور رایگان تهیه کنید! ممکن است شما بخواهید برای پشتیبانی یا آموزش هزینه ای بپردازید ولی آن هم بسیار کمتر خواهد بود…

۱۸- لینوکس و ویندوز هر دو محیط شل دارند. (توی ویندوز آنرا command prompt می گویند) محیط های شل در لینوکس(مثل bash) خیلی قدرتمندتر هستند، و شما می توانید برنامه های کاملی با زبانهای اسکریپتی بنویسید. و این برای انجام اتوماتیک کارهای تکراری بسیار مفید است. (مهرداد: لطفا با یه ذره دانشتون در این مورد نظر ندین!)

۱۹- لینوکس را می‌توانید از CD بوت کنید، ویا آنرا روی هارد دیسک نصب کنید.

۲۰- لینوکس شدیدا قابل حمل است، علاوه بر CD می‌تونین اونو از یک کول‌دیسک یا هارد قابل حمل هم بوت کنید!

۲۱- می دانید، در پس زمینه ویندوز راه هایی برای دسترسی مستقیم دولت ایالات متحده به داده های شما هر گاه که بخواهند وجود دارد؟؟؟(چگونه؟) آره این بطور پیش فرض توی ویندوز تعبیه شده است… ولی در لینوکس این امکان وجود ندارد!!!! (بدلیل در دسترس بودن سورس کد برنامه…)

۲۲- لینوکس بطور داخلی(built in) مجازی سازی دارد. و شما می توانید بطور همزمان گونه های مختلفی از لینوکس، یا دیگر سیستم عامل ها را اجرا کنید.

۲۳- کرنل لینوکس تعداد عظیمی درایور سخت افزار های مختلفی را داراست، و برای استفاده از آنها شما نیازی به نصب هیچ چیز ندارید، در حالی که توی ویندوز برای استفاده از یک آداپتور بلوتوث شما باید درایور آنرا نصب کنید!

۲۴- عدم وابستگی به فروشنده، با نرم‌افزارهای انحصاری شما به فروشنده (یا سازنده) وابسته هستید، ولی با لینوکس و نرم‌افزارهای آزاد شما آزادید انتخاب کنید، چه کسی از سیستمهای شما پشتیبانی کنه! (فکر نمی‌کنم، کسی پیدا بشه خوبیه اینو نفهمه!)

۲۵- از بین نمی‌ره! و پشتیبانیش تموم نمی‌شه! مثل خیلی از سیستم‌عاملهای اعجاب‌آور ولی اختصاصی مثل OS/2 یا BeOS دلیلش اینه که سورس برنامه‌هاش بازه و همیشه یکی هست که پشتیبانی کنه! الان هم که کلی از شرکتهای بزرگ دنیا از IBM و Oracle و Google و Nokia بگیر تا Novel و RedHat و Canonical و n تا دیگه(مهرداد: خداییش خیلی زیاده! احتمالا اگه وقت‌کنم بزودی یه لیست از اونا رو می‌زارم توی بلاگ 😉 )، که سرمایه‌گزاری های کلانی روی نرم‌افزارهای آزاد/متن‌باز کردند!

۲۶- برعکس ویندوز، لینوکس از Registry استفاده نمی‌کنه!اکثر قریب‌به اتفاق برنامه‌ها تنظیماتشون رو توی فایلهای متنی ذخیره می‌کنن! که مدیریت و پشتیبان گرفتن از اونا بسیار ساده و قابلیت حمل از یک سیستم به یه سیستم دیگه در اونا بسیار بالا است! (مهرداد: فکر کن، من الان کلی Extention و … و تنظیمات روی فایرفاکسم دارم! که می‌تونم خیلی راحت اونا رو بین هر چندتا سیستم که بخوام جابجا کنم! پای ویندوز ببرم!و…) بزرگترین مشکلات رجیستری زمانی‌است که خراب می‌شه! و از جایی که با فرمتهای خفن نا مشخصی ذخیره می‌شه برای کار کردن با اون باید …

۲۷- توی سیستم عامل‌ها از همه بیشتر برای لینوکس مستندات وجود داره! و بیشتر این مستندات آزاد هستند! (دقت کنید! آزاد با مجانی فرق می‌کنه! و از مجانی بهتره!) 😉 این مستندات خیلی خوب نوشته شدن، و اکثر نحوه‌ی کار خود برنامه رو هم توضیح می‌دن!

۲۸- لینوکس پشتیبانی آنلاین آزاد و مجانی بیشتری دارد، همینطور در اکثر شهرهای اکثر کشور ها گروه‌های کاربری لینوکس هستند که می‌توانید برای رفع مشکلات از اونا استفاده کنید! (مهرداد: الان توی چندین شهر بزرگ کشور خودمون هم گروه‌های کاربری فعالی هستند! و در چندین شهر هم این گروه‌ها در حال شکل‌گیری هستند! لیست اونا و آدرس وبسایتشون رو توی سایدبار وبلاگ می‌تونین ببینین!)

۲۹- خانواده‌ی بزرگی که اطراف لینوکس در سراسر جهان شکل گرفته بسیار باحال هستند! و کمک به شما از همین الان شروع شده! حتی اگه شما الان لینوکس ندارید! 😉

۳۰- لینوکس روی سخت‌افزارهای قدیمی هم اجرا می‌شه! و شما نیازی به خرید آخرین و گران‌قیمت‌ترین سخت‌افزارها را ندارید! و اگر برنامه‌ای که شما نیاز دارید نیاز به سخت‌افزار جدید دارد باز هم می‌توانید از سخت‌افزار قدیمی خود برای برخی مصارف استفاده کنید!

۳۱- شما می‌تونین، سیستم قدیمی‌تونو تبدیل به یک کلاینت سبک (thin Client) کنید! و همچنان از اون استفاده کنید! (;) چند تا سیستم داشته باشید!)

۳۲- کاملا محلی‌سازی شده! بخاطر وجود اجتماع‌های خوبی که اطراف لینوکس هستند و باز بودن سورس خیلی سریع و راحت نرم‌افزارها محلی سازی می‌شن! (مهرداد: دقت کنید که محلی‌سازی چیزی بیشتر از ترجمه است! و یه نکته‌ی دیگه: با نحوه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزارهای آزاد/‌متن‌باز الان هر کسی که حتی یک ذره هم از برنامه‌نویسی اطلاعی نداره می‌تونه یک نرم‌افزار رو بطور کامل ترجمه و محلی کنه! و اینو یادتون باشه که توی دنیای نرم‌افزارهای آزاد لزومی نداره که شما برنامه‌نویس باشید تا بتونید به توسعه کمک کنید! خیلی کارهای دیگه‌ای می‌شه انجام داد!)

۳۳- مدیریت بسته‌های نرم‌افزاری بسیار عالی! لینوکس دارای ابزارهای مدیریت بسته‌ی بسیار عالی و قوی است، که نصب نرم‌افزار و بروز رسانی اونو بسیار ساده‌تر، حتی ساده تر از Next, Next کرده!

۳۴- بروز رسانی بسیار راحت! اکثر توزیع‌های لینوکس کار بروز رسانی از یک نسخه به نسخه‌ی بعد رو بسیار ساده کرده‌اند!

خصوصیات محیط دسکتاپ

۳۵- کنترل کامل سیستم دست شماست! برنامه‌هایی نیستند که بدون اطلاع و اجازه‌ی شما شروع به انجام اعمالی مثل بروز رسانی کنند!

۳۶- درحالی که هم لینوکس و هم ویندوز واسط گرافیکی دارند، ویندوز فقط یک واسط گرافیکی به شما ارائه می دهد. در لینوکس همه چیز قابل انتخاب است، و شما برای هرکاری تعداد عظیمی انتخاب های گوناگون دارید، و می توانید از هرکدام از چندین محیط و واسط گرافیکی‌ای که در دسترس دارید استفاده کنید. شما می‌تونین یک محیط گرافیکی زیبا (KDE4) یا یک محیط گرافیکی سبک(خیلی زیاده!) استفاده کنید!

۳۷- بیشتر توزیع های لینوکس به همراه تعداد زیادی نرم‌افزار و ابزار برای کارهای مختلف(مثل نرم‌افزار اداری OpenOffice.org) توزیع می گردند، نه تنها سیستم عامل آزاد و رایگان است، بلکه شما نیازی به پرداخت پول برای برنامه های کاربردی نیز ندارید… بله خیلی از این نرم‌افزار های آزاد/متن‌باز برای ویندوز هم وجود دارند(مثل OpenOffice.org یا Mozilla Firefox) ولی برای ویندوز شما نیاز دارید آنها را یافته، و دانلود و نصب کنید، در حالی که در اکثر توزیع های لینوکس آنها به طور پیش فرض نصب می باشند.

۳۸- با نصب یک توزیع که عموما ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بیشتر طول نخواهد کشید، اکثر برنامه‌های مورد نیاز خود، از پخش‌کننده‌ی فایلهای صوتی و تصویری تا برنامه‌ی اداری(Office) را خواهید داشت، در حالی که بعد از نصب ویندوز که خود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان خواهد بود، باید ساعت‌های بشینید و نرم‌افزار های مورد نیاز خود را نصب کنید.

۳۹- اکثر برنامه‌های ویندوز فضای زیادی روی هارد دیسک سیستم شما می‌گیرند! در مقابل می‌بینیم که حجیم ترین پکیجهای لینوکس بسته‌های مستندات برنامه‌ها هستند! و اکثر برنامه‌ها حجم خیلی کمی نسبت به مشابه ویندوزی خود دارند! دلیل این امر استفاده از کتابخانه‌ها و ابزارهای مشترک بین نرم‌افزارهای لینوکسی است! مثلا شما چند برنامه و کتابخانه جمعا به حجم ۵۰مگابایت نصب می‌کنید و سپس صدها برنامه روی سیستم شما از همانها استفاده می‌کنند، در حالی که در ویندوز هر کدام از آن صد برنامه باید اکثر کارها را خود انجام دهند و بالاجبار حجم بالایی روی دیسک سیستم اشغال کنند.

این کم بودن حجم برنامه‌ها دلیل دیگرش فلسفه‌ی یونیکس است، این فلسفه می‌گوید: «هر برنامه یک کار انجام دهد، و آنرا درست انجام دهد». در حالی که فلسفه‌ی ویندوز می‌گوید(مهرداد: فلسفه‌اش زاده‌ی ذهن من است 😉 ) «یک برنامه همه‌ی کارها را انجام دهد، کیفیت مهم نیست، کمیت مهم است!» چون کاربران به تعداد کاری که این برنامه انجام می‌دهد نگاه می‌کنند، نه به درستی کار…

۴۰- در ادامه مطلب قبل باید گفت اکثر توزیع های لینوکس به همراه هزاران پکیج نرم افزارهای مختلف می آیند، در حالی که ویندوز حتی ابزارهای اولیه مثل یک ویرایشگر متن خوب ندارد. آره notepad هست، اگر شماnotepad رو نرم افزار خوبی بدونید!!!!!! تفاوت در این است، پیدا کردن،پرداخت هزینه، دانلود کردن، و نصب کردن یا اینکه همه آنها توی DVD توزیع لینوکستان باشند، و شما تنها آنها را نصب کنید!

۴۱- OpenOffice.org که در لینوکس موجود است توانایی تبدیل سند شما بطور مستقیم به فرمت pdf را داراست، در حالی که در ویندوز باید یک برنامه‌ی اضافه خریداری یا دانلود و نصب کنید!

۴۲- موزیلا‌فایرفاکس که به همراه همه توزیع های لینوکس است، بسیار بسیار برتری هایی بر IE ی ویندوز دارد، (که بیان آنها خود مقاله ای بس عظیم است!) برای مطلع شدن از ۱۰۱ کار که فایرفاکس می‌تواند انجام دهد که IE نمی‌تواند اینجا را مطالعه کنید!!!!!!!!!!

۴۳- مرور وب تنها بهتر نیست،که سریعتر نیز هست! بلکه شبکه در لینوکس خیلی سریعتر است.

۴۴- لینوکس به همراه بازی های خوبی نیز می آید! برای آشنایی با ۱۰ بازی برتر لینوکسی اینجا را مطالعه کنید!

۴۵- pidgin و kopete دو ابزار چت محبوب در لینوکس که قابلیت کار با همه‌ی پروتکل ها را دارا می باشند… و pidgin که نام قبلی آن Gaim بود برای ویندوز نیز وجود دارد…

۴۶- copy و paste اینجا ساده تر است… تنها متن را انتخاب کن، بعد با فشردن دکمه ی میانی موس هرجا که خواستی آنرا بچسبان(paste) … البته Ctrl+C و Ctrl+V برای کاربران تازه وارد موجود است…

۴۷- راه اندازی سیستمی مثل media center بسیار ساده است… شما نیازی به خرید نرم‌افزار های اضافه یا نصب یک سیستم عامل دیگر ندارید. برای تبدیل سیستم خود به یک کامپیوتر Media center این مطلب را بخوانید.

۴۸- همچنین لینوکس دارای یک محیط دسکتاپ سه‌بعدی قابل استفاده و خوب است، که کار کردن با سیستم را آسان تر و جذابتر می کند. و البته در اکثر مواقع نیازی به خرید سخت‌افزار جدید ندارید!

۴۹- متنی که یکبار کپی کرده اید را تا ساعاتی دیگر بارها می توانید استفاده کنید! با استفاده از ابزاری به نام Klipper که در محیط دسکتاپ KDE بطور پیش فرض نصب است. و برای مدیریت کلیپ برد سیستم است.

۵۰- مدیر فایل konqueror این امکان را به شما می دهد تا بطور گرافیکی ببینید هر فایل چقدر فضا اشغال کرده است. این برای فهمیدن سریع اینکه فضای این پارتیشن را کدام پوشه اشغال کرده و حذف موارد اضافه بسیار پرکاربرد است.

۵۱- هیچ پیغام رنج‌آوری وجود نداره، مثل ویستا که دائم به کاربر پیغام می‌ده که فلان برنامه می‌خواد فلان فایل رو باز کنه، بکنه؟ و کاربر همیشه می‌گه آره! و می‌رنجه از این همه سوال! (مهرداد: جالبه ها! طراحان ویستا فکر کردن امنیت یعنی همین! خوب کاربر خودش موافقت می‌کنه با همه چیز پس اگه مشکلی پیش اومد خودش خواسته!)

خصوصیات سمت سرور

۵۲- لینوکس های سرور در بر دارنده‌ی MySQL و PostgreSQL هستند، که ابزارهای مدیریت پایگاه های داده ای بسیار قوی ای هستند، و دیگر شما نیازی به خرید و نصب این ابزار یا وب سرور یا دیگر ابزار سمت سرور را ندارید…

۵۳- لینوکس برای محاسبات سنگین با استفاده از تکنیک کلاستر بندی کامپیوتر های استفاده می شود و بسیاری از ابرکامپیوتر ها در سراسر دنیا از لینوکس بعنوان سیستم عامل استفاده می کنند، ویندوز نمی تواند در این حد از سخت افزار را پشتیبانی کند.

۵۴- قابلیت پشتیبانی سیستم فایل ها، در حالی که فایل سیستم ntfs تا پارتیشنی به سایز ۱۶ ترابایت پشتیبانی می کند، فایل سیستم XFS در لینوکس پارتیشن های یک میلیون ترابایتی را پشتیبانی می کند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! آره بیشتر از اون چیزیه که به ذهن برسه!!

۵۵- لینوکس می تواند تا ۱۰۲۴ پردازنده در یک کامپیوتر، را پشتیبانی کند، ویندوز هیچ گاه به مقداری در آن حدود نخواهد رسید!!!!!!!!!

۵۶- شما می توانید تنها با دستور dmidecode شماره سریال های سخت افزار ها و باقیه مشخصات سیستم را بفهمید!!!

مترجم: مهرداد مومنی 🙂

منبع: 101reasons why Linux is better than Windows

————————————

آخرین بروز رسانی: ۲۶ فروردین ۸۷ ، توسط مهرداد (با قرمز مشخص شده! 😉 )

165 پاسخ to "۱۰۱ دلیل بر اینکه لینوکس از ویندوز بهتر است!"

ممنون مهرداد جان. خیلی جالب و قشنگ بودن و ازون قشنگ تر ترجمت بود. خیلی خوب ترجمه کرده بودی.
موفق باشی
melomane

ای ول ! البته یه دلیل هم کافیه ولی برای کفار باید صد و یک تا آیه آورد تا ایمان بیارن ! 😀
منتظر بقیش هستیم البته 🙂

دمت گرم

عالیه

خسته نباشی

بسی جالب بود. دارم اوبنتو رو با Wubi نصب میکنم 99 مگا بایت دانلود شده کو تا 696 مگ!

[…] ۱۰۱ دلیل بر اینکه لینوکس از ویندوز بهتر است! « MGroup یکی هم کافیه ! چه خبره صد تا (tags: ویندوز لینوکس) […]

هر چند که منِ مایکروسافت‌زده‌ به برخی از موارد این لیست اعتراض دارم،‌ ولی در کل نسبت به بقیه‌ی مقایسه‌هایی که تا بحال دیدم عادلانه‌تر بود. باضافه این‌که کمتر روی کدباز بودن لینوکس مانور داده و بیشتر به جزییات تکنیکی پرداخته بود.
خسته نباشی.

خدایی خسته نباشی!
امیدوارم همه بیان این‌ها رو بخونن تا من با شنیدن جمله‌ی » شایا چرا چرت می‌گی؟ تمام برنامه‌های لینوکس پولی هستن! » به مدت یک هفته تب و لرز نگیرم! خدا یه جو عقل بده…
راستی فکر کنم چند روز پیش کل مطالب این وبلاگ رو کلمه به کلمه خوندم! :دی! (روزش یادم نیست دقیق)
موفق باشی

agha shadidan ba linux movafegham… mohemtarin dalilesham ineke windowsam akhe shod system aamel? zerto zerti virusi mishe bayad donbale antirirus o crack o serial number o register begardim.. akharesham doros nemishe bayad yeki dige nasb kard!!!!

شاید بهتر بود عنوان مقاله رو میزاشتند، 101 قابلیت مفید لینوکس !

راستی چرا irantux.com باز نمیشه؟ ظاهرا دومینش تمدید نشده ! چرا؟!

بسیار جالب و لازم بود واقعا تشکر می کنم!

[…] ۱۰۱ دلیل برای برتری لینوکس بر ویندوز […]

[…] پس چرا لینوکس استفاده میکنیم , در واقع علاوه بر این ۱۰۱ دلیل , تنها دلیل باقی مونده آزادی در استفاده از اونه. […]

سلام
اینا همه درست
ولی ما که این همه برنامه تو ویندوز داریم برای استفاده ازشون تو لینوکس باید چیکار کنیم؟ همه این برنامه ها که مشابه لینوکسی ندارن

هومن جان، برای اکثر برنامه های ویندوزی ما معادل داریم!!
من هم کار با کامپیوتر رو با ویندوز شروع کردم، پس از یافتن لینوکس، به خاطر اینکه دلیل محکمی برای استفاده از اون (برای خودم) داشتم، پس با گشت و گزار و پرسش و پاسخ همه‌ی نیاز هامو حل کردم!
شما هم می‌تونی، فقط باید:
۱- دلیل محکمی برای استفاده از اون داشته باشی! (تاریخچه لینوکس رو مطالعه کن)
۲- مثل کوه استوار باشی!

اگرم برنامه‌ای بود که چیزی نیافتی شاید بتونی با استفاده از wine از اون در لینوکس استفاده کنی!!(مثل خود من، ترم پیش ریزپردازنده داشتم، استادمون یه برنامه داد که شبیه‌ساز میکروکنترولر8051 بود، رفتم توی سایتش اونجا گفته بود نسخه‌ای برای لینوکس نداریم! و چون فقط قرار بود یه ترم باهاش کار کنم اونو با استفاده از wine نصب و راه‌اندازی کردم، تازه استادمون هم کلی حال کرد -آخه بهم گفت فکر کنم باید برای این درس روی سیستمت ویندوز نصب کنی ولی من نکردم!-)
البته نباید برای شروع اول ویندوز رو پاک کنی!
همه‌ی ما تا مدتی هر دو سیستم رو با هم داشتیم، البته سعی می کردیم انجام کارهامون در لینوکس رو یاد بگیریم تا بتونیم ویندوز رو پاک کنیم! و موفق شدیم!

برای شروع پیشنهاد می کنم از همین لینکهای لینوکسی وبلاگ ما شروع کنی!
اول یه سر به http://wiki.hezardastan.org/ArticleList بزن! کلی مقاله که برای شروع برات جالب خواهد بود!

اینم فکر کنم برات جالب باشه:
۲۰ قدم برای تبحر در گنو/لینوکس

[…] جا داره همینجا از بچه های وبلاگ MGroup به خاطر مقاله «۱۰۱ دلیل برای برتری لینوکس نسبت به ویندوز» تشکر کنم که باعث شد ما در گرفتن این تصمیم مصمم […]

مرسی مهردادجان …. کارت حرف نداشت …
پایان نامه من در مورد «مقایسه ویندوز و لینوکس» …
ممنون میشم اگه تو این کار کمکم کنی ….
تو میلام منتظرتم … مرسی … محمد

سلام.
تنها دلیل اینکه من هنوز Dual Boot هم لینوکس دارم هم ویندوز اینه که معادل منبع بازی برای نرم افزارهای AutoCAD و ArchiCAD پیدا نکردم وگرنه مهاجرت دیر یا زود اتفاق خواهد افتاد.

***** آفتاب آمد دلیل آفتاب ******

والا برنامه هاي CAD من چند تايي ديدم! (البته به دليل اينكه استفاده نمي كنم، دنبالش نبودم)
يكي veriCAD بود كه توي سايت kde-apps.org ديدم! حدود 40 مگابايت بود…

ايشالا كه بگردي و پيدا كني… (پيدا كردي به ما هم خبر بده 😉 )

ممنون. کلی از این اطلاعات برای تحقیقم استفاده کردم.

خواهش می‌کنم. و خوشحالم که به درد خورد! 😉

دمت گرم برادر.من يه مدتي كه ميخوام با يه سيستم عامل اوپن سورس شروع كنم.به نظرت با كدوم توزيع كنم؟
راستي زيادي كه سخت نيست؟!؟!

آها جمله بالاييم دچار اشتباه لپي بود(( با كدوم توزيع شروع كنم؟))
حالا شد.آقا منتظرم

مرسی میثم جان
امروز دیگه همه‌ی توزیع ها خوب هستند!
به نظرم اوبونتو و پارسیکس الان توی ایران به دلیل وجود گروه کاربران فعال، گزینه‌ی بهتری باشن!
موفق باشی! 😉

همینکه یه نفر به خودش انقدر زحمت بده که 101 دلیل بتراشه، برای من کافیه که ویندوز استفاده کنم 🙂

گل کاشتی
دستت در نکنه

آقا من بسیار مشتاق شدم دوباره لینوکس نصب کنم(یه بار نصب کردم ولی هیچی نفهمیدم اونوقت تو کمتر از 24 برگشتم به لینوکس :)) )
خوب ولی اگه ایان لینوکس نصب کنم فایل هامو چجوری منتقل کنم روش! فرمت دراوا فرق می کنه :-؟
—————————————————————————–
اگه منظورت درایوها و فایل هات است، که خوب مشکلی نیست 😉 لینوکس از فایل سیستمهای ویندوز هم پشتیبانی می کنه
برای اطلاعات بیشتر به سایتهای لینوکس که توی لینکهای وبلاگ میبینی سر بزن

موفق باشی

بسمه تعالی
سلام
من سوالی درموردپاسکال دارم
یک عددبه عنوان مساحت بگیریدومحیط وشعاع آن رابدست آورید
باتشکر

فقط ویندوز
به زودی با مقاله جدید در وبلاگ من
حتما شمات هم به سمت ویندوز می آیید

محمد جان من شدیدا علاقه دارم ببینم شما چی می خوای از ویندوز بگی که ما رو جذب کنه!؟!؟!

راستش خیلی وقته دنبال یه ویندوزی می گردم همچین چیزی بگه! 😉
چون اونایی که می شناختم یا سوادشو نداشتن، اونایی هم که داشتن چیزی واسه‌ی گفتن نداشتن!

بازیهای لینوکس منو کشته. تتریس حیف توش نیست.

مقاله ضد لینوکس به زودی در وبلاگ دنیای شیشه ای

همش که نمیشه مزایا رو بگید. یه کم هم به معایب بپردازید. من یه سری از معایب لینوکس رو در اینجا نوشتم:

10 ضرر جانبی استفاده از لینوکس به جای ویندوز
http://weblog.nabi.ir/post-16.html

(لطفاً قبل از جبهه گیری، مطلب رو بخونید!) 😉

خسته نباشید.
عالی بود.
منتظر بقیه‌اش هستیم.
هیچ جا نمی‌ریم….

لطفا طرز چگونگی نصب نرم افزار در ویندوز را بگویید؟

ما که تاحالا با اين ويندوز سر کرده ايم. اميدوارم روزي برسد که به اين لينوکس هم برسيم.

سلام مهرداد.
من مطلبت را اینجا
http://crypticuniverse.blogspot.com/2008/01/blog-post_29.html
آورده‌ام و نظر خودم را درباره‌ی هر مورد نوشته‌ام. ممنون از زحمتی که برای ترجمه‌ی متن اصلی کشیدی. اگر خواستی می‌توانیم بیشتر تبادل نظر داشته‌باشیم.

——————
مهرداد:
جوابی بر بررسی ات دادم همونجا
ممنون از بررسی ات!
فکر می کنم دیگرانی که می خوان نقد کنن، یه دور اونجا رو بخونن بد نباشه!

شما رو تو رو خدا یه لینک بزارین تا من گنو رو با سرعت کم دانلود کنم . اصلا هیچ کدوم از لینک های شما و دوستاتون دانلود نمی شه.

———————————
مهرداد:
منظورتون از گنو رو نمی‌فهمم!!!
ولی محض احتیاط: gnu.org

سلام
من لپ تاپ دل مدل 6400 inspiron دارم.
آیا برای نصب لینوکس نیاز به درایور های لپ تاپم دارم؟
کارت صوتی و کارت گرافیک و مودم و بلوتوثم خودشون نصب میشن؟

———————————————–
مهرداد:
منم ۶۴۰۰ دارم غیر از مودم(conexant) که خود دل درایورش رو توی سایت لینوکسیش گذاشته، مابقی بدون مشکل هستند!

به محسن داوری: اممم البته وایرلس رو هم باست نصب کنی و بسته به نوع کارت گرافیکت ممکنه احتیاج به نصب کارت گرافیک هم داشته باشه.

[…] آقا شنیدیم اون ۱۰۱ دلیل برتری لینوکس بر ویندوز که ۳۶تا بود به ۵۴تا رسیده و صدای بعضی دراومده که آپدیت […]

سلام
پس به نظر شما من اگه ابونتو نصب کنم هیچ مشکلی برام پیش نمیاد؟
وایربس و بلوتوث برام خیلی مهم هستند.
یه چیز دیگه الان یه دوستام ابونتو روی کامپیوترش نصب کرده.تمامی آپدیت ها را هم انجام داده.هر برنامه ای هم که نیاز دارم بهش گفتم برام گرفته و نصب کرده.
حالا چجوری می تونم یه cd لایو ازش بگیرم و همونو را با تمام آپدیت ها و برنامه هاش نصب کنم؟
اصلا چنین کاری میشه کرد؟
————————————————–
مهرداد:
نمی‌شه گفت مشکل پیش نمیاد! پیش میاد ولی راههایی برای حلش وجود داره!

برای حل مشکلات و پرسیدن از این دست سوالات بهتره از انجمن کاربران اوبونتوی‌ ایران استفاده کنی، که خیلی بهتر و تکمیل تر جواب خیلی از سوالات شما رو قبلا دادن! فقط یه گشتی توش بزن!
اینم آدرسش!

اینقدر دروغ نگید
در اولین مقایسه جامع و کامل توسط دها متخصص و مهندس زیر نظر مجله PC Mag لینوکس آخر شد و دو سیستم عامل ویندوز XP و Vista در ربته های دوم و سوم قرار کرفتند

—————————————
مهرداد:
باز که تو پیدات شد!
دوست عزیز! بررسی و مقایسه اگر توسط یک نهاد غیرانتفاعی باشه قابل قبوله! در غیر این صورت هیچ فرد عاقلی قبول نمی‌کنه، این بررسی رو!
کسی که از تبلیغات میکروسافت و اپل ذینفع! هیچ وقت نمی‌گه میکروسافت یا اپل بده، مگه اینکه مَرَز داشته باشه! یعنی مریض باشه! و بخواد از نون خوردن بیافته

شرط می‌بندم PCMag از مایکروسافت پول گرفته

مهرداد آخه من موندم چرا این یارو به هیچ صراطی مستقیم نمی شه ، ولش کن بابا ، اصلا ایگنورش کن که دیگه نیاد اینجا این چرت و پرتا رو بنویسه.

مهرداد جون خیلی جالب بود. اینم من بگم که اون معدود هنگ‌ سیستم‌های لینوکسی مربوط به بد بودن سخت افزار هست.( اینو با توجه به کارم بارها دیدم که سخت افزار هنگ می‌کنه ولی تو ویندوز نرم‌افزاره که توی لوپ و یا مشکلات دیگه میفته)

سلام مهرداد عزیز .
من لینوکس رو با سی دی بوت میکنم ولی سیستم صدا نداره چه کار کنم؟

———————–
مهرداد:
دلایل زیادی می تونه داشته باشه!
بهتره این سوالات رو توی انجمنهای لینوکسی سایت technotux.org مطرح کنید! اونجا بهتر می تونید جواب بگیرید…

موفق باشید

سلام
لینوکس تنها مزیتی که داره رایگان بودنش هست فقط همین.
من یه سیستم 64 بیتی ذارم که میخوام روش لینوکس نصب کنم و الان نزدیک به 2 سال هست که باهاش درگیر هستم و هیچکس هم نتونسته کمکم کنه، حتی کاربران پر ادعای لینوکس از جمله افرادی که این مذخرفات درباره لینوکس و ویندوز مینویسن. درحالی که Windows Xp خیلی راحت رو سیستمم نصب می شه ولی حتما باید یه توزیع 64بیتی لینوکس باشه که رو سیستم من نصب بشه که این یعنی غیر قابل حمل بودن لینوکس در اکثر موارد. حتی پکیجهای 32بیتی لینوکس داخل توزیعهای 64بیتی غیر قابل استفاده هستن و برعکس ولی ویندوز اینجوری نیست.
اصلا من موندم مگه این لینوکس و ویندوز چقدر تو زندگی ما تاثیر داره که اینجوری با هم می جنگیم؟
یه مهندس کامپیوتر نباید وابسطه به پلتفرم باشه.
دست از این کاراتون بردارین
اگه داخل دنیای کامپیوتر خیلی حرف واسه گفتن دارین یه کار جدید انجام بدین، نه اینکه حرف این و اونو ترجمه و تکرار کنید.

——————————————–
مهرداد:
سلام
به نظر من مهمترین مزیت لینوکس آزادی اون هست! و فلسفه‌ی آزادی نرم‌افزار! (برای من همین یک مزیت کافیه تا از لینوکس استفاده کنم! همین یک مزیت کافیه تا براش تبلیغ کنم، همین یک مزیت کافی تا باهاش زندگی کنم!)
در مورد سیستم شما نظری ندارم! ( آره، یادمه توی جشن نصب ۲۳شهریور مشهدلاگ یه سیستمی بود، که ما هرچه کار کردیم نتونستیم سرور x شو راه بیاندازیم! البته لینوکس نصب شد، ولی محیط گرافیکی اون راه نیفتاد! خوب این دلایل زیادی داره! کمی سواد ما، مشکل درایور مربوطه با کارت گرافیک سیستم (که ATI بود) و … )
اینکه لینوکس و ویندوز در زندگی ما چه تاثیری دارند؟
سوال قشنگی پرسیدی که می‌خوام در موردش بنویسم! اینجا بخون!
در مورد ترجمه هم همونجا دلیلشو می‌گم!

[…] یکی از دوستان عزیز که اسمشون هم عزیز هست، توی نظرات پست ۱۰۱ دلیل برای برتری لینوکس بر ویندوز توی نظرشون دوتا سوال جالب رو مطرح کردند، خواستم بهشون […]

[…] توی نظرات پست ۱۰۱ دلیل برای برتری لینوکس بر ویندوز توی نظرشون دوتا سوال جالب رو مطرح کردند، خواستم بهشون جواب بدم، […]

باز هم سلام
روی سیستم من کلا لینوکس 32بیتی نصب نمی شه، نه اینکه محیط گرافیکیش نصب نمیشه.
مطالبی که گذاشتی خوندم، خیلی جالب بود. بهتر نبود بجای این 101 دلیلی که فقط باعث اختلاف می شه از این مطالب واقعا جالب استفاده کنید و از اونا نتیجه گیری کنید. من حرفم و پس می گیرم. و از امروز به بعد سعی می کنم بیشتر روی لینوکس وقت بزارم.
شما مبلغین نرم افزارهای آزاد هم بهتره بیشتر روی طرفداراتون که بدون دلیل روی لینوکس تعصب دارن کار کنید، چون اینجور افراد هستند که با بی منطقی باعث خراب شدن شما میشن و وقتی هم ازشون سوال می پرسم میگن اگه هیچکس هم از نرم افزارهای آزاد پشتیبانی نکنه ما از اون پشتیبانی میکنیم، درحالی که این حرف غلطه و ما همگی با هم باید روی این مساله کار کنیم
به امید موفقیت روزافزن
منتظر مطالب جالبتون هستم نه مطالب بحث برانگیز

————————————————-
مهرداد:
خوشحالم که اینو می‌شنوم!
به نظر من، هم به مطالب فنی نیاز هست، هم به مطالب فلسفی و فرهنگی!
همونطور که مولانا می‌گه: «هرکسی از ظن خود شد یار من»، اینجا هم هرکسی بنا به نیازش و با دلایل خودش از لینوکس خوشش میاد و استفاده می‌کنه! حالا یکی مثل من و شما از فلسفه‌ی اون خوشش میاد، یکی هم از خصوصیات فنی‌ی اون!

در مورد مشکلتون بهتره اونو توی انجمنهای تکنوتاکس یا کانال IRC اون مطرح کنید، تا دوستان بهتون کمک کنن!
موفق باشید!

[…] همین دلیل به سمت سیستم عامل‌های آزاد گرایش پیدا کردن. این لینک رو ببینید. و حتی دلیل اینکه من هم این دسته سیستم […]

سلام
امروز قصد كردم به خونواده لينوكسي ها بپيوندم ، به شرط اينكه كمكم كنيد …

————————
مهرداد:
برای کمک بهترین جا انجمنها و لیستهای پستی هستن!
یه سر به انجمنهایی که لینکشون توی لینکهای وبلاگ هست، بزن

موفق باشی…

kheyli khob bod mamnoon

فعلا از بچه ها پارسیکس رو گرفتم ولی نصب نکردم برام سواله؟
چرا word پارسیکس مشکل داره نمی تونه یه متن رو کامل باز کنه.
چرا با قانون کپی لفت روی بیشتر نرم افزارها چه بازی و چه برنامه های دیگه نام کپی رایت نوشته شده.
و چرا گروه لینوکس گیلان از برنامه ریچارد استالمن مجازی اصلا خبر ندارند.

—————————
مهرداد:
منظورتون رو از مشکل word پارسیکس متوجه نمی‌شم! (بهتره برای پیدا کردن جوابهای فنی و غیر فنی از انجمنها استفاده کنید! مهمترین فایده‌اش اینه که اینجا یه نفر به شما جواب می‌ده، اونجا ۱۰۰۰نفر)
چیزی به‌نام کپی‌لفت نداریم! بلکه این نام یک طعنه! به کپی‌رایت است! (بیشتر برای شوخی و رسوندن اینکه این با کپی‌رایت فرق می‌کنه!)
دلیلی نداره همه‌ی آدما از همه چیز اطلاع داشته باشن! 😉

سلام كسي مي تونه در مورد ليواره آتش در لينوكس به من كمك كند
ممنون مي شم اين شماره من است **********

—————————————
مهرداد:
به نظرم بهتر باشه برای پیدا کردن کمک یه سر به انجمنهای کاربران لینوکس (تکنوتاکس) بزنید! اونجا نتایج بهتری خواهید گرفت.

موفق باشید.

سلام
کارتون خیلی خوب هست:
میشه برنامه نویسی در لینوکس را اموزش دهید.

————————
مهرداد:
توی وبلاگ؟ نه.

مطالبتون :1 :فقط 55 بیشتر نیست و بعدا که خیلی درو میکنی

——————————–
مهرداد:
:-/ :-؟
یعنی چی؟

سلام:
من هیچ وقت نتونستم با ویندوز بدرستی کار کنم و همیشه خراب میشد و دلیلش هم این بود که گفتی و این که کفشش پر از ریگ بوده.

سلام دوست عزيز:
ميدوني هيچي تو اين دنيا مفت نيست :
نگاه كن ببين چند تا از شركتهاي هامي لينوكس جاسوسي هستند
مثلا redhot و ibm و …. ديگه لينوكسي رو داشتيم كه بي اطلاع ده گيگابايت را براي خودش دزدكي كم كرده بود و استفاده از لينوكس بهترين راه جاسوسي زيرا همه ميخرند .
كي ميتونه بگه كه در يك لينوكس 4گيگابايتي خلافي صورت نگرفته در ميان اين همه فايل.
شب خوش.

————————————
مهرداد:
هیچکس!
پس شما بهتره که همه چیز رو از سورس کد نصب کنید! (قبلش یادت باشه که خط به خط چک کنی!)

پس می‌شه فهمید! و مطمئن شد. فقط یه زیادی دهن سرویسی داره 😉

به وسیله لینوکس کامپیوتر را در اختیار خود قرار داده و بر آن فرمان برانید
ولی به وسیله ویندوز کامپیوتر را برخود مسلط کرده و تحت امر کامپیوتر با-
شید!!!!!!!!!!!

ویندوز شما را از علم کامپیوتر دور میکند و شما را آماده خور بار میاورد ولی لینوکس شما را به متن علم کامپیوتر آورده و شما را حرفه ای و کارکشته
بار میاورد
لینوکس شما را آزاده و پرتلاش بار میاورد ولی ویندوز شما را ذلیل و برده و
مصرف کننده بار میاورد
لینوکس خلاقیت شما را تا بینهایت آزاد میگذارد تا شکوفا شود ولی ویندوز
خلاقیت شما را در حصار خواست های طراحان خودش قرار میدهد
لینوکس پناه مستضعفان علمی است ولی ویندوز وسیله ای برای چپاول دیگران میباشد

لینوکس باعث شکوفایی علم کامپیوتر و فراگیر شدن آن میشود ولی ویندوز
باعث انحصاری شدن و رکود علم کامپیوتر میشود
لینوکس همه تلاشش در جهت هرچه بیشتر آزاد شدن از انحصار میباشد ولی
طراحان ویندوز در جهت انحصاری شدن ویندوز و برنامه هایش تلاش میکنند
استفاده از لینوکس باعث عزت است ولی استفاده از ویندوز باعث ذلت است
هیهات من الذله

لینوکس عزیز می کند دشمن خویش را
ویندوز ذلیل میکند دوستدار خویش را
………………………………..

برای سیستم های 64 بیتی بهترین لینوکس سوزه 10.3 میباشد

بحث این نیست که ویندوز رو برای همیشه کنار گذاشت بلکه بحث اینه که
کدوم برای شما مفیدتره:
اگر دنبال راحتی و آماده خوری هستید و حال تفکر و بررسی ندارید ویندوز
برای شما بهتره
ولی اگر شما دنبال ورزیدگی در تفکر منسجم و علم کامپیوتر دارید و از سختی
و صبر واهمه ندارید لینوکس بهترین گزینه می باشد

لینوکس تفکری برای فردا و تفکریست برای انسجام مستضعفین جهان و ارتقاء
موقعیت آنها
جای بسی امید است زیرا آفریقا این قاره به استضعاف کشیده شده توانسته
است لینوکس خود را یعنی اوبنتو به جهان ارائه دهد در حالیکه هرگز با ویندوز
نمیتوانست چنین محصول موفقی را ارائه دهد
پس لینوکس بهترین است

بعضی میگویند ویندوز سرعت را بالا برده است و در این عصر سرعت حرف اول
میزنه
ولی نگفتند که این سرعت به قیمت وابستگی و بردگی طراحان ویندوز و حامیان آنها به دست آمده است
و انسان نباید به قیمت از دست دادن انسانیت خود به سرعت و امثالش
برسد
هیهات من الذلة

Woow! خیلی عاله! کاش زود به زود update شه! موفق باشید!

دمت گرم که جواب ما رو می دی دوم تا چند ماه دیگه یه برنامه مخرب روی ویندوز رو تو اینترنت منتشر می کنم که با نابودی یه فایل از بوت مججد سیستم جلوگیری می کنه . آخه این چه سیستم عاملی یه که نمی تونه فایلهای خودشو از ویروسها در امان نگه داره.
این برنامه نه ویروسه و نه تروجان بلکه با یه ظاهر ساده که باعث ترس از اجرای برنامه های ساده می شه.
کابوس تو منم ویندوز اگه می تونی بخواب .

——————————————————–
مهرداد:
این چه کاریه!!!
بیخیال آقا، ویندوز بدون اونش مشکلات داره، دیگه….
بزار ملت زندگیشونو بکنن!

عالی بود

واقعا خسته نباشید

دمت گرم
ما طرف داران لینوکس همه جا هستیم و تا پای جان برای مبارزه با مایکروسافت ایستادیم

اوج انحصار طلبی مایکروسافت در حذف ویژوال استودیو جی شارپ از نسخه 8 دات نت به اثبات رسید
انحصارطلبی شدید و فریب دو سیاست ناجوانمردانه مایکروسافت
برای رقابت با دیگر رقبا
ولی اینها هرگز نمی تواند دوام داشته باشد زیرا در عرصه علوم
رایانه انحصارطلبی باعث انزوا می شود
پس به آینده لینوکس و کلیه پروژه های کد باز مطمئن باشید زیرا
زمان انحصار طلبی سپری شده و زمان تعامل و همکاری سازنده
فرا رسیده است
گرچه راه دشوار است و محصولات مایکرو سافت جذاب و فریبنده
ولی ای جذابیت نمی تواند ادامه داشته باشد همانطور که در
ویندوز ویستا دیدیم
همیشه به خاطر داشته باشیم:
نابرده رنج گنج میسر نمیشود
مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد
پیروزی از آن کسانیست که صادقانه و با کوشش خود به هدفشان
برسند نه کسانیکه از روی فریب و نیرنگ به هدفشان برسند

لینوکس مردمی ترین محصول بشریت است
ویندوز ضد مردمی ترین محصول سرمایه داران است

وجود ابزار وابسته کننده در ویندوز
وجود ابزار جاسوسی در ویندوز
حمایت جنایتکاران از مایکروسافت
سه دلیل برای اثبات ادعای ماست

102- با ویندوز هیچوقت نمیتونی از پس مشکلات آنی در mainframe ها بر بیای، تنها یونیکس که تا حد زیادی میشه این مشکلات و کنترل کرد

فقط لینوکس برای ماااااااااااااااااااااااااااا………………….

سلام مطالب شما بسیار خوب و سازنده است
اما سایت شما یک عیب فوق العاده بزرگ دارد آن هم چطور یک وب سایت درباره لینوکس مطالب به این خوبی را ارائه می کند اما هیچ نسخه از سیستم عامل های لینوکس در این سایت وجود ندارد تا علاقمندان قادر به دانلود و استفاده از آن باشند .
لطفا چند نسخه از سیستم عامل های لینوکس را برای دانلود در وب سایت خود قرار دهید .
با تشکر

—————————
سلام
با تشکر از نظر لطفتون،
اما برای دانلود لینوکس نیازی به لینک در اینجا نیست، چرا که اینجا بیشتر در حال فرهنگ‌سازی درباره‌ی نرم‌افزارهای آزاد و لینوکس هستیم، و برای دانلود اون می‌شه از سایتهایی که لینک دادیم، یا بطور اخص از گوگل استفاده کرد… 😉

ازت ممنونم فقط میخواستم ببینم ویندوز live cd هست یا نه؟

———————
شنیدم که هست…

باز هم سلام
از همتی که برای معرفی دنیای لینوکس به کاربران ایرانی گمارده اید متشکرم و اعلام می نمایم در هر جا و هرلحظه وبسایت شما را به دوستان خود معرفی کرده و آماده همکاری با شما دوستان عزیز هستم .

مشکل لینوکس ها اینکه با مودم ها قهرند و نمیشه به اینترنت و سایت شما وصل شد.
راه حل چیه کسی نطری نداره.

——————-
امروزه مشکل خیلی از مودمها حل شده!
گوگل کن 😉

همیشه لینوکس

سلام.
از مطالب جالب همتون خیلی ممنونم.
یادمه چند سال پیش که تازه افتاده بودم تو خط لینوکس حسابی داشتم باهاش حال میکردم. همون سالم تو المپیاد (کارگاهی) کامپیوتر شرکت کردم، اما متاسفانه هیچ خبری از لینوکس تو هیچ کدوم از مراحلش نبود. واسه همون مجبور شدم برای مدتی دور لینوکسو خط بکشم و تا حد اعلی ویندوز رو یاد بگیرم. و هزاران نفره دیگه هم به بلای من مبتلا شدن. چون لینوکس تو این مملکت هنوز اونقدرا جا نیفتاده. سال بعدشم کنکور داشتم و نتونستم برم سراغ کامپیوتر و لینوکس. ولی الان که دانشجو هستم (متاسفانه رشته کامپیوتر قسمت من نبود) تازه قدر لینوکسو میدونم. چون روزی نبوده که من تو سایتای دانشگاه یا فلشهای دوستام ویروس نبینم و از این بابت خیلی ضرر دیدم. اما زمانی که از لینوکس استفاده میکردم رنگ ویروس رو هم نمیدیدم. الانم قصد خرید یه لپ تاپ دارم و به خاطر همین یه مزیتش هم که شده و اینکه لینوکس تو مبحث شبکه ویندوز رو میذاره تو جیب بقلش( در کنار مزایای بی شمار دیگش ) میخوام روش لینوکس نصب کنم. الانم که دارم اینارو مینویسم دارم یه نسخه ازش رو دانلود میکنم.
منم از مایکروسافت به خاطر اینکه رو محصولاتش قیمت باباش رو میذاره و بیل گیتس الکی الکی شده ثروتمندترین آدم دنیا متنفرم.
به امید روزی که ویندوز برای رسیدن به جایگاه لینوکس دست و پا بزنه…

من می خوام این مقاله رو تو لاگ گیلان اپلود کنم
کپی لفته دیگه
البته با نام نویسنده

———————-
مهرداد:
شما حق دارین که هرجا خواستین منتشر کنین!
فقط باید تحت GNU FDL منتشر کنین! و آزادیهای مشروح در اون رو نقض نکنین! 😉

این مطلب تا حالا خیلی جاها منتشر شده 😉

یادته می خواستم برنامه مخرب رو منتشر کنم
تنها مشکلم اینه که برنامه کاملا درست اجرا می شه ولی نیاز به یه کلیلک داره تا اجرا شه
چی کار کنم
مهندسی اجتماعی خوشم نمی یاد

——————–
مهرداد:
راستش یادم نمیاد 😀

سلام من میخوام یک لینوکس نسب کنم میخوام ببینم که برای نسب درایور مادر برد و گرافیک باید از سایت سازنده درایورشو بگیرم یاهمون درایورها کافیه لطفان برام میل کنید

——————
مهرداد:
آدرس رو اشتباهی اومدی عزیزم!
برو به فروم اوبونتوی ایران : http://forum.ubuntu-ir.org/

خیلی عالی بود ممنون

سلام
من دارم با توزیع suse لینوکس کار میکنم و مبتدی ام.میخواستم بدونم دایرکتوری های var , sys , proc حاوی چه فایلهایی از سیستم هستند؟
ممنون
———————-
http://www.google.com/search?q=linux+file+structure

واقعا مطلب مفيدي بود

مرسی واسه تحقیقم بکار اومد

سلام:
حتی net frame work مایکروسافت هم بدرد لینوکس نمیخوره و سبب ورود نرم افزار های غیر قانونی به لینوکس میشه.

سلام:
لینوکس مثل ویندوز نیست سرعتش کم نمیشه و سریع خراب شدنی نیست (برای مبتدی ها) و دوم اینکه افرادی که از ویندوز طرفداری میکنند بی منطق و نا معقول صحبت میکنند و سوم زمانی که با ویندوز کار میکنیید سر درد میگیرید ولی حتی اگر ساعت ها هم با لینوکس کار کنید چنین مشکلی پیدا نمیکنیید و این یک تجربه شخصی است میخواهید امتحان کنید.

بچه ها یک سر هم به لینوکس ابونتو بزنید چیز جالبیه:

سلام
زنده باد لینوکس زنده باد دنیای متن باز
و درود بر همه ی دوستان لینوکسی
از طرف هواداران لینوکس (گروه ضد ویندوز):
لطفا یادداشت های مسخره ای که بعضی از افراد نفهم ضد لینوکس در این سایت درج شده را حذف نمایید
و اجازه ندهید اعتبار لینوکس زیر سوال برود
با تشکر
هواداران متعصب و خشمگین لینوکس

خیلی جالب بود.
ولی خوب ایجوری میشه 101 دلیل هم واسه استفاده از ویندوز آورد. هرچند من اعتقاد به دو سیستم عامل دارم. و کارم هم بیشتر ویندوز هست تا لینوکس. با این حال خیلی دوست دارم که لینوکس رو برای کار در شبکه یاد بگیریم. ولی اعتقادی به استفاده اون در حالت desktop ندارم. هرچند این اعتقاد شخصی هستش. ولی هر دو سیستم عامل خوبن و هر کدوم جای خودشون رو دارن.

سلام
میدونید چرا لینوکس از مودم و خصوصا اینترنت خیلی میونه ای نداره زیرا این سیتم عامل میدونه که چه خطراتی در اینترنت منتظر شما هست از هکر های خرد تا سازمانهای بزرگ جاسوسی به دنبال راهی برای نفوظ در سیستم شما هستند در سازمانهای بزرگ جاسوسی در امریکا و سایر نقاط مانند ردهت و … از سیتم عامل عای لینوکس استفاده میکنند که بیشتر به نظر میرسه که یک گودزیلا است تا یک پنگوئن و این چیزی که دست شما است بیشتر شبیه یک اسباب بازیه و تازگی مایکروسافت گفته که یک سیستم عامل متفاوت قراره عرضه کنه بله خودش فهمیده که ویندوز خیلی سیستم پیچیده و مشکل و پر خرجیه و چهل هزار نفر دارند جون میکنند تا ویندوز سرپا باشه و در اینده مایکروسافت شاید بمونه ولی ویندوز نه
ویندوز در مقابل لینوکس مثل خودرو شخصی در مقابل تانکه باور کنید جنگ الکترونیک در جهان با لینوکس داره اداره میشه.

چرا یادت نمی یاد اگه من با یه کتاب درب و داغون دانشگاهی تونستم واسه ویندوز دو چهار خط برنامه نابودی بنویسم
شمایی که کاربران چندین ساله لینوکسی باید بدونی که ویندوز از کجا آسیب پذیره من اینو می خوام:
به من بگین که چه طوری فایل مخرب اجرایی رو مخفی کنم
دوم چه طوری اون رو با حفره های موجود در برنامه های ویندوزی مانند اینترنت اکسپلورر و مدیا و افیس هماهنگ کنم تا با اونها تکثیر بشه و از حفره اکسپلورر بتونه به سیستم ضربه بزنه

اگه جواب ندی ناراحت می شم
لطفا هم نگو یادم نیست

بگو می دونم ولی به تو جوجه لینوکسی یه ساله نمی گم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

سلام
در مرکز ما چند تا سیستم هست که من روی یکی ویروس nes ریختم و این سیستمها هر روز مورد استفاده افراد مختلف قرار میگرفت و هیچ کدام انتی ویروس نداشتند همه بعد از مدتی خراب شدند ولی سیستم ویروسی شده هنوز خراب نشده بله زمانی که اون را وارد کرد سرعت سیستم هم زیادتر شدو دارم تعجب میکنم بله ویندوز خودش هم یک ویروسه باور کن یک شیطانه»»»»»»»»»»»

سلام
که تونسته سخن نلسون ماندلا را در لینوکس ابونتو ترجمه کنه؟

سلام تبلیغات
اگه ازنصب و اپدیت انتی ویروس خسته شده اید و اگه از خراب شدن سیستم عاملتان باز خسته شده اید و اگه ویروسها و هکر ها شما را دیوانه کرده اند و اگه امنیت شخصی و سیستمی ندارید و اگه میخواهید از دیگر مشکلات راحت بشید و بازی رایانه ای خود را جای دیگری اجرا کنید من به شما میگم بله خوب جایی اومدید لینوکس سیستم انتخوابی شما خواهد بود اون خیلی عالیه باور کن.

سلام
چیزی بهتر از لینوکس سراغ دارید

سلام
لطفا یه لینک برای نصب آسان و آموزش لینوکس در سایت بگذارید تا ما ویندوزی ها را هم مسلمان کنید! ممنون میشم اگه وقت کردید آنرا برایم ایمیل کنید
با تشکر

———-
مهرداد:
یادمون نره گوگل همیشه دوست ماست!
http://www.google.com/search?q=آموزش+نصب+لینوکس+در+کنار+ویندوز

نميدونم چطوري ولي کاملا اتفاقي به اينجا رسيدم!
حدود 8 سالي هست که از لينوکس بعنوان سرور استفاده ميکنم ولي همچنان از ويندوز بعنوان کلاينت استفاده ميکنم. برام جالب بود ديدم اينهمه استفاده کننده از لينوکس سمت کلاينت داريم. يه سالي ميشه (جدي نبوده) که دنبال جايگزين براي استفاده‌هاي معمول خودم بعنوان دسکتا

پ هستم (يه نوعي از لينوکس قاعدتا خواهد بود)
بابت نوع کاري که دارم از RHEL استفاده کردم و گاها از solaris که روي sun‌ اجرا ميشه. اغلب فکر ميکنم اين نسخه‌ها مشکل فارسي يا نرم‌افزارهاي جانبي خواهند داشت. آيا مشکلات فارسي در اين نسخ حل شده کاملا؟
هر چند نسخ مايکروسافتي خوش دست‌تر از ابزارهاي ديگر مثل openoffice هستند ولي ميخواستم بدونم کسي مشکلي با اين موارد داشته يا نه؟

99.9% کسایی که اینقدر لینوکس لینوکس می کنن ، ویندوز دارن و 99% کاراشون رو با اون انجام می دن! میمونه اون 01% باقی مونده که شامل لینوکس میشه تا با اسمش کلاس بیان! لینوکس یه سیستم عامل 100% کپی شده از روی Mac OsX شرکت apple و ویندوز مایکروسافته که خدایش رابط کاربریش فوق العاده افتضاحه! در ضمن هر کی میگه لینوکس ویروس نمیگیره ظاهراً واقعاً چیزی از ویروس نمیدونه!!!!!!!!!

در ضمن اگه اینقدر با مایکروسافت و بیل گیتس که خداییش آدم فوق العاده بزرگیه (شیر مادرش حلالش که دنیا رو تکون داد!) مشکل دارید برید از mac Osx leopard 10.5.8 شرکت apple استفاده کنید که حداقل یه آبرویی داره و میشه بهش سیستم عامل گفت!!!!
در پایان پروژه ارشد من لینوکس بود، پس لطفاً به بیراهه نرید!! Linux Sucks!

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=98788
سلام یه سر به این سایت بزنید

[…] ۱۰۱ دلیل بر اینک&#1607… قدیمیه اما بوکمارک نشده بود که شد […]

سلا بجه ها سایتhttp://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=98788
سایت برنامه کو لینوکسه که شما میتونیید در ویندوز نصب کنید و در زمان نصب شما میتونید لینوکس های فشرده جدید با حجم کم را دانلود میکنه و کافیه انتخواب کنید

سلام
خیلی جالبه هرچی مشکل تو ویندوز گفتین وجود نداره یا بعضی ها که بوده ماله ویندوز 95 و 98 هستن! یا برتری هایی که تو لینوکسه همش شایعس من حدود 2سال لینوکس رو کنار ویندوز استفاده کردم هیچ کدومشو ندیدم و نتونستم همه کارامو با لینوکس انجام بدم. بهتره این مقاله مسخره رو پاک کنی یه خورده علمی تر بنویسی. من فوق لیسانس نرم افزار شریف دارم و به شما توصیه می کنم این بنفیت های شایعه(!) نمی تونه کسی رو که واقعا از کامپیوتر سردر میاره و میخواد استفاده کنه قانع کنه.

———————-
بعید نیست ویندوزهای جدید بهتر شده باشن!

برام اهمیتی نداره که شما چه مدرکی دارین و چی فکر میکنین! (چون من دکترای شریف رو هم دیدم که بیسواد بوده! سواد آدم به مدرکش نیست البته توی دانشگاه‌های ایران)

سلام من چند وقتی از ویندوز 7 استفاده می کنم و هیچ اشکالی در این ویندوز ندیدم در ضمن سرعت ویندوز هفت از همه ی ویندوز ها بیشتر است و نیاز به نصب درایو ها هم ندارد خودش درایو ها را شناسایی می کند من در وبلاگم مطالب بیشتری در مورد این ویندوز نوشته ام لطفا به وبلاگم سر بزنید
http://microsoft7.mihanblog.com

سلام
حتما بچه ها ويندوز مجاني دارند كه تعريف ميدن و اي كاش يكي يك نرم افزار كه بتونست در لينوكس خودش با مودم ارتباط برقرار ميكرد رو ميساخت تا كار اتصال به اينترنت اين همه دردسر نداشت و اين نرم افزار نه كاري به كرنل و نه نوع لينوكس پيدا ميكرد و خلاصه اگه بتونست حتي از فايل inf مودم استفاده كنه خيلي عالي ميشد.

عالي بود. 50 تاي بقيه اش؟

سلام
من تعجب ميكنم از غربي ها كه چرا به هر بهانه اي ما را تحريم ميكنن الي نرم افرا هاي كپي شده كه اگه قانون كپي رايت در ايران مي امد دهن خيلي ها بسته ميشد.

واقعا عالی بود دستت درد نکنه

من چند وقتیه که دارم درست حسابی از لینوکس استفاده می کنم. ولی هنوز نتونستم به طور کامل شیفت کنم رو اوبونتو. چرا؟ خوب دلایل زیادی هست.
از مهم ترین هاش اینترنت پرسرعته که تو ایران سخت گیر میاد و همه چیز های لینوکس بر پایه ی اینترنت هست.
راستش اون دوستمون که گفته بود همه ی لینوکسی ها ویندوز دارن راست گفته بود. شیفت کردن کامل روی لینوکس یعنی بتونی بدون داشتن ویندوز کارات رو دست و حسابی انجام بدی!!!
درضمن کسی می تونه در مورد طرحی ویندوز اشکال بگیره که از واقعا از طراحی اون خبر داشته باشه. یعنی بدونه که اینجوری ها هم که میگن ویندوز ساده نیست و چندین میلیون خط کد براش زدن.
در واقع اگر کسی که تو ماکروسافت کار می کنه بگه و دلیل بیاره که لینوکس بهتره من شخصا تمام ویندوز هام رو پاک می کنم.
به نظر من از مهم ترین دلیل های محبوبیت لینوکس اون هم تو خارج به دلیل مجانی بودن اونه که اگر تو ایران هم مردم مجبور بودن 100 دلار باسه ویندوز پول بدن همه لینوکسی می شدن.
در مورد باگ داشتن هم من خودم چندین بار با لینوکس به مشکل بر خوردم و هی کرش می کرد. اگر دلیل اون رو بلد نبودن من می دونید، من هم دلیل مشکل شما با ویندوز رو بلد نبودن شما می دونم.
به قول یکی از دوستان: نمی شه به راحتی گفت که این سیستم عامل از اون یکی بهتره، که این یک حرف بچه گانه است و هر کدوم یک سری معایب و مزایایی دارند.
آدم باید همه ی اونا رو امتحان کنه.

سلام
لينوكس و ويندوز ميتونن مكمل هم باشن در يك سيستم.

سلام
به نظر من مهم نيست كدام بهتره و مهم اينه كه سيستمي مال ما ايرانيها باشه و بدون هيچگونه كد وبرنامه مخفي و همه چيزش قابل دسترسي و خواندني باشه براي همه.

در انی ویروس کاسپر در بخش فایر وال و فیلترینگ فایل های زیادی از ویندوز مشاهده میشه که دارای پورتهایی برای اتصال به اینترنت میباشند همه را بلوک کنید جز سه پورت یکی در svchost و دو تا در ie تون برای اتصال به اینترنت ضروری و پیداش کنیید و فایر وال را در حال متوسط تنظیم کنیید تا اگر برنامه ای خواست وصل شه خبر بده و اگه این کارو کنید ترافیک کم میشه و سرعت اینترنت بیشتر و من نمیدونم که چرا ویندوز اینجوریه مثلا اکسپلورر هم چند پورت برای اتصال به اینترنت داره.

این کاسپر 7 و ورژن های جدید فرق میکنه

چرا iso نصب ویندوز در اینترنت به صورت فشرده 2 mb گیر میاد ولی لینوکس نداره.

سلام . میشه بگید برای شروع از کدوم نسخه ی لینوکس استفاده کنم
لطفا به **** پیام بدید

از اوبونتو شروع کن

شما طرفداران لینوکس سالهاست در مدح این سیستم عامل می‌گویید و از برتری آن بر ویندوز دم می‌زنید. فرض می‌کنیم تمام دلایل شما درست باشد که تا حد زیادی هم هست اما نا زمانی که گستردگی نرم‌افزارها روی ویندوز است همه‌ی حرفهای شما فقط به درد پر کردن صفحات مجلات و وب‌سایت‌ها می‌خورد.

سلام
منظورتان از بهتر چیست ساده تر سالمتر یا قوی تر

rast migi ba system amel free bsd moghayese kon!!!!

age kardi ye mail bedid ta bekhonamesh o …

سلام
من نميتونم لينوکس را از سايت هاي مختلف با حجم زياد دانلود کنم کسي اينترنت پر سرعت داره که دانلود کنه و بعد با برنامه KGB Archiver فشرده کنه وبا حجم کم تو سايت براي دانلود بزاره ممنون ميشم.

سلام
لینوکس mepis چقدر در شناخت مودم dial up توانایی داره.

لینوکس نسخه کلاینت رایگان دارد اما سروری ان پولی است
لینوکس کد باز به درد برنامه نویس ها می خورد تا بتواند ان را به هر صورت تغییر دهند
لینوکس به دلیل کم کار بر بودن از ویندوز ویروس کمتری دارد
و اما اگر لینوکس را به روز نکنیم هک می شود
لینوکس پشتیبانی درستی ندارد اما ویندوز دارد
در لینوکس بانک اطلاعاتی مشخصی برای کنترل شبکه وجود ندارد
و غیر…

تقریبا درسته. اما دوست دارم عقاید من رو درباره اینا که نوشتی بدونی
لینوکس سرور رایگان هم وجود دارد. ۲۰۰۰۰ توزیع مختلف از لینوکس هست!!
خوبی لینوکس کد باز برای کاربرای عادی اینه که باگ های برنامه ها توسط برنامه نویس ها برطرف شده و مثلا هر دقیقه مدیا پلیر هنگ نمی کنه.
لینوکس هم ویروس داره ولی بخاطر سطح کاربری که داره ویروس روش قابلیت های بالایی نداره. مایکروسافت هم سعی کرد یه همچین چیزی از ویستا به بعد توی ویندوز بذاره که عملا فقط کاربر رو کلافه می کنه.
پشتیبانی لینوکس عالیه. توی ویندوز حتی پکیج های اضافه رو هم باید با هزار دردسر و توی ایران هم که دیگه باید صبر کنی تا یکسی نسخه توزیعی بسازه و هک کنه تا بتونی نصب کنی.
منظورت رو از بانک اطلاعاتی برای کنترل شبکه متوجه نمی شم. ولی کنترل شبکه توی لینوکس خیلی بیشتر از ویندوزه به همین خاطر هم هست که همه جا روی سرورها لینوکس نصب می کنن.

دلیل محبوب من دلیل شماره ی 51 هستش.

سعيد جون يه چيزي ميگيا اخه چند نفر تو ايران با زبان لينوکس اشنايند نسبت به ويندوز اخه تو چقدر با انواع لينوکس کار کردي و از پشتيباني اونا خبر داري لينوکس براي من و تو خيلي کم مصرف و پر دردسره نه درايورميشناسه نه بلديم براش نصب کنيم و نه نرم افزاري روش نصب ميشه و نه دولت روش سرمايه ميگزاره پس چطوري روش ميشه نظر داد مايي که تا حالا يک کد سورس هم به رايانه نداديم ويندوز باسه ما ساختن و لينوکس براي حرفاي ها و اونايي که چيزي ميدونن راستش ما سيستم عامل ويندوز و لينوکس ديديم اي کاش يکي سيستم عامل جاوا رو هم ميساخت تا مثل موبايل ويروس نگيره.

شاید بشه گفت که ما آشنایی زیادی با لینوکس نداریم و تنها گواه اون هم کمکاری خودمونه!!!!
مگه از روز نخست همه ما کار با ویندوز رو بلد بودیم؟؟؟؟
اینو می تونم قول بدم که مایکروسافت از لحاظ گرافیک و واسط کاربر باید حالا حالاها بره بوق بزنه تا به پای لینوکس برسه!!!حتی با ویندوز 7!!!!!!!!!!!!!
درضمن موتور یکی از زیباترین سیستم عامل ها که mAC oS هست نیز بر پایه هسته لینوکس طراحی شده و بعد از اون به حالت کامپایل شده و بدون متن دراومده!.!.!(طبق گفته مدیر تیم نویسنده لئوپارد)
در مورد دولت هم هر از گاهی دولت های مختلف پول های کلانی برای روی کار آوردن لینوکس توی سیستم اداره کشور ودانشگاه ها و مدارس خرج می کنند(مانند آخر دولت خاتمی و اول دولت احمدی نژاد) که با تاسف زیاد به دلیل نبود برنامه پیش بینی شده ای همه پول ها بر باد می ره و هیچ چیز دگرگون نمی شه.

سلام
شرکت sun خيلي پسته چون لينوکس سولاريسشو براي ما ايرانيها تحريم کرده مثل خيلي از برنامه هاي ديگه حقشونه که گوشي سوني اريکسون با ارزونيش مشتري کمي داره حتي اگه سيستمش اصلا ويروسي نشه باز بدرد ما نميخوره و سبب تحقير ما ميشه و اين واقيتيه که ما باد بدونيم ازادي رو خودمون بايد بسازيم نه ديگران به ما بدن.

ايــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــول كه منم موافقم

kdom linux kar bahash rahat tarere

میگم اگه لینوکس اپدیت بشه نسبت به ویروس قبل از اپدیت نفوذ ناپذیر میشه یا باید انتی ویروس نصب بشه.

سلام لینوکسی هست که هم کار ویندوز انجام میده هم توانایی لینوکس داره و اگه تو گوگل بنویسی linux xp ادرس اون پیدا میشه که حداقل یک پله پیشرفته.

salam
man etelaati dar mored khate farmane g++ dar linux niaz daram , mitonid behem komak konid

سلام خسته نباشید من ubuntu 9.10 را نصب کردم اما تقریبا پشیمون شدم آخه همین اول کاری 3تا مشکل دارم که نمیدونم چطور حلش کنم میخواستم اگه کسی میتونه منو کمک کنه یکیش اینه که وقتی grub بالا میآید به طور پیشفرض رو لینوکس و من میخوام رو ویندوز باشه(این خیلی مهمه)من فایل menu.lst رو پیدا نکردم اما فایل grubmenu.lst رو پیدا کردم با gedit باز کردم اما جایی واسه تغییر defult نداشت
دومین مشکل اینکه back ground رو نشون نمیده و فقط هنگام خاموش یا ریست شدن 2ثانیه آدم back ground رو میبینه و بقیه مدت یه صفحه سیییییییییییییییییییییییییییییاه کسل کننده رو نشون میده
و سوم اینکه واسش تو network connection>dsl یه کانکشن ساختم اما نمیدونم قضیه چیه(حالا یا کارت شبکه رو نمیشناسه یا…)که وصل نمیشه اینترنتم که خودتون میدونین نباشه اصلا دیگه لینوکس به چه دردی میخوره! کمک کنید لطفا

دوست عزیز سلام. در وبلاگم پاسخ مفصلی به این مقاله دادم که پیشنهاد می کنم همه بخونن!

http://chahardivaari.blogfa.com/post-13.aspx

دمت گرم
بله لینوکس بهتره
ولی چند تا مورد رو قبول نداشتم.اون هایی که راجع به پشتیبانی بود
اخه اصلا قرار نیست ویندوز ابر کامپیوتر رو پشتیبانی کنه
رویای ویندویز این بو:در هر خانه یک کامپیوتر
و انجامش داد
عمرا لینوکس این کارو نکرد و حالا اومده داره تسخیرش میکنه
میکروسافت خیلی عالی کامپیوترهای خونه گی رو تصرف کرد ولی خوب کنترلش نمیکنه.
جدیدا داره گند میزنه
یخورده هم باید ممنون ویندوز باشیم تا کاری انجام داد تا ما بیایم اصلا بحث کنیم که برای کامپیوتر هامون کدوم بهتره

به هر حال دست شما مرسی

منكه از اكس پي و سون و ويستا لذت كافي رو بردم اگه خيلي توانا و با هوشي چطره كه يه عامل نميسازي تا ما نادونايه ايراني رو سربلند كني؟برادر من اين كه رو ماله مردم نقص بذاري و به ريششون بخندي توصيه ميكنم بارفقايه مثلـــــــــــــــــــــه يه كـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوه يه عامل بساز تا ماهم حمايتت كنيم .هه هه
هــــــــــــــــــــــــــــــه هــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه

سلام
در تایید مورد 18 ،تازه مایکروسافت داره Power Shell میده D:!
اما در کل علم استفاده در لینوکس توی ما (شاید هم توی کل جهان) نسیت!مثلا کلی هزینه می کنن سایت طراحی می کنن و بعد کنارش می نویسن «با IE وارد شوید»!آدم خندش می گیره!چقدر بی سواد بودن که فقط برای IE طراحی کردن (من که تخصصم طراحی سایت نیست، می تونم برای چند تا browser بنویسم ولی …).
دنیا همینه و این مورد ها است که باعث میشه که مردم نتونن به لینوکس مهاجرت کنن.در این میان هر کس باید وظیفه خودش رو برای حرکت به این سمت انجام بده.از تبلیغات برای لینوکس گرفته تا آشنایی مردم با مواردش.حتی یک سالیه که من برنامه پایگاه داده ای که می نویسم ،کلی وقت میذارم و برای مشتری توضیح می دم که اگر قراره با دات نت کار کنیم،بهتره از نسخه 2 اون استفاده بشه تا اگر لازم شد بشه روی لینوکس (با mono) اجراش کرد!البته اولش متوجه نمیشن ولی وقتی تحلیل همه راه ها رو براشون انجام می دم،خودشون هم قانع میشن (به علاوه اینکه فکر اینکه یک روز باید؛بله باید به لینوکس مهاجرت کنن رو هم همین الان در ذهنشون می اندازم!).

مطالب جالبی بود.امیدوارم بتونم ابزم سر بزنم!
موفق باشید

سلام
خیلی عالی بود. مرسی.
من مدتیه دارم از فدورا استفاده می کنم و از آزادی لذت می برم.
ولی چیزی که نمی فهمم اینه که استفاده من از این سیستم عامل چه درامدی برای شرکتی مثل فدورا داره؟ و کلا درآمد توی برنامه نویسی اوپن سورس از کجا حاصل می شه.
راستی اگر از دوستان کسی برنامه نویسی اوپن سورس کارکرده ممنون می شم لینک یا مطلبی برای شروع برای من بفرسته.
fm.ieee@gmail.com

نرم افزار ازاد و غير ازاد هر کدومشون يک مزيت و يک عيب دارن خوبي نرم افزار غير ازاد اينه که براي مردم نون در مياره و طرف هم مجبوره يک نرم افزار مناسب و راحت توليد کنه وعيبش هم اينه که ديگران از درون نرم افزار خبر ندارن و مشکلاتش دير رفع ميشه و نرم افزار ازاد خوبيش اينه که ديگران در حل مشکلش کمک ميکنن و نفوذ کمتري در ساختارش ممکنه و عيبش هم اينه که نون دراور انچنان نيست يعني کسي انچنان روش سرمايه نميزاره و کارايي در حد نرم افزار غير ازاد نخواهد داشت اگه نرم افزاري کد باز باشه و ازاد نباشه ميشه تا حدودي از هر دو حالت بهتر باشه يعني ديگران ازش سو استفاده نکنن و مشکلاتش هم حل بشه و شما در maemo نوکيا ميبينيد که واقعا سيستم عاملي شده در حالي که توزيع هاي لينوکس رايانه چقدر ساده و کم تحرکند و نميشه مسله پول رو بيخيال شد و شما چند نفر رو ديديد که مجاني مثلا براي ازادي يا کمک به ديگران کمک کنند و تا اخرش هم بايستند البته اگه از گشنگي نميرند و لي وجوش هم لازمه چون اگه نرم افزار ازاد نباشه پيشرفت و انتقال اطلاعات و کدها مشکل دار ميشه و انحصاري ميشه پس هر دو خوبن و لازم يکي براي نون خوردن و پيشرفت خصوصي نرم افزارها و ديگري براي کمک به ديگران و توسعه جمعي نرم افزارها.

حالا که به عقب می نگرم:
اولین نشانه های لینوکسی شدنم را در اینجا می یابم.

سلام واقعا ويندوز مزايايي داره که اگه لينوکس اون مزايا رو پيدا کنه از ويندوز خيلي بهتر ميشه يکي از اونها اينه که درايور هاي سخت افزاري ويندوز در سي دي شرکت سازنده يافت ميشه و روي ويندوز خيلي راحت نصب ميشه ولي در لينوکس شما اگه اينترنت پرسرعت داشته باشيد و اگه خوش شانس باشيد کارت گرافيکتون ميتونه نصب بشه البته اگه ATI , NVIDIA باشه و دومي بازي هاي موجود در بازاره که روي ويندوز نصب ميشن و شما بازي ميکنين در حالي که لينوکس بازي هاي ساده اي داره يا بايد دانلودشون کنين که کيفيتي و زيبايي خاصي ندارن و سوم نرم افزارهاي بازار که روي ويندوز نصب ميشن ولي در لينوکس شما ندارين و معادل هايي در موارد خاص وجود داره البته بتازگي نرم افزار واين در لينوکس ساخته شده که فارسي رو ساپورت نميکنه و قابليت خيلي کمي نصبت به ويندوز داره وتنها بعضي بازي ها رو اجرا ميکنه و اخر اينکه درايورهاي ازاد کارت گرافيک ATI هم در لينوکس قدرت کمتر از نصف درايور اصلي اون رو داره.

من الآن این متن رو از اوبونتو 10.04 دارم می نویسم الآن 1 هفتست که دارم ازش استفاده می کنم دقیقاْ من الآن متوجه شدم چرا باید واسه ویندوزپول داد واقعاْ آشغال ترین ویندوز واقعاْ 100 برابر بهتر از بقیه یه اصطلاح سیستم عامل هاست کارهایی که تو ویندوز اونقدر ساده است که ما اصلاْ خبر نداریم همچین اتفاق هایی داره تو سیستم می افته همین کارها برام تو لینوکس مثل یک آرزو شده برای اون باید 3 ساعت وقت صرف کنی و آخر هم هیچی. مک رو ندیدم ولی اگه اون هم همینجوری باشه و فقط دم از امنیت بزنه به لعنت شیطون هم نمی ارزه اصلاْ به نظر من هر کی از ویندوز خسته شد چند روز باید با یه سیتم عامل دیگه کار کنه تا عاشق ویندووز بشه
این دلایلی که توبالا می خونید وقعاْ نسبت به چیزهایی که از دست میدین قطره ای از دریاست

من تحت تاثیر این تایپیک حدود 1 هفتست که لینوکس توزیع اوبونتو رو نصب کردم تو این 1 هفته مشغول کسب اطلاعات از سایت ها برای آماده سازی لینوکس بودم و متاسفانه بعد از 3 ساعت صرف وقت نتونستم کارت dvb رو نصب کنم و هنوز بعد از 1 هفته هنوز سیستم عامل کامل نشده و جالب اینه که برای یک کار ساده تو لینوکس باید 100 خط فرمان بنویسی و آخرش هم هیچی.
خوب من الآن دقیقاً درک می کنم که چرا مردم حاضرن تو بقیه کشورها واسه ویندوز پول بدن من هم اگه ویندوز پولی بشه و همه بگب آشغال ترین سیستم عامله بازحاضرم واسه ویندوز هزینه کنم چون ارزشش رو بی برو برگرد داره و من این دلایل برتری که در بالا نوشتین رو حتی یک مورد رو احساس نکردم و بعضی جاها کاملاً برعکس بود دقیقاً مثل این می مونه که شما برای بدست آوردن چند چیز ساده خودتون رو برده یک نفر دیگه کنین به نظر من استفاده از لینوکس برای یک کاربر عادی یعنی بردگی شما نیستی که از کامپیوتر داری استفاده می کنی شما حمال این سیستم عامل میشی
من مطمئنم که اگه لینوکس سیستم عامل pc ها بود اینقدر اینوسیله فراگیر نشه بود و در حد یک وسیله بی مصرف بود
آخه کجای این سیستم عامل سادست حتی یک برتری نسبت به ویندوز نداره کارت گرافیکی 500 هزار تومن شما رو این سیستم عامل با یک کارت 50 تومنی فرقی نداره و بی مصرف میشه
من فکر می کنم شما واسه کلاس گذاشتن که ای بابا ما حرفه ای ها نمی دونیم ویندوز یعنی چی ما خیلی خفنیم شما هیچی حالیتون نیست و غیره از این به اصطلاح سیستم عامل طرفداری می کنین
اصلاً به نظر من هر کی از ویندوز خسته شد بهتره یه بار لینوکس نصب کنه تا عاشق مایکروسافت و آقای بیل گیتس و ویندوز بشه همه یه بار امتحان کنین و گول این تبلیغات رو نخورید

سلام
من همیشه علاقه داشتم به سطح های میانی سیستم و رابط های کاربری که سخت افزار را برای کاربر قابل استفاده می کند دسترسی داشته باشم و نحوه کار آن را بدانم و بتوانم برای برنامه نویسی با آن کار کنم.که فکر کردم استفاده از لینوکس این امکان را فراهم میکند.
اما یک سوال مطرح می شود که لینوکس و ویندوز هر دو نرم افزار می باشندکه بر روی یک سخت افزار پیاده می شوندآیا استفاده از یک معماری سخت افزاری پایه مفهوم متن بسته را در ذهن تداعی نمی کند؟جواب سوال از نظر من این است که اشکال را در سرچشمه باید حل کرد یعنی داشتن معماری باز و استفاده از نرم افزار متن باز راه رسیدن به این کار را در طول زمان فراهم می کند .
فکر می کنم علت علاقه مندی به متن باز رسیدن به این مفهوم گفته شده باشد که حالا در قالب علاقه مندی به لینوکس شکل گرفته.

سلام
همه طرفداران محترم لینوکس، من خواهش میکنم به این لینک سری بزنید
http://www.microsoft.com/windowsserver/compare/default.mspx
case study های اون رو بخونید. در همه زمینه ها، از امنیت، کارایی، قیمت، قابلیت مدیریت و و و case study داره. خوب مطالعه کنید.
ببینید چرا کمپانی های بزرگی مثل زیمنس، سامسونگ، بوینگ، لاکهید مارتین و و و و میان سراغ پلتفرم ویندوز! بعدش اینهمه دری وری در مورد لینوکس بگید!

بازار کار حرف دیگه ای میزنه. برای همه لینوکس کارهای متعصب متاسفم. چون سرشون رو کردن زیر برف و از واقعیت فرار میکنند.

میدونم بعد از خوندن این مقالات چه شکلی شدین. نگران نباشید. زود خوب میشه.
زود خوب میشه 😀

موفق باشید

با تشکر از شما دوست عزیز
من نمی دونم چرا شما از یک طرف حمایت و طرف دیگر را محکوم می کنید؟
هر کدوم ضعف و قوت و مزایا و معایبی دارن مثلا محصولات مایکروسافت در ابتدا non secure هستند و باید یک متخصص تنظیمات آن را انجام بدهد اما در لینوکس تنظیمات پیش فرض secure هستند پس این ضعف مایکروسافت نبوده و کم بودن دانش کاربران است
اما حدس می زنم نکته اصلی رایگان بودن محصولات و پشتیبانی آن در لینوکس است که البته این هم به گفته خود شما در ایران امر رایجی نیست
اما به عنوان یک پرسش : آیا شما توقع دارید کمپانی مایکروسافت به یکباره کلیه سورسهای خود را open نموده و از این پس به رایگان هم پشتیبانی کند؟

مایکرو سافت هرچوقت خودش رو مجبور به اپن سورس کردن محصولاتش نمیدونه.
من به عنوان یک طراح نرم افزار هیچوقت مفتی برای کسی نرم افزار طراحی نمیکنم. اما اصول اخلاقی رو هم رعایت میکنم.

مایکروسافت هم همینطوره. هیچوقت مایکروسافت توی اینهمه نرم افزاری که داره کاری نکرده که کسی بتونه بهش گیر بده که داره اطلاعات رو میدزده یا بدون اطلاع کاربر کاری انجام میده. اگه اینطور بود تا حالا با اینهمه دشمنی که بیل گیتس داره الان براش 100 هزار سال زندان بریده بودن.

یکم تجاری و enterprise فکر کنید و خودتون را بذارید جای مدیران مایکروسافت، خودتون متوجه میشید و هیچوقت بخودتون حق نمیدید که نرم افزار ها رو طوری طراحی کنید که اجازه سوء استفاده بشما بده.

بنابراین اینکه بیاییم استدلال کنیم که چون محصولات اپن سورس نیست، پس غیر قابل اطمینان هستند، واقعا استدلال ضعیف و بچه گانه ای هست.

در ضمن جهت اطلاعات اونا که میگن محصولات مایکروسافت امن نیست باید بگم که مایکروسافت یکی از پشتیبان های platinum گروه BlackHat هست.

http://www.blackhat.com/html/bh-us-10/bh-us-10-sponsors.html

از سال 2002 به بعد، مایکروسافت سیاست جدیدی در تولید نرم افزارهای خود در پیش گرفت که به Trustworthy Computing معروف شد. برای اندازه گیری، پیگیری و دستیابی به اهداف این سیاست، مایکروسافت یک چهارچوب به نامSD3 + C یا
(Secure by Design, Secure by Default, and Secure in Deployment and Communications)
ابداع نمود. این چهارچوب امروزه به نام SDL یا Security Development Lifecycle مشهور است.
که باعث شده همه محصولاتش بسیار بسیار امن بشه. حتی امن تر از محصولات رقیبان قدیمی مثل اوراکل و آی بی ام.

http://www.microsoft.com/security/sdl/default.aspx

http://www.microsoft.com/security/default.aspx

لینوکس بره بوق بزنه در زمینه امنیت.

مطالب جالبی گفتید و درست از سیستم عامل linux . ابتدای این سیستم عامل تمرکز بیشتری بر محیط server و application های أن داشت که حال این جهت در عین پشتیبانی از server توجه خود را به سمت desktop های خانگی جلب کرده . اگر قصد دارید از مزیت این سیستم عامل صحبت کنید این os در چندین سال پیش قابلیت distributed را برای آن تعبیه کرد در صورتی که مایکروسافت هنوز در اندرخم الگوریتم پترسون مانده . در نهایت و سخن آخر سیتم عامل های مایکروسافت هنوز هم محبوبیت زیادی در بین کاربران خانگی دارند ولی عزیزانم مایکروسافت جایی در دنیای enterprise ندارد . به زبان دیگر تکنولوزی مایکروسافت قدرت رقابت با java oracle linux را ندارد .

RAH جان،
یک سری به این لینک بزن داداش، بعدش بگو مایکروسافت جایی در دنیای enterprise نداره.

http://www.microsoft.com/windowsserver/compare
/default.mspx

ببین چرا کمپانی های بزرگی مثل زیمنس، سامسونگ، بوینگ، لاکهید مارتین و و و و میان سراغ پلتفرم ویندوز!

oracle برای اینکه بتونه جلوی مایکروسافت کم نیاره، رفت sun رو خرید.

اما oracle فعلا بره مشکلات امنیتیش رو حل کنه که داره تصاعدی زیاد میشه و پدر مشتری هاش رو در میاره.
http://it.toolbox.com/blogs/adventuresinsecurity/even-oracle-is-not-without-security-problems-15165

http://www.zdnet.com.au/security-pro-zeroes-in-on-oracle-bugs-339274290.htm

جاوا هم که با اومدن دات نت 4 کمرش شکست.

لینوکس هم فعلا بره مشکلاتش با برندهای سخت افزاری رو حل کنه که وقتی میخوای یک کارت DVB روش نصب کنی پدر صاحب بچه آدم در میاد و آخرش به هیچ نتیجه ای نمیرسی.

افتضاح linmodem رو هم که بهتره نگم. کاربر بد بخت لینوکس بخاطر داشتن یک اینترنت dialup باید بره سخت افزار 100 هزار سال پیش رو پیدا کنه و بخره و کلی هزینه کنه تا بتونه با یک مودم اکسترنال عهد پدرسوخته میرزا، اینترنت داشته باشه!!!

کارت گرافیک هم که در لینوکس موجودی ناشناخته به حساب میاد. یک کارت گرافیک TNT 32MB با یک کارت گرافیک nVidia 310 هیچ فرقی نداره!!!!!!!

من نمیدونم این CLI چه افتخاری داره که لینوکس داره به اون مینازه!!! کسانی که عشق CLI هستند تو ویندوز CMD, Power Shell هست. برن حالشو ببرن.

در ضمن الگوریتم پترسون در ویندوز به نام «Interlocked Variable Access» پیاده سازی شده. مایکروسافت خودش استاندارد میده، پروتوکل طراحی میکنه.
تمام دات نت بر اساس استاندارد ارائه شده از طرف موسسه ecma طراحی میشه. به همین دلیل پروژه هایی مثل mono و یا dotgnu امکان بوجود آمدن پیدا کردند.

دیگه این حرفها به مایکروسافت نمیچسبه! لینوکس بهتره به فکر خودش باشه که خیلی از دنیا عقب مونده.

اگه خیلی مشتاق بودی برات لینک گزارش های Forrester و Gartner را میفرستم تا متوجه بشی جایگاه مایکروسافت در Enterprise کجاست!!!!

سلام من خودم از اون كاربراي خوره ويندوزم ديروز وقتي واسه اولين بار تصميم گرفتم لينوكس را نصب كنم واقعا پشيمون شدم.
خط فرمان زمانبرش كه واسه انجام يه كار ساده 2 ساعت بايد پاب كامپيوتر بشيني و هيچ
پخش اهنگ و فيلمش كه واقعا نقص دار و پيچيده است.
نبود نرم افزار هاي متنوع و قوي مثلا كمپاني هاي بزرگي مثل ادوبي و كورل و وين دي وي دي نرم افزار هاي غول اسايي براي پخش بلوري و دي وي دي دادند ولي لينوكس حتي واسه يه پخش فيلم معمولي بايد صد تا كار را انجام بدي اخرشم هيچي.
مهمتر از همه بازي هاي كامپيوتريه و صد ها دليل ديگه كه اگه كسي در ابتدا با ويندوز كار كند و سپس به لينوكس روبرو بشه با اين مشكلات روبه رو ميشه.
شما لينوكسي هاي عزيز بهتره يه سري به ويندوز بزنيد حتما لينوكسو ول مي كنيد
از لينوكسي هاي عزيز واقعا معذرت مي خواهم ولي واقعا سيستم عامل مذخرفيه.

[…] مطلب ۱۰۱ دلیل بر اینکه لینوکس از ویندوز بهتر است! « MGroup این نوشته در سایت های مفید ارسال شده است. افزودن پیوند […]

بیان دیدگاه


توجه: برای رفع مشکلات لینوکسی خود به یکی از انجمنهای اینترنتی مراجعه کنید! اینجا به هیچ وجه برای رفع مشکلات لینوکسی شما مناسب نیست!
تبادل لینک نداریم! لطفا سوال نفرمایید ما به هرکس بخوایم لینک می‌دیم، هرکس هم خواست به اینجا لینک بده! :)

Kategories

بایگانی

وضعیت بلاگ

  • 120٬645 بازدید

مجوز انتشار:

تمامی مطالب و مقالات این بلاگ تحت مجوز GNU FDL قرار دارند. بنابراین کپی و ایجاد تغییر در آنها مطابق شرایط این مجوز آزاد می‌باشد.